• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • musses matte

Kul nu är vi fler
    Ni som har "åkerspöken" (exemhästar) har ni provar bäckolja?
    Fick det som tips av en tjej,jag använder nylanders och lite klådstillande,vad använder ni?
    Har dom ändå lyckats klia av manen?Min ena Mökkur låg ner och ålade på marken den åsnan.
    Nettan

• musses matte

Eller det kanske inte hette bäckolja

• Ulrisa

Neisti: välkommen hit! din häst va jätte söt juh!

musses matte.. ha ha ha åkerspöken.. hi hi hi.. ja det va ett bra ord.. stackars hästar med exem, det är bra att det finns hjälpmedel!

Går era hästar ute på vintern? jag menar lösdrift.. eller har ni dom i stallet?

• karenina81

Hej, såg att det fanns en islandshästtråd, kul!

Jag har ingen egen häst men har ridit mycket islandshäst då min bästa kompis hade turridning. Har även ridit Karolinerritten tre gånger som är en långritt med varierande deltagare och hästar. Där passar verkligen islandshästen in vill jag säga=)

Tyvärr var det nu länge sedan jag red men jag funderar varje dag på att skaffa en egen...

• karenina81

Hej, såg att det fanns en islandshästtråd, kul!

Jag har ingen egen häst men har ridit mycket islandshäst då min bästa kompis hade turridning. Har även ridit Karolinerritten tre gånger som är en långritt med varierande deltagare och hästar. Där passar verkligen islandshästen in vill jag säga=)

Tyvärr var det nu länge sedan jag red men jag funderar varje dag på att skaffa en egen...

• JonnaS

Vi med åkerspöken.. Mumintroll har jag också fått höra av grannbarnen :) Har provat bäckolja, har nog provat det mesta efter 8 år med exemhäst! Kuren nu ser ut så här: Täcke på dagtid, inne på nätterna. Äter Isimix, ett muslifoder som ska vara bra för exemhästar, Algbörjes alger och foderkalk. I man och svans sprayar jag MD Hästdeo i förebyggande syfte, och där det redan brytit ut använder jag Nylanders. Runt ljuvren, under magen och i ansiktet smörjer jag med Superbra grön hästsalva! Lite pyssel varje dag, men vad gör man inte för sina djur?! Hon har faktiskt inte kliat något i manen eller svansen än i år!

Ulrisa: Mina står inne på somrarna och på lösdrift på vintrarna.. Lite tvärt emot vad dom flesta gör, skulle gärna ha dom ute året runt, men Komma måste in på somrarna pga exemen! Trökigt!

• djmugg

Rolig tråd! Nu har jag hittat hit med. Min heter Valle, 7 år (Valnir). Eller min, min mamma äger honom. Men det är bara jag nästan som rider honom.
    Hon har två till som jag hjälper till med Askur, 13 år och Teitur, 4 år.

• JonnaS

Kul att fler hittar hit!

djmugg: Såg att du bodde strax utanför Borlänge? Har säkert sett era pollar någonstans.. Har irrat runt en massa i isiskretsarna härikring! Har bott i Borlänge hela mitt liv o bor nu i Stora Skedvi!

Svar på tråden Islandshäst tråden!