• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • Libellula

Det blir nog så att Gunilla bokar upp en ny tid med honom till helgen. Frågan är ju bara om det blir nån mer kurs iår. Han börjar väl träna nu till hösten igen. Under sommaren tävlar han och håller kurser,vintern tar han emot hästar för jobb.
    Har du liksom fritt att åka på sånt som du tycker verkar intressant? Om du fattar hur jag menar....

• enyasmatte
    Libellula skrev 2007-06-27 23:46:23 följande:
    Det blir nog så att Gunilla bokar upp en ny tid med honom till helgen. Frågan är ju bara om det blir nån mer kurs iår. Han börjar väl träna nu till hösten igen. Under sommaren tävlar han och håller kurser,vintern tar han emot hästar för jobb.Har du liksom fritt att åka på sånt som du tycker verkar intressant? Om du fattar hur jag menar....
    jepp fritt
    *vad gjorde livet innan Wille?* www.willessida.se
  • Ulrisa

libellula: heter er förening glaumur, får man fråga vart du bor? närmaste förening från mig e just Glaumur.. eller ja den heter samma iaf..

• Ulrisa

Det är ingen av er som känner till en Islandsryttarinna som heter Kia?? jag vill väldigt gärna komma på vad hon heter i efternamn men jag har sååå dåligt minne..

• Libellula

Ja,den heter Glaumur och jag bor i värmland. Gunillas dotter ringde just och ville att jag skulle komma för det verkade som att Dreyra ska börja föla!!!!! Måste åka upp och titta om det är så för Gunilla ör inte hemma idag. *spännande*
    Jag återkommer med rapport senare idag!

• Ulrisa

Libellula! oj vad spännande! ja då är det samma klubb! kul! vet du om det är några tävlingar el så snart?

• dono

vad spännande med föl,hoppas det gick bra

• JonnaS

Vart det något föl? nyfiken..

• Ulrisa
    NU! Kom jag på vad hon hette! Ia Lindholm! hennes man Denni Hauksson har ridit in min Lusse! och det var för han som Lusse förra ägare ridit! Äntligen! hatar när något ligger å gror i hjärnan!Förvånad

Ja har det blivit något föl än?
  • Libellula

Hej allihopa! Nej,det har inte blivit nåt föl än men Gunilla tror att det kommer under helgen! Hon fyller och fyller juvret! Jag sov där inatt och ska sova där inatt igen! Med kameran i högsta hugg! Vi väntar oss att få en röd skäck! Ägaren till hingsten trodde att det skulle bli det ialla fall. Hon är betäckt med Tim Qvicks Tjaldur.
    Hinni kursen blev avbokad för hans ena son är akut nyopererad men ny kurs är bestämd till 4-5 augusti.
    Ulrisa: Det är ju Km i första helgen i september! Jag lurar på att va med där på Lokka och rida lätt tölt. Annars har vi ju just haft tävlingar! Gå in på hemsidan och kika!!!!!
    Imorgon åker vi upp till Borlänge med Lokka på betäckning,fy va trist att vara utan henne nu ett par veckor.....

Svar på tråden Islandshäst tråden!