• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • fairymi

Förresten Marias dator har kraschat så utan dator o utan lösen till FL kanske hon inte är så synlig här på ett tag

• HeddaBigBum

Just nu håller Dino på att stryka på lagningslappar på sina jeans. Han kånkade ner strykbrädan och Luke undrar om han ska ut och åka på vattnet med den...
    Hur ledsamt är det inte när ens 2½-åring aldrig sett en strykbräda???

• hejlis

Kan inte tänka mig att Hanna vet vad det är heller...Generad Å det är INTE för att vi alltid stryker när hon gått och lagt sig eller så...hehe...

• JessicaåIda

Hur skriver man Nordenstam när man skrivit Andersson i +30 år?

Karaktärsfasthet är ibland ett annat ord för tjurskallighet.
  • HeddaBigBum

Men hallå fru Nordenstam!! Nu heter alla i familjen likadant alltså??
    Massor med detaljer och foton tack!

• hejlis

Gratulationer till herr & fru Nordenstam!!  Säger som Hedda: Detaljer å foton! I mängd!!!

• hejlis

Ni dagiserfarna Fick en lista från dagis med vad som ska ligga där. Men ni kanske har några bra "insidertips"? Fodrat/ofodrat regnställ? Behövs en extra overall? Annat?

• Fragglerock

Då får jag väl skryta med att jag fått en sneakpeak av fru Nordenstam på den stora dagen och hon va supertjusig!!! Blir jag hälften så snygg den dagen det beger sig så får jag va nöjd!

Stryka... jag vet inte ens var jag har strykjärnet! Så ofta stryker vi! Jag borde i egentligen stryka min uniform, men hänger man den väl i torkskåpet så funkar den ändå...typ...

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum

hmm... dagislista...
    Extra overall, nej. Vi hade 2 men de gick inte ut 2ggr under den tiden Luke var där, och Hanna kommer väl inte heller vara heldagar?

Fodrat regnställ har varit super tycker jag, men mot vårkanten köpte vi vanligt också, eftersom han blev för varm.

I Lukes låda ligger:
    kalsonger
    byxor
    shorts
    långärmad
    kortärmad
    tjocktröja
    strumpor
    tofflor
    mössa
    vantar
    keps

Och sen har han stövlar och regnhatt och regnvantar (som jag kan sätta huvudet på att de är oanvända ).

• Fragglerock

Vi har oxå använt fodrat regnställ eller fodrad regnoverall (Ellos) som funkar kanon när det är sådär mellanväder och svårt att klä dem. Våra regnvantar har de faktiskt använt mycket och vi har även sådana hemma som senaste dagarna använts massor. Men vi har även vanliga galonisar.

Annars har vi nog ungefär samma som Hedda. Fast vi har haft två olika mössor hela tiden, typ en tjockare och sedan en lite tunnare för när det bara blåser typ höst/vår men inte är kallt...

Vi har även ett par överdragsbyxor typ vatten/vindavvisande. De är inte alls samma material som galon och blir inte så varma och läbbiga som galon kan bli. De har varit bra när det har varit dagg på morgonen eller när det är sådär lite blött, fuktigt eller smutsigt men att man kanske inte behöver galonbrallor. Många har i alla fall frågat på dagis var vi köpt dem (tror det var Ellos oxå) och vi kommer köpa nästa säsong igen för de är flitigt använda.

Agaton satt förut i sängen och fnissade. När vi kom in så satt han ochg glodde på sin lilla snopp med stånd. Kolla snoppen, va stor säger han . Sen lägger den sig ned efter en stund. Då blir han skitarg och bara skriker "Åh nej mamma, den  stora försvann"!! Förvånad

Sen plockar han med snoppen i ren förvivlan för att klura ut vad i hela friden det var som hände! Så söt! Kyss

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
Svar på tråden Go Fika!