• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • Ulrisa

ÅHHHH!!! Idag va jag ute me min kompis Marylo som har en Nordis (finns i mitt galleri tillsammans me Lusse) å red i två timmar!!! det va sååå himla underbart!! det har ju bara blivit små turer nu det sista det är inte lätt att hinna med ridningen när man har två barn å en gubbe som jobbar i Norge! och förra sommaren/hösten gick jag me stor mage! så detta va vår premiärtur kan man säga!! guud va sköönt!!!

• JonnaS

Du får sätta in bilder så fort den lille kommit!

Måste fråga.. Vilken hingst ska ni till i Borlänge? Har bott i Borlänge hela mitt liv så blev lite nyfiken? Och stan är ju inte så stor så man känner till dom flesta kusarna, iaf hingstarna! :)

• Libellula

Inge föl än.... Hon benhåller på den lille tror jag....
    Vi åkte upp till Ewa Wiks Feykir från Knutshyttan. Hon verkade visa sej lite intresserad på en gång (Lokka alltså) så jag hoppas att hon snart är hemma igen..*Längtar redan efter henne*. Har lagt in en bild i galleriet på Lokka och Feykir när de släpptes ihop.

• JonnaS

Ewa känner jag bra, har ridit hos henne sen -93, och även hunnit jobba för henne då hon höll till på Gislagården! Va kul! :)

Feykir har jag följt ända sen han var liten fölis! Han är bra läcker!

Ska kika in och kolla på bilden!

• Libellula

Jonna: Va roligt!!!!! Ja,Feykir är snygg!!! Kan nog bli ett jätte fint föl efter honom och Lokka! Kan bli stor oxå! Feykir är ju 143 cm. Dessutom har de ju fint steg båda oxå! Hoppas bara att han kliver på henne snabbt så att hon komer hem till mej igen.....
    Skulle få rida Hrefna nu när Lokka är borta men jag vill ju ha min gumma!!!!!

• JonnaS

Förstår din längtan efter att få rida just henne.. Själv kan jag inte rida alls pga smärtor i rygg och bäcken! Förhoppningsvis kan man komma igång med ridningen ganska fort efter förlossningen.. Får nöja mig med att sitta och titta på dom i beteshagen! Fundersam

• Ulrisa

JonnaS åh grattis till babyn måste in å kolla på din sida nu på dina barn

(¯`°?.¸ ღ Mammas små hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Isak & Elina ღ ¸.?°´¯)
  • Ulrisa

Åh .. du hade ju inte fått än Generad hi hi... har lite för brottom jag .... när är det dags??

(¯`°?.¸ ღ Mammas små hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Isak & Elina ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Islandshäst tråden!