• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • Ulrisa

Jag förstår att du fått blodad tand! visst är det kul! jag kunde aldrig glömma denna ras efter min kusins häst Glaumur.. jag drömde alltid om en egen vit sagohäst.. nu har jag en.. fast han e inte vit

• Libellula

Hinnis fru heter väl....Elisabeth? Kallas för Beth va? *kliar i huvet och funderar*
    Hinni visade "våran" 3års hingst på Strömsholm i år samt att Agge ska tillbaka till honom nu i höst på inridning.

• Libellula

Lillebulla...!! Lilla bullan! *ASG*

• Ulrisa

Något som jag aldrig har varit på men väldigt gärna skulle vilja är att gå på en utställning! vart kan man titta när/var de har sånt? nån som vet?

• Ulrisa

JA!! inridning ja!! det va det jag skulle komma till! tror det va han som red in Lusse! jag känner så väl igen namnet och jag vet att Lusses förra ägare pratade om honom och detta! hon tog oxå mycket lektioner av honom!

• Ulrisa

hi hi hi... ja jag skriver så fort ibland att det lätt blir fel GeneradSkrattande

• Libellula

Sif har väl information om det väl? Kolla deras hemsida. Jag var i himmelriket när vi var till Strömsholm! Och just för nån helg sen var jag på tävlingar och vem var inte med där om inte sköne Oskasteinn fra Óddholi!!!!! Åsa var snäll mot mej och plockade ut honom ur boxen så jag fick ta kort på gossen!!!!

• Libellula

Oj! Då kan ju inte Hinni ha varit gammal när han red in din häst! Men han måtte nog för tusan ha blivit född i sadeln!!!!!!! Han är ju kanon duktig att rida! För att inte tala om Heimir Gunnarsson!!!! *mina gudar*

• Ulrisa

Oskasteinn fra Óddholi! guud va avis jag blir... han e såå fin!

Ja men jag vet inte om det e han.. jag minns inte namnet men efternamnet känner jag så himla väl igen! fan.. jag kommer ju inte på vad hans fru hette som hon sa... jag får tänka lite till

• Libellula

Psst! Ulrika.....Kika in i mitt galleri nu.....

Svar på tråden Islandshäst tråden!