• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • Ulrisa

Ja man kan börja fundera.. tur att de har kommit till bättre hem nu då

Nej Jonna jag ser inte heller ditt galleri..

• Marylo

hej!
    jag har ingen islandshäst men jag har kommigt att älska rasen eftersom Ulrisas Lusse går tillsammans med mitt NS sto Eldi!
    Skojigare häst med mer personlighet än Lusse får man leta efter! BusKungen!! Fast nu har han vart lungn ett bra tag!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Stolt Mamma till Jennifer och Max♥¸.?°´¯) ♥
  • Ulrisa

Hi hi.. ja busig är han! det är hans charm

♥ (¯`°?.¸ ♥Isak & Elina♥¸.?°´¯) ♥
  • For ever

Jag älskar oxå islandshästar men har ingen egen men rider på turridningar Sist red jag en tur på 6 h och det var jättekul !

• Pepzina

Jag har 2 islandshästar Mitt sto Dama och hennes dotter Diva.
    Bilder finns i mitt galleri.
    Fick Dama i 30 års present av min sambo och 1 år senare sålde jag den stora bruna, nu e det isisar som gäller!!
    Har en shettis till sonen med.

• Ulrisa

Jonna! Guuud va underbar din vita häst e!! gud så söt! exakt en sån häst jag drömde om när jag var mindre din andra häst va oxå jättefin!

pepzina: dina hästar va oxå jättefina! välkommen hit!

E era hästar 4 gångare eller 5 gångare?

For Ever: välkommen hit du me! gud va underbart med en sån långritt!

Mer bilder på min lilla Lusse buse finns i mitt galleri!

• Pepzina

Min Dama är femgångare men Diva vet jag inte, hon är bara 2 år och går i unghästflock. Tänkte ta hem henne nästa sommar tror jag.

• JonnaS

Ja, visst är han en riktig pärla! Charmar allt som kommer i hans väg! Mitt lilla sto ser ju inte mycket ut för världen när hon måste stampa runt i exemtäcket! :)

Gormur är femgångare, men jag har aldrig ridit pass på honom, känner inte att jag behärskar det tillräckligt för att ta fram det.. Är lite rädd för att det ska röra ihop dom andra gångarterna!

Komma är klockren fyrgångare och tacksam är matte för det :)

Rider ni bara eller är det någon som även kör sin isis? Själv körde jag in Komma förra hösten och sen dess är vi sålda på det båda två.. Kul att kunna variera ridningen med lite annat också!

• Neisti

Hej! snygga pålls ni har! har oxå en isis, dock ganska dåligt kort på honom i galleriet.. Han e musblack med bläs och blå ögon, (lite ovanligt) 6 år gammal... Och sen har jag även en korsning islandshäst/nordsvensk... Båda har precis åkt till varsin fodervärd pga, förändrat boende... Lite jobbigt!

Svar på tråden Islandshäst tråden!