Wilmisen skrev 2007-07-09 23:06:25 följande:
JonnaS: Ja och när jag väl fick hem tävlingshästen från Island visade det sig att det enda hon kunde var ökad galopp. Varje gång man ens satte ena foten i stigbygeln så skenade det iväg i full fart. Det tog ett helt år att få henne att skritta på lång tygel! Nu fungerar skritt och trav bra, tölt sådär och galopp inte alls. Rider man ihop med andra hästar är det tävling som gäller. Det blev ett helt annat arbete än vad jag tänkt mig, men man får väl skylla sig själv när man köpte hästen på film Men byta häst skulle jag aldrig kunna tänka mig!Vart bor ni alla? Är det någon som är på kurser i västsverige?Jag har inte gått på kurs på länge och är lite sugen.Rider ni för någon tränare ni gillar och vill rekommendera?
Om jag bara hade läst förklaringen på din häst, hade jag nog trott att det var min vallack vi talade om :) Han är precis sådär! Och det sorgliga är att jag red honom när han kom från Island och då var han helt gudomlig! Sen såldes han och bodde hos den ägaren i tre år. Efter det var han helt förbytt och totalt knäpp! Jag köpte honom våren 06 och vi jobbar fortfarande stenhårt på att han ska lugna ner sig! Vi har kommit en bra bit på vägen men ännu har vi långt kvar!
Jag bor i Säter! Har ridit mycket för Ewa Wiik och Gardar Gislason och båda är suveränt duktiga!