• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • Ulrisa

Jag blev verkligen av med allt.. Lusse hade inte ens nån grimma på sig... men som tur va så va det inga hästar inne! men ALLT vårt nyintagna HÖ brann upp.. hatar åska..

(¯`°?.¸ ღ Mammas små älsklingar ♥ ♥ ♥ Isak & Elina ღ ¸.?°´¯)
  • Wilmisen

Ulrisa: Usch vad hemskt... Tur att hästarna var ute, men förstår att det känns tufft på alla möjliga sätt ändå...

(¯`°?.¸ ♥ Wilma 060219 ♥ ¸.?°´¯)
  • Ulrisa

Ja det va tur! men det känns skit ändå.. på 18 så har man ju hunnit spara på sig en hel del grejer.. mycket använde man kanske inte men mycket använde man oxå!  hade ju allt liksom.. ja, ja.. d går ju inte att göra nåt åt tyvärr.. nu är det ju 2 år sedan så jag har ju hunnit köpa på mig en del grejer.. men det är mycket man saknar som man kommer på när man behöver det!

• dono

men fy vad hemskt med åska som slår ner,usch. Men vilken tur att inga hästar kom till skada i alla fall.

Idag har vi skördat hö hela dagen..min sambo och mina förädrar håller fortfarande på att lassa upp det sista på skullen,medans jag fick åka hem och natta barnen. Skönt att få in alt innan regnet dom lovar i morgon...

• Ulrisa

dono.. ahh.. jag får panik när det gäller höet! vi har inte fått slå det eller nånting vädret e ju så himla ostabilt! men till veckan hoppas jag då måste vi få det gjort! hoppas hoppas hoppas vädret e fint! vi ska göra hösilage (Lusse tål ju inte hö) pga av hans hosta.. så vi behöver två - tre dagar fint väder minst.. *suck* jäkla sommar jag e sååå trött på den!

• Ulrisa

Hallå alla islandsfans var e ni? jag vill rida!!!! pissväder här! gu va jag e trött på denna sommaren.. kunde lika gärna kvittat.. skit sommar.. eller sommar vet jag inte om man kan kalla det över huvudtaget!

• musses matte

Jag e här
    Inte varit så aktiv i tråden,tur jag red igår
    Håller på att prova in ett tungfelsbett,funkar bra om man är jättemjuk på handen.Någon med erfarenhet?
    Vi byter tak på ladugården lagom roligt nui regnet,preseningar över hö och sadelkammare.
    Ha det bra

• Ulrisa

musses matte! hej! ja d va tur du hann att rida igår! önskar att jag gjorde d me... jasså så ni byter tak kul hi hi... ne ush det här vädret orsakar bara en massa problem för folk.. fy..

• Annorlundors

Haloj .Jag har hästen på kurs nu i ett par dagar å rider å det är så kul fast man är trött. Å igår fick vi köra markarbete å de var så kul så jag log hela vägen hem, speciellt pga av att det gick så bra för oss. Fick pröva en övning där man skulle hålla hästen huvud i famnen vilket slutade med att han blev så avslappad  å att vi glömde bort allt  annat, så de var bara vi 2, vilken känsla!!! Log hela vägen hem i bilen!!!

• Ulrisa

Annorlundors.. neej va häftigt! hur gjorde ni då när de vilade sitt huvud i famnen?

Svar på tråden Islandshäst tråden!