• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • musses matte

Kul med fler
    Jag undrar också var man hittar bäckoljan,mina går ute men har en ligghall där dom går in i när kvällen kommer och exemtäcke på från mars till okt-november.
    Ett pyssel men det är det alla ggr värt

• Libellula

Trevlig stam och trevliga hästar!!!! Har en favorit 2åring där oxå som heter Lara och som oxå är Lokkas föl. Jag är liksom dödskär i Lokka!!! Hon är bäst liksom!
    Ska ta och ladda upp mer kort nu på de andra hästarna på gården! Finns en häst som jag inte har kort på för hon är på träning just nu.

• enyasmatte

har ni hållit på med Islandshästar länge?
    jag började 1989 och gick instruktörskurs steg 1 och 2 under -90-91. då gick även typ Johanna Elgholm, Ia Lindholm, Haffi m fl. rätt kul
    Kursledare var då Erik Andersen, hans dåvarande pojkvän gick för övrigt också kursen men hans namn kommer jag inte ihåg.

numera jobbar jag inte med hästar direkt, bara indirekt samt har det som fritidssyssla = mycket roligare

har även en PRE och ett varmblod

*vad gjorde livet innan Wille?* www.willessida.se
  • JonnaS
    Kolla på sportaffärer, eller fiske och fritidsaffärer! de brukar ha beckolja i små flaskor, så jag blandar ut den med vanlig solrosoljaolja! Akta bara så att ni inte använder det i direkt solsken då det kan "bränna". Jag smorde på det på kvällen, men det var så kletigt att hålla på med så jag slutade med det! Men det funkade! Höll krypen på avstånd! 
  • JonnaS

Drygt 15 år! Och många år till blir det! :) Var på island i 2 månader för ett par år sen! Helt fantastiskt och jag hoppas att jag kommer att få möjligheten att göra det igen!

• djmugg

Sen 1986. Då köpte vi vår första islänning Bangsi. Kunde inte tölta, så honom sålde vi efter något år.

• Libellula

Nu har jag lagt in kort på gårdens alla hästar utom en då som är på träning. Alla utom Lokka,Drifa och Dreyra är födda på gårn.
    Lokka och Drifa vet jag är 5-gångare,de andra har jag ingen aaaaaning om. Men Lára och Litla-Blida är bara 2,Leikur är 4,Gardur är 4 el 5,Hrefna 5,Dreyra 23,Drifa 9.

• Ulrisa

Oj här har ni haft skrivarklåda ser jag  Kul! att så många nya har hittat hit! VÄLKOMMNA!!!

Åh vilka fiina hästar ni har i era galleri!

Jag har haft Lusse i 12 år! men jag red väll islandshäst för första gången för typ.. 18 år sen eller nåt.. då hade min kusin en islandshäst och han va oxå den första häst jag red honom lånade vi ofta under sommrarna jag och min syster.. men han avlivades några år efter det sen red jag på vanlig ridskola i typ 6 år.. tills jag hittade Lusse..

• Libellula

Enyas matte:  Jag har bara hållit på med isisar i ca 2 månader! Och jag har fårr blodad tand kan man säga! Hej o hå va jag tjatar på ägaren och tränaren om allt.... *frågvis annars får man inget veta*
    Ska till och med va med på en träning nu för Hinrik (Hinni) Thor Sigurdson. Här spättar man på allt vad det går redan ifrån början!

Svar på tråden Islandshäst tråden!