• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • Libellula

Hej!!!! Va jag har letat efter en sån här tråd! Jag försökte tom starta en men ingen nappade! Jag har ingen egen isis men rider hos en kompis som har 10 st och 2 föl på gång. Jag har bara ridit isis i ca 2 månader men jag är helt såld! I mitt galleri finns än så länge mina 2 favoriter,mor och son. Jag rider Lokkun och har hjälpt till med träningen på hingsten inför avelsbedömningen som var i maj. Jag ska sätta in kort på hela högen så fort det går men nu ska jag surfa in på era sidor och titta på era pållar!

• JonnaS

Va kul att även du hittat till dom underbara isisarna! Själv har jag hållt på i över 15 år med dom och skulle inte byta bort rasen för något i världen! Har massor av kompisar som tyckt att det verkat löjligt att "strutta runt på raggsockor", men efter att ha varit ute på en tur på min töltmaskin Gormur har dom blivit helt sålda och fått svälja sina fördommar! :)

• Libellula

Det är helt underbart med isisar! Jag har rygg problem men kan rida isis utan att få nåt ont alls! Funderar tom på att starta i KM nu i höst på Lokka (som hon kallas)!!!

• enyasmatte

har en islandshäst av mina tre pållar, ett sto vid namn Náttfaradis

*vad gjorde livet innan Wille?* www.willessida.se
  • dono

nej men vad kul med en islandshäst-tråd
    Har själv två isisar..Fannar som är 27 nu..min första islandshäst. Och Teiti som är 4 och efter min gamla hingst tor.

Teiti har exem,har inte provat bäckolja (var köper men det?) men horsol, och med det och täcke håller hon sig i princip "frisk".

• JonnaS
    Libellula skrev 2007-06-27 19:21:57 följande:
    Det är helt underbart med isisar! Jag har rygg problem men kan rida isis utan att få nåt ont alls! Funderar tom på att starta i KM nu i höst på Lokka (som hon kallas)!!!
    Klart du ska göra det! Låg i hårdträning hela förra året för att vi skulle tävla i våras och nu i sommar, men sen gick jag och blev gravid :) Får hålla mig på åskådarplats och vänta med tävlandet till nästa år helt enkelt!  
  • Libellula

Glömde tala om stam och ålder på pållarna! *ivrig*

Lokkun fra Kirkjubae
    född 1997 har jag för mej
    e. Seidur fra Kirkjubae
    u. Löpp fra Kirkjubae
    ue. Pattur fra Kirkjubae

Ágúst fra Kirkjubae
    född 2004
    e.Skjalfti fra Kirkjubae
    u. LOkkun fra Kirkjubae

Är det nån som tävlar med pållarna?

• JonnaS

Dono: Kan din med exem gå ute på nätterna under sommaren? Skulle så gärna vilja ha mitt sto ute som alla andra, men hon måste få komma in på nätterna, annars blir hon jätteirriterad!

• JonnaS

Oj, bara Kirkjubae-blod! Va kul med hästar med trevlig stam!

Det bästa jag har att komma är med att Orri Frá Thufu är farfar till min Gormur! :)

• dono

JonnaS: Ja hon kan gå ute med täcket på sommaren,skönt.

Libellula: Jag tävlade med min hingst förut,men sen fick vi ta bort honom och jag fick barn så nu är det några år sen..börjar sakna det...

Svar på tråden Islandshäst tråden!