• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • Libellula

Tack för sidorna!!!
    Här var det dött,är alla på sm?
    Har ialla fall longerat Hrefna idag och det var INTE roligt! Hon var "tuff" idag och "mötte" mej.....! Vände upp sej mot mej och började fäkta med frambenen mot mej!
    Men eftersom inte jag har vett på att gå undan så att säga så "mötte" jag henne tillbaka! Gissa om hon blev paff!!

• Annorlundors

Haloj. Nu hittade jag ett forum som jag letat efter. är en isis-fantast sen 19 år tillbaka, äger nu en kille på 7 år som heter Kolbein, har planerat å tävla vår första gång i höst i Norrköping. Å imorn bär det av till sm, någon som varit där i helgen???

• Ulrisa

libellula: hi hi jasså du gav igen betedde hon sig bättre efteråt? Lusse hatar att bli longerad, men det går bättre nu..

välkomen hit Annorlundors! vad kul med tävling jag har inte varit på sm men skulle gärna vilja! ska försöka komma iväg nästa gång!

(¯`°?.¸ ღ Mammas små älsklingar ♥ ♥ ♥ Isak & Elina ღ ¸.?°´¯)
  • JonnaS

Nej, inge SM i år! Vet ni hur vädret har varit där nere? Här har regnet öst ner i ett par dagar! Stackarna om dom måste tävla i hällregn!

• Libellula

Hm....Hrefna prövade faktiskt flera gånger mot mej men jag gav mej inte. Hon har alltid varit stönig och tuff den lilla tjejen säger Gunilla. När Hrefna var på inridning så "mötte" hon tjejen så hon fick kasta sej ut ur rundkorallen!!! :-O  Jag vet ju att hur hon är men det märks så himla väl att hon inte är ute efter att "ta en" utan hon vill bara skrämmas. Man ser att hon vet exakt var hon har alla fötter och ben. Jag gillar henne fast hon kan vara en tjurig liten skithäst!
    har inte hört nåt om väder nere i Norrköping men tänkte ev gå in och titta på resultat listorna lite senare.

• Annorlundors

Haloj, det var inte så farligt med vädret på SM, duggade mest men det  började regna mer när vi drog hem vid halv 4.
    Var kul att se på hästar å folk. Var en hel del fina hästar i femgången för seniorer, älskar pass det är ju sådan fart!!!
    åså kunde man handla lite prylar, de hade sänkt priset på en del, så det blev nya viktboots å ett jaktkandar... Så jag skall åka å pröva sakerna på "Bengan" sen... Jagt fick lära mig att longera på "nytt" hos min tränare eftersom han gärna vände sig mot mig hela tiden, så jag fick en hel del att lära mig, å nu tycker vi båda att det är kul med longering, så kan man ju leka lite oxå å det är ju svårare när man sitter på!

• JonnaS

Skönt att ni slapp det värsta regnet på SM iaf! Var bra sugen på att åka iväg, har inte missat ett SM på länge, men tyvärr! Får vänta till nästa år! Är ju så roligt att bara strosa runt bland folk som alla har samma intresse! Kika på hästar, snacka häst och handla grejer :)
    ¨
    Visst är det kul med longering! Efter en skada på mitt sto fick jag bara longera henne ett tag, och hon blev så duktig! Vi både löslongerade, dubbellongerade och tömkörde och hon lyssnade på varenda litet komando! Tänk om man kunde vara lika flitig med longeringen nu också!? Men av någon anledning blir det inte av att longera alltför ofta!

• Wilmisen

Åh hej! Får jag vara med??!!
    Jag har två islandshästar - ett sto född 94 och en valack född 89. Valacken är sällskaps och "kompis-ridar-häst" och stoet är köpt för tävling även om det inte blivit såååå mycket tävling med henne...

(¯`°?.¸ ♥ Wilma 060219 ♥ ¸.?°´¯)
  • Libellula

Hej och välkommen! Kul med fler isis fantaster!
    Vi löslongerar Hrefna och det funkar rätt bra. Övar på att stanna och sakta av vilket hon tycker är skittrist! Hon bara hattifnattar runt då och busar med oss....
    Men hon lär sej väl snart,hon är ju longerad när hon stod hos Gabbi och blev inriden så hon kan ju (om hon bara vill....)
    Saknar Lokka och Gunilla har inte hört nåt från Ewa än så snart tvingar jag Gunilla att ringa dit! Inget föl heller och nu har hon gått 2 veckor över tiden och jag bara längtar!!!!!!

Svar på tråden Islandshäst tråden!