• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • Maria från Bahia

Marianne: Till helgen kanske

• fairymi

Hm jag tror efter helgen jag...typ 4-5

Maria, håller tummarna!

Hedda , ja varför dyker det ofta upp bra jobb möjligheter/alternativ då man inte kan ta dem? Jag Sökte på Syskonstugan i Tungelsta (tror jag det var) men då var jag ju "nygravid" med Wilmer så de hörde såklart inte av sig. Hade varit skönt o hamna närmare hemmet ändå.
    Det dyker förhoppningsvis upp något som passar eller inte för dig då det närmar sig.

Nä nu ska jag packa för min o barnens lilla roadtrip Hoppas vi kan leva på mormor denna vecka då det blev myyycket knapert efter räkningarna.

• HeddaBigBum

Jag tycker enn 070707-bebis vore tufft! Men det tycker nog inte Marianne... Men vad är en vecka till?? Det är väl bara häääärligt att vara gravid?

• HeddaBigBum

Jaha... nu gör de reklam för julbord på TV'n...

• Gruffalo

*argh* Nu är jag less men jag tror det beror på att Maja kom några dagar tidigare så trodde man ju att även denna skulle göra det. Har redan tröttnat på alla telefonsamtal, jag menar tror inte släkten att vi hör av oss när han har kommit eller? *mutter* Hormonerna gör att jag ena sekunden bölar och nästa blir asförbannad....
    Håller med om att 070707- skulle vara coolt!

• hejlis

Hej på er!
    Marianne: snart....Tänk på mig då 4 MÅNADER kvar!!! ( okej då, det är ju lite tyngre å så på slutet..men bara liiite)

Hedda: Ang. jobb. Just den typen av jobba tror jag det finns ganska "gott om". Så det är nog bara att hålla utkik nu under hösten. Har några "känningar" som både använder sig av assistenter samt som jobbar med det. Kan ju alltid luska lite...Men du vill jobba med barn då? Inte vuxna?

Idag blev jag mäkta stolt över mig själv. Inte för att det var så himla kul...men jag gjorde det iaf...Vi var på Plantagen och köpte lite blomster. Hanna var sitt vildare jag och sprang omkring, tog med sig en "massa" kundkorgar, smet iväg etc. Fick syn på glassboxen. Säger att hon vill ha glass. Då säger jag att ja, okej, men då får du uppföra dig, och inte skrika, smita iväg  och INTE tjata om glass. Så kan vi köpa det när vi ska gå ut och betala. Det tog hon. En stund. Sedan tjatade hon om glass typ varannan minut...+ drog iväg och "skrek" när hon var tvungen att gå med oss osv. Påminde om vad jag sagt om glassen då hon tjatade...När vi skaulle gå ut fattade hon att det var dags att betala, och sa "glass nu????" Då hade jag redan velat fram och tillbaka inom mig själv lite, men sa lugnt och bestämt att Nej, du gjorde inte som jag sa....(och påminde henne) så det blir ingen glass nu. Sen gick vi därifrån. Hon blev ju arg såklart, och började grina i bilen, men det var nog för en massa annat också + trött. Självklart (VARFÖR????) så känner man sig ju lite taskig. Men samtidigt så var det lite skönt! Är ju alltid svårare med sådana saker när andra tittar på tycker jag...Hotar sällan (och försöker alltid att tänka efter ordentligt innan, om det är "praktiskt" genomförbart), och försöker alltid att genomföraom det varit ett konkret "hot" (eller vad man ska kalla det. Löfte kanske ? ). Så oftast så gör hon som man säger nu om hon fattar att det är allvar.

• hejlis

071025 e också ett ganska coolt datum..tycker jaaaaaag iaf

• HeddaBigBum

Mia:
    Starkt gjort!
    Jag hitar heller inte så ofta och tror definitivt att man måste mena vad man säger. Gör man inte det klurar de små trollen ut det inom nano-sekunder!
    Men visst är det svårt! Det är dessutom skitsvårt när man som föräldrar inte tycker likadant. Då måste man i stunden stå bakom det beslutet som togs först. Igår t.ex. ville Luke hoppa i vattenpölen (och gegg-pölen) utanför Rebeccas. Regeln är ju att man ska ha vattenstövlar om man vill hoppa i pölar. So far so good... Men nu har vi 2 barn som knallar runt. En med storlek 23 i sina stövlar och en som inte har några stövlar...
    Luke sprang in och tog på sig sina stövlar som jag sa att han fick, medan Dino tyckte det var helt idiotiskt. Så Dino gick in och jag var ute och såg hur vår son fick lera på hela sig (trots stövlar ) och vår dotter fick till slut knalla runt i bara blöja. Det gick ju inte att hålla henne borta ju...

Jag tror det är skitviktigt att man inte "kör över" varandra även om man är oense! Och Dino sa inte ett knyst när jag kom hem med två lerbollar till ungar heller... inte ens "I told you..."

• Gruffalo

Mia: Absolut coolt datum! Vår lilla vrålapa lindar oss runt fingret och får tyvärr oftast som hon vill...*suck* Mitt tålamod gör att jag till och från är nere på hennes nivå och skriker...*ryyyyssss* Sån skulle ju inte jag bli!

• HeddaBigBum
    hejlis skrev 2007-06-30 19:32:42 följande:
    071025 e också ett ganska coolt datum..tycker jaaaaaag iaf
    skiiiiitcoolt! Fast i smyg hoppas jag på en Halloween-bebis hos er!

Nu vi (snart) födelsedagar i:
    januari
    februari
    maj
    juni
    juli
    september
    oktober
    november

Ganska bra fördelat med tanke på hur nära de första 7 födelsedagarna är!
Svar på tråden Go Fika!