• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • hejlis

En till från samma tillfälle hehe

• hejlis

ja, ska väl också krypa till kojs. Dock ej i det syftet

• JessicaåIda

Så små de var......

Jag ska nog aldrig mer resa bort!!!!!!  Sjukdomar å jävulskap verkar frodas så fort jag satt mig i bilen/flyget/tåget Skrikandes

Ida; ögoninflammation, hosta
    Elsa; ögoninflammation, kräkningar sedan 11 idag - ALLT kommer upp
    Jag; ögoninflammation(hmm hur är det med handhygienen egentligen??), ont i halsen
    Pelle; ont i halsen

Karaktärsfasthet är ibland ett annat ord för tjurskallighet.
  • Maria från Bahia

Skålen finns kvar
    Undrar om nästa gäng tycker lika mkt om den?

• HeddaBigBum

Jessica:
    Usch, vad jobbigt! Men ni ska väl inte skita i bröllopet??

Marianne:
    Nu MÅSTE du hålla igen tills den 7:e. It's an order! Räcka ut tungan

Maria:
    Hur pratar Naomi engelska? Ett exempel på hur Luke pratar:
    *äggkokaren tjuter*
    L: ÄGGEN!!
    D: I got 'em!
    L: Pappa got 'em! Mamma, du inte got 'em, pappa got 'em!
    Fundersam

Undrar när hela meningar på engelska kommer... Han blandar ganska mycket, men då mest enstaka ord engelska och mest svenska. T.ex. "jag är done!", "Det är min turn!", " Vill också ha pancakes."

• fairymi

hallå hallå åh vad härligt o va på semester o det spöregnar...NOT!!

Förkylt här med , Cornelias sitter kvar en aning o Wilmer hostar som en tok...MEN han dricker numera VÄLLING!!! Men jag ammar ju typ varannan men han DRICKER! Såååå skönt! Mormors vana hand hade kanske ett litet finger med i spelet

MArianne, ja nu är det bara o knipa då

Jessica,usch, hoppas ni kryar på er snarast.

• Maria från Bahia

Hedda: Angående Naomis engelska....öööh, Naomi pratar bara svenska eftersom Mark mest pratat svenska med henne. Hon förstår båda lika bra men pratar väligt lite Eng. Fast när hon gör det som blir det precis som du beskriver i blandade meningar. Kan låta rätt kul Dessutom har hon ett uttal som låter väldigt svenskt!!

• HeddaBigBum

Maria:
    Ja, ordförståelsen är ju sååååå mycket större än vad Luke (och Naomi) använder i tal. Jag testar lite då och då och ber honom peka på allt mellan himmel och jord och det fixar han "with flying colors" men han pratar mest svenska. Han tittar på mest amerikanska barnprogram och vissa avsnitt av t.ex. Dora kan han ju utantill... och han skriker spanska ord ibalnd, men för det mesta återberättar han vad som hänt på svenska!?
    Uttalet är det också si och så med. Inte för att det är svengelskt, utan väldigt slarvigt. Han pratar ganska slarvig svenska också. Alltså, han pratar så snabbt att man måste verkligen hänga med för att snappa upp alla ord.

Det roliga var att vi hade en kompis på 3½ här idag. Dino höll på att fixa med poolen och kompisen tjatar på som vanligt.
    Dino! Vad gör du?
    I'm refillin the pool, svarar han.
    Refilling the pool, svarar hon mest nästan perfekt uttal!
    Och då har vi Luke som förstår vad pappa säger, men som har sämre uttal!

Svar på tråden Go Fika!