• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • JessicaåIda

Abselut osten.... det blir ju prickar där man tagit bort platsen/vaxet från osten å det klassas oxå som skal!!!Räcka ut tungan

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • hejlis

Agges prat om småttingar låter ju som ngt hämtat ur en King eller Koontz roman... Värsta fantasin! Å han som nästan kan läsa ju. Blir nog författare av honom!!

Ang. skala så är väl Hanna "sådär". Inte så att hon promta vill att man tar bort skalet. Iaf inte från början. Hon börjar ofta äta, men sen om hon tycker det är för hårt/segt så säger hon till.

Nu har vi nog kommit fram till en lösning ang. sovandet med ett barn till i familjen. Har ju varit mkt funderande fram och tillbaka. Hann sover ju ff. hos oss. Vissa kvällar(läs typ 2 ) har hon velat lägga sig i sin säng i sitt rum, och somnat där. Men har då vaknat runt midnatt, också har vi fått hämta henne. Så, vi har pratat om spjälsäng bredvid min säng med öppen sida (tar minst plats, men det känns som att det är en tillfällig lösning samt att jag ändå måste lyfta bebis fram och tillbaka ), en 90 säng intill 160 sängen ( mitt förslag, men ogillades av R. pga av att det ej blir särskilt estetiskt...Vilket jag faktsikt struntar i. Bara jag får sova. men, men...alla har vi olika önskemål...Men han kanske hellere har ett vackert sovrum än en pigg, nåja, inte så trött då, sambo ) åsså lite strixande hur vi skulle få till det hela med sänggavlar, sängbord, lampor osv. Men men, nu har vi iaf kommit överens. Blir en 90 säng intill. Samt att vi gör en stooor "sänggavel" av samma panel vi har i hallen där nere. Målar den vit och sätter en "ram" runt. Då får vi större säng. Jag kan ligga och amma utan att behöva häva mig in i en spjälsäng, Hanna ligger kvar som hon alltid gjort, rummet ser ff. okej ut med gavel och sängborden på "rätt plats".

• HeddaBigBum

Mia:
    Så skulle jag vilja ha det! Helst en stor madrass som fyller hela rummet! Fast varför vet jag inte... det slutar i alla fall med att jag ligger under 2 ungar som slåss om min värme och mina armar! Räcka ut tungan Om det inte vore för Dino *haha* skulle vi nog klara oss med endast en 90-säng!

Idag ska vi leka med Julian.
    H: Idag, efter dagis, ska vi leka med Julian.
    L: Skrattande
    H: Kan du säga Julian?
    L: Näe! Jag kan säga Ebba!
    H: Du kan säga Ebba du...
    L: Ja!! Julian heter Ebba!

• Maria från Bahia

Jaha, så har jag provjobbat färdigt och det känns helt ok, och jobbet är mitt om bara mitt jobb släpper mig då. Mailade dem igår, har sett att de läst, men inte hört något.
    Det nya jobbet är på Sofia Mobilkranar på kontoret som typ ekonomiassistent, lite bokföring/fakturering/kundtjänst/allt-i-allo.
    Känns bra, men det var inte lätt att vara helt ensam första dagen och svara på frågor om lyftkranar Men hon var visst nöjd !!

• hejlis

Låter ju kanon Maria! Tänk vad skönt att ha så mkt närmare till jobbet. Ni kommer ju spara massor med tid!!! Hoppas bara inte ditt gamla jobb börjar strula. Men till vems nytta och glädje?? Nä, håller tummarna för att dom inte krånglar till det.

Idag kom Hannas overall som jag fyndade på Tradera! (har inte så mkt att göra på dagarna...) Den var jättefin!! Ville gärna ha en likadan som hon hade förra året, gillade matetialet så mkt! Hittade denna som var mkt dåligt fotad (på Tradera), men chansade på att den skulle vara okej. Och det var den!! Jättefint skick, men eftersom bilden var så usel så var det inte så många som var intresserade. Så jag fick den för 51:- Med frakt 111:- Så det var helt okej det med. Lite "tråkig" färg kanske, grå-svart, men hon får väl ha en färglad mössa då! Lagt in bild i galleriet.

Har även fotat magen och Hanna. Efter lite mixtrande i ps så ser man verken blek/rödmosig ut ( jag är ungefär hälften hälften just nu...) Blev jättenöjd med resultatet (skryt skryt...jag vet) Bilden i galleriet. Svart/vitt (eller brun/vitt är det väl snarare) måste vara gud gåva till människan!

• Maria från Bahia

ÄNTLIGEN har vi fått hämta vår bil. Stackars barnen packades in i pappas bil och det bar iväg till Täby i rusningstrafik......Men det blev McD på henvägen så var alla nöjda!
    Sååååå skönt att ha bil igen!!

• HeddaBigBum

H: Vad har du gjort idag på dagis?
    A: Tagaton och jag har hoppat på berget. Jag kan inte säga Agaton. Jag kan säga Ebba.

It's final. Alla barn får heta Ebba. Det måste ju bli enklast för alla...

• HeddaBigBum

Vad heter det, på tal om Julian så har jag bjudit in honom till Halloween-festen... Hoppas ingen tar illa upp!! De var ju med några gånger på fikor i början när våra ettor var mindre, så jag hoppades att ni skulle tycka det var ok... Förvånad

• hejlis
    HeddaBigBum skrev 2007-09-21 22:35:48 följande:
    Vad heter det, på tal om Julian så har jag bjudit in honom till Halloween-festen... Hoppas ingen tar illa upp!! De var ju med några gånger på fikor i början när våra ettor var mindre, så jag hoppades att ni skulle tycka det var ok...
    Nix.Tycker han är välkommen!
  • Maria från Bahia

Nu i helgen fick Troy sin nya säng, en lika som Naomi har med lådor under. Nu har han sovit där 2 nätter. Fungerar super, förutom att han klättrar ur ett par gånger, leker med lådorna innan han ska somna. Men nu ska bebisgrejorna ut

• hejlis

Appråpå säng...tror inte vi kommer att ha använding av Hannas säng som står i vårt sovrum. En Sniglar från Ikea. Använd några timmar/natt under några månaders tid. Ngn som vill ha i så fall?

Svar på tråden Go Fika!