• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • plutto

I söndags tvingade jag och min man våra barn att kolla på Trazan och Banarne med oss...

Vi satt där och fnissade och sjöng med till "Jag är Oolyckaan oledoolyckaan"...

• LindizJ

och såna där plastrutor som man ritade på med två rattar på sidorna och när man skakade den så försvann det man ritat

• Cateye

Rainbow och ACK:Törs nog inte säga exakt vilket som var vad av dessa 2 som vi skrivit om.Men minns tydligt Simone,vad det sen hette vete gudarna*haha*
    Jo nog kollade man på TV alltid,född -69 så jag växte upp med "Vilse i pannkakan" och "A till Ö"..Kanske därför man är som man är ..? *haha* Sades ju att Westerberg inte var bra för barn men jag tyckte att "Vilse.." var lite kul.

Jag har fortfarande inte kommit på vad serien med barnen som "reste" med gungstolarna heter.Kommer väl på det inatt-typ innan jag ska somna.Följer trådens vidareutveckling med spänning!

• ACK
    Cateye skrev 2007-07-04 17:28:48 följande:
    Rainbow och ACK:Törs nog inte säga exakt vilket som var vad av dessa 2 som vi skrivit om.Men minns tydligt Simone,vad det sen hette vete gudarna*haha*Jo nog kollade man på TV alltid,född -69 så jag växte upp med "Vilse i pannkakan" och "A till Ö"..Kanske därför man är som man är ..? *haha* Sades ju att Westerberg inte var bra för barn men jag tyckte att "Vilse.." var lite kul.Jag har fortfarande inte kommit på vad serien med barnen som "reste" med gungstolarna heter.Kommer väl på det inatt-typ innan jag ska somna.Följer trådens vidareutveckling med spänning!
    Googlade lite och fann ett namn på ett barnprogram

Fröken ensam åker gungstol

Kan det vara det du söker. Inget som jag känner till dock
  • ACK
    LINDE, GUNNEL
    Fröken Ensam Hemma åker gungstol.
    När mamma arbetar är Fröken Ensam Hemma. Då reser hon med gungstolen mellan Blommiga Sängängen och kusliga Skrivbordsgrottan.
  • Mumfy  1
    Hejsan

Åh ,vilken underbar tråd ,sitter & minns & suckar över svunna tider

Jag hade turen att få ett par svarta platåträskor när jag var i 12-13 års ålder - vilken lycka

Är det någon som kommer ihåg en glass ; det var en tärningsburk .-o så öppnade man en sida & åt med träpinne

Baccara  : Yes sir,i can boogie !

Lackträskor med rosa/röda stora blommor

Levis "pösjeans"  
    fanns oxå någon liten "figur" robotliknande som man vred upp tv4 fakta har en liknande i sin reklam ibland & den går i något kladdigt turkost

"Kladdigt" som eg inte var kladdigt ,fanns en liten ask med lock ,har för mig att jag hade både en röd & en blå med "gegget" i  

Minns även puss o kram jeansen , Gul & Blå jeans som skulle vara supertajta
    hette "Marilyn"

Eller den klassiska locktången Kortklippt vid öronen & längre i bak som man lockade inåt & borstade sen bakåt 

kalmartrissan   

Även jag hade "luktisar"

Tack för en underbar tråd

Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Cateye

ACK:Känner igen det!!Måste vara den..tack!

Tänk om alla våra härliga nostalgiprogram kunde sändas igen och att våra barn/kommande barn skulle kunna se dom.Som Electric Banana Band där barnen idag diggar i 190 på sina föräldrars(som diggade när de var små) axlar.Urskoj!

• MillaP

Dunderklumpen! bästaste filmen jag viste när jag var liten!

• Rainbow

Åh, blandbanden ja....spelade in från Tracks och från Svensktoppen. Tejpade oxå över hålen för återanvändning av banden...*s*

Thompson Twins
    Duran Duran
    Howard Jones
    Ghostbusters
    Limahl
    Wham !
    Jennifer Rush (vem minns inte "The power of love" - tryckaren som var 4,5 min. lång !)

Svar på tråden Saker vi minns!