• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • Maria från Bahia

Hallå, hemma men Naomi och öroninflammation idag. Ingen sömn i natt....ZZZZZzzzzzz

Jag och en granne har börjat power walk/jogga i spåret i Lillgården 2 varv på kvällen när barnen sover. Minst4dgr i veckan. Jättehärligt! Känner mig såååå nyttig!!

Ska förresten börja med Me&I kläder i augusti. Ska ta över en kompis kunder för hon har ett annat extraknäck genom sin kille så hinner inte med. Ska bli jättekul!

Vet ju att Mia hade ett party, men är det någon av er som är intresserade av att vara värd nu när nya kollektionen kommer så säg bara till

Hoppas faktiskt på att kunna jobba en dag mindre i veckan på mitt tråkiga på den inkomsten och på så vis pussla lite extra med dagis......

• Gruffalo

Ja just det, Buster var ju en tidning också! Jag associerar Buster till julafton och Lady & Lufsen...-aaah, Buster skaffat sig liten cockerspanielflicka! Namnet började som ett skämt men det är ju lite halvcoolt ändå. Vi får nog vänta och se vad den lille ser ut som....om han nu kommer ut någon gång!

• Fragglerock

... så vaknar man av att det droppar in regnvatten genom sovrumstaket mitt i natten...

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum
    Fragglerock skrev 2007-06-28 06:05:45 följande:
    ... så vaknar man av att det droppar in regnvatten genom sovrumstaket mitt i natten...

Men har de inte lagat era tak ganska nyligen??
  • fairymi

Snart Marianne, snart!

Jihooo!!!! bilen gick igenom ombesiktning o blev dessutom fixad utan att det kostade en krona Ett orosmoment mindre...

Nu ska jag åka o bjuda Cornelia o kompisar på glass hos dagmamman. Sista dagen före sommarlovet på 6 veckor *drar mig i håret o funderar hur detta ska gå *

• HeddaBigBum

BUUUUSTER!! Kom ut nu! Räcka ut tungan

Vad duktig du är Maria, som springer och hurtar dig!! Springa är något jag verkligen ogillar. Jag kan simma 3km utan att känna mig överdrivet trött (alltså simma i lugn och ro, inte crawl), men springer jag 500m är jag typ döende!

Idag har Luke haft sin dagisgrupp på pool-besök idag. Det var bara 6 barn inklusive Luke och han var näst yngst. Den yngsta på 1½ ungefär ville inte bada. De andra 5 hade skitkul och plaskade så fröken Malin ångrade att hon sminkat sig idag.
    Efter de gått hem åt vi lunch och sen somnade Alexis (typ i maten) och någon halvtimme senare somnade Luke... och sov i 3h. Ganska lugn eftermiddag för mig!
    Nästa vecka ska Luke vara ledig, sen en vecka då det kan bli dagis om han känner för det, och sen 2 veckor ledigt.

Vad ska ni andra hitta på med era när de är lediga? Play dates? Djurparker? Skansen? Slappa & bada?

• Maria från Bahia

Jag har alltid HATAT att springa jag med precis som du Hedda, men jag har insett att det är den enda motion jag kan hinna med när Mark kommer så sent.......

Idag fick jag mail från kontoret om dagisplats till oktober. Parks förskola i V-H. Inte direkt vad vi tänkt oss.
    Ev finns plats hos dagmamma och är det hos den dagmamma jag önskat så tar vi det tills vi får annan plats eftersom hon bor på vår gata. Troy är ju ändå så liten. Men det kan ju vara någon annan också och inte i Tungelsta - får se.

• Maria från Bahia

Har bestämt mig för att tacka nej till Parks FS. En utav de dagmammor som jag kan tänka mig kommer ev ha plats och hon bor i Lillgården där salongen ligger (och även gångavståndfrån Naomis dagis). Så håll tummarna att någon av de som fått erbjudande där tackar nej!!!!!!!

Står fortfarande kvar i kö till Speldosan (Naomis dagis).

• HeddaBigBum

Maria:
    Ja, det vore ju onekligen många gånger enklare att ha honom i Tungelsta i alla fall!

Jag ber till Gud att jag kommer hitta jobb DIREKT när Alexis börjar dagis. Jag har ingen A-kassa, så min inkomst är absolut noll om jag inte hittar jobb direkt. Och med tanke på hur tight det är nu med i alla fall lite inkomst från både, ja... hur det ska bli att leva på bara Dinos lön... ehm... det går inte helt enkelt!
    Jag kollade lite på platsbanken idag och hittade ett jobb som jag vill ha... men jag vill ha det sen, inte nu. Det var personlig assistent åt en pojke på 7 år med en CP-skada. Måndag-fredag 8-16. Skulle ju varit kanon!
    Vi får hoppas det dyker upp fler sådana jobb om ett halvår eller så!

Svar på tråden Go Fika!