Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika!

Så här intelligenta är mina barn när det kommer till "arts and crafts" :

Vad innebär den studien då? Intervjuer med förälder, med barn?

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

sure... why not! Är det snart? Alexis ska börja dagis 6 november, så då är jag inte föräldrarledig längre... *buhu buhu*

Jag läste en hel del statistik och att få tag på deltagare är inte alltid det lättaste. Jag ställer gärna upp där jag kan nu för tiden!

• HeddaBigBum

IQ daggmask här.... (dvs 7).....

• HeddaBigBum

Näe, Luke äter inget konstigt... han är dålig på att äta det som är vanligt (tycker t.ex. inte om potatis *suck*). Kött är svårt också. Han måste ju smaka och han ler överdrivet (tillgjort) glatt och säger att det är gott, men köttet bara växer och växer i munnen på honom tills han har en golfboll i käften och ser ut som om han håller på att spy. *dubbelsuck*

På tal om Maja så fick vi det nog om bakfoten... hon är för sent född. Alldeles för sent... egentligen är hon 3½ tror jag!

• HeddaBigBum

Har ni sett att Jimmys ställe är till salu igen:
    www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=3

Och sen finns det ännu en 4:a mellan er och oss Nanny:
    www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=3

Vilka fina 4:or båda två! Vad amitiösa alla är nu! Inga fler radhus med knallgula luckor??

• HeddaBigBum

ok... nu dimper guld (koppar?)-pengen ner.... vad var det jag sa, IQ daggmask.
    Maja ingår i kontrollgruppen de jämför de för tidigt födda med.
    Hahahaha... jag trodde du syftade på Majas stora kliv i utvecklingen.

• HeddaBigBum

Jag tycker soffan på Kvartvägen 145 (eller vilket nummer det nu var) såg sååå himla go och mysig ut. Jag är så jävla trött på vår soffa och överdraget som spruckit i massa sömmar. Jättesmidigt med överdrag som går att tvätta, men jäkla vad tighta de är!

• HeddaBigBum

Angående Jimmys 4:a så finns ju halvväggen kvar vid elementet. Jag gillar när det är öppet och fantiserar om vår egen hall... skulle vilja ha trappen i samma mörka trä som balken i taket mellan hall och vardagsrum. Och i min world of denial så behöver vi inte skafferiet under trappen, så det ska bort. Nytt golv i hall, kök och vardgsrum. Nytt kakel och counter top i köket, ny spis och kyl och frys och diskmaskin. Det är nedervåningen det...
    Kan man få det gjort för 400kr? Räcka ut tungan

• HeddaBigBum

Luke ska vara polis (ByeCostumes.com)! Vi har sagt att Grandma ska skicka och han vill ju ha poliskläderna NUUUUUU ju! Det är också från storlek 4T, men vi får vika upp byxor och skaffa hängslen. Jag var inne på Spiderman, men de tuffa (med muskler) var också från 4T. Och de måste ju sitta lagom, och dessutom har han en Spidermanpyjamas som han använder som vanliga kläder (han sover naken). Kändes onödigt.
    Police Officer Deluxe Toddler

Alexis ska nog vara nyckelpiga. Jag ville katt egentligen, men hittar ingen jag gillar. Ja ja... nästa år kanske?

• HeddaBigBum

Polisuniformen hoppas jag han kommer kunna ha glädje av några år (optimistisk nu?) framöver.

Den 27:e oktober var på tapeten.

Svar på tråden Go Fika!