Du måste logga in för att svara i en tråd.

• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • Maria från Bahia

Jaha, så har jag snart överlevt första dagen då Naomi slutar 14.00. Stackars Troy som dessutom har feber hann sova ca 30min sedan var det dags att gå och han vaknade. Slocnade för natten nu efter ett antal timmars gnäll
    Tur att det bara är 2dgr i veckan hon går på dagis nu för hans skull!!

Snart kommer Mark hem och ska gå på Cirkus Wictoria med Naomi. Hon har gått förbi och kikat (man ser den från oss) och tittat på hästarna. Hoppas det blir kul för dem.

Idag invigde vi poolen och trotsade problemet utan uppvärmning (då var det 20grader). Jag badade men Naomi doppade fötterna och plaskade lite. Troy stod på kanten och tittade på

Dessutom ringde min nya chef så nu har jag äntligen fått en tid att träffa henne nästa vecka. Lite irriterad dock, hon vill ha en CV!! Jag har ju jobbat där i 7år så det börjar kännas som om tiden innan är lite irrelevant. ??!!
    Ok om hon ville ha min historia på företaget nerskrivet (med tanke på att jag haft rätt många tjänster) men ja ja, får väl skriva ihop något. Har väl något gammalt i datorn någonstans.....

• Maria från Bahia

Hedda: Nu har jag lagt in bild på Naomis flätor i midsommar men hade inte någon bra bakifrån.....
    Sen la jag in en från i februari när hon hade lite kortare hår och fler flätor

• Maria från Bahia

Lite skratt
    Inget nytt men lika roligt varje gång......

Efter fyra långa månader av kyla och vinter så är det äntligen vår och grillsäsongen är här. Därför är det viktigt att påminna er alla om hur det går till eftersom det är den enda matlagningen som en riktig man gör.

Detta eftersom det medför vissa risker för kvinnan ( tändvätska, eld osv ).

När en man erbjuder sej att grilla händer följande:

Rutin:
    1. Kvinnan handlar all mat
    2. Kvinnan gör en potatisrätt, sallad, vitlöksbröd, en eller ett par såser och förbereder efterrätten.
    3. Kvinnan marinerar köttet lägger det på ett fat tillsammans med de nödvändiga grillverktygen och eventuella kryddor. Sedan bär hon ut det till mannen som sitter bredvid grillen med en öl i handen.

Här kommer det viktiga:

4. MANNEN PLACERAR KÖTTET PÅ GRILLEN.
    Mera rutiner:
    5. Kvinnan tar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, underlägg och så vidare...
    6. Kvinnan går ut till mannen och säger till honom att köttet bränns vid.
    Han tackar henne och frågar om hon kan gå in och hämta en öl till medan han försöker rädda köttet.

Viktigt igen:

7. MANNEN TAR BORT DET LÄTT BRÄNDA KÖTTET FRÅN GRILLEN OCH LÄMNAR ÖVER DET TILL KVINNAN.
    Ännu mera rutiner:
    8. Kvinnan dukar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, sallad, bröd, potatisen, såserna och bär ut dem till bordet där hon har lagt på en ren duk.
    9. Efter maten så dukar kvinnan av och diskar.

Efterspel
    10. Alla tackar mannen så mycket för den utsökta maten och berömmer honom för hans färdigheter .
    11. Mannen frågar därpå kvinnan om hon har njutit av sin matlagningsfria dag.
    När han ser hennes reaktion så kommer han fram till ( det han har misstänkt länge ) Det går aldrig att göra en kvinna nöjd!

Njut av sommaren!

• Gruffalo

Maria: Vet du vad det värsta är? Att precis så fungerar grillningen hemma hos oss!

• HeddaBigBum

Åh, stackars Dino, vilken nitlott han dragit!! Han spelar nämligen både kvinna och man tydligen! Räcka ut tungan
  • HeddaBigBum

Marianne:

Kollade efter en bild på vår fotosida och hittar den här (maj 2005) :
    How you doin'?

• Gruffalo

Hedda: Jisses, har dom varit så små? Har tagit fram just dom byxorna som Maja har på bilden så lillebror kan ärva dom!

• HeddaBigBum

Lite senare i maj 2005:
    You are my bestest bestest friend Agaton!

och i juni:
    I guess I forgot to clean my ears... :)

augusti...
    My first love!

• HeddaBigBum

ja, små och underbart söta!
    Alexis har inte fått ärva ett dyft! Vi har skickat tillbaka allt till USA, så vi måste köpa nytt till Alexis!

Svar på tråden Go Fika!