• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • dono

jösses,rida in dem barabacka det är bra gjort,du måste ha bra balans
    Jag håller på att förbereda vårat sto,hon ska ridas in i höst/vinter. Så jag har börjat lite smått med markarbete nu. ska bli så kul att få börja med henne nu

Brukar dom inte vilja ha dom ungefär 3 mån om man skickar iväg dom på inridning.Ligger väl mellan 4500 och uppåt per mån,beroende på vilken "kändis" man skickar dom till va!?!

Jag föredrar nog en naturtöltare framför en annan,men å andra sidan är det ju rätt skönt om dom har lätt för traven med...svårt det där..

• Libellula

Vet faktiskt inte vad Hinni tar för en inridning. Det är ju meningen att han ska visa Agge under ryttare sen på avelsbedömning.
    Hur länge Gardur och Leikur blir hos Gabbi på inridning vet jag inte,inte vad det kostar heller....
    Det var folk och tittade på dessa gossar idag och det verkar som att de kommer att köpa dem när de är inridna.
    Ja,balans är just det enda jag har,resten av "ridningen" är bara "dret" för mej. Sitter som hej kom och hjälp mej på hästryggen.... Men lika glad för det är jag!

• JonnaS

Funderarde på ett föl när jag köpte den senaste hästen, men jag är för ivrig för att kunna vänta 3-4 år innan man får komma igång med ridningen Flört

Men det är jättekul att rida in en unghäst, iaf om du har en trevlig sådan! Dom finns ju även i mindre trevligt format! Haha..Glad

Man kan ju göra iaf halva jobbet själv, och om man sen känner sig osäker när man kommer till gångartsdelen kan man ju ta hjälp till det! Det är ju där det svåra brukar komma, våra kära islänningar har ju några gångarter att lyckas hålla isär! Räcka ut tungan

• Ulrisa

JonnaS.. ja! precis.. det är gångarterna jag är mest orolig för.. vill ju att det ska bli rent och fint! det andra ska jag väll lyckas med men jag vet inte heller om jag orkar vänta så länge innan jag kan rida!

hoppas hoppas hoppas jag får min gååård snart! så kanske jag kan fjäska me gubben om ett föl redan då hi hi.. men jag vet nog hans svar.. tyvärr..

(¯`°?.¸ ღ Mammas små älsklingar ♥ ♥ ♥ Isak & Elina ღ ¸.?°´¯)
  • JonnaS

Det är aldrig omöjligt! Jag lyckades övertala sambon efter många diskussioner när jag skulle köpa den andra hästen. Och nu är det hans lilla favorit. Skrattande Gick det med min sambo, går det nog med dom flesta andra!

• Ulrisa

Hi hi.. ja jag får väll börja nu så kanske han har gett med sig när den dagen kommer Flört 

• Ulrisa

libellula! jag tyckte då det såg bra ut på bilderna

• Libellula

Idag har vi longerat Hrefna,oj oj vad hon sprang! Och bralla som faen!
    Nån som vet var man kan få tag på typ Horkabyxor eller jacsonbyxor med lågmidja?

• Ulrisa

Åh vad roligt hon tyckte d va kul då!

Nej jag vet inte vart man kan få tag på det men vill gjärna veta!

• Libellula

Det finns ju såna men vart är ju frågan! Såg såna på Strömsholm men missade att kolla märket... Sonenreiter eller va fan det heter har med låg midja men högt pris!

Svar på tråden Islandshäst tråden!