• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • Gruffalo

Hedda: Alltså finns det utrymme kvar för mars-april-augusti-december så det är bara att köra på med nummer tre sen då?

• hejlis

Jamen, mars alt. april bör väl fyllas upp ganska snart vaaaaaaa?!

• HeddaBigBum
    hejlis skrev 2007-06-30 19:30:37 följande:
    Hedda: Ang. jobb. Just den typen av jobba tror jag det finns ganska "gott om". Så det är nog bara att hålla utkik nu under hösten. Har några "känningar" som både använder sig av assistenter samt som jobbar med det. Kan ju alltid luska lite...Men du vill jobba med barn då? Inte vuxna?
    Jag vill helst jobba skol-tider... Annars spelar åldern ingen roll.
    Tiderna jag hade när jag jobbade med Oliver var kanon! 7:30-13:30, inklusive ett mål mat per dag.
  • HeddaBigBum

Jaha, var det idag Marianne skulle föda barn? Eller hur var det? Räcka ut tungan

• Maria från Bahia

Mia: Jo jag vet hur du menar. Naomi har nog fått alldeles för många "hot" av mig men jag håller alltid vad jag säger, så om det är hot eller mer förklaring vet jag inte. Men annars så har vi den typen av scenario lite för ofta Men hon lär sig mer och mer att det inte hjälper nu

En annan knasig sak (utan hot) Häromdagen skulle vi hem från dagis och lagom när vi kom ut från bilvägen vill hon bli buren!! MAMMA BÄÄÄÄRA! 100ggr. Jag säger nej och säger då får hon stå på ståbrädan om hon inte vill gå. Galen, slänger sig på marken (mitt på bilvägen). Hmm...kan ju inte bära bort henne (då har hon vunnit om att bära) och inte gå heller när det är just bilväg). Försöker lyfta upp henna på ståbrädan, hon blir mask. Tillslut säger jag bestämt, då får du väl sitta på ståbrädan men bär gör jag inte!! Det nappade hon på (mamma tänktre sig nog inte för) och sitter hela vägen hem och likadant dagen därpå vill hon sitta på den (klantig morsa). Jaja, det gick över 3:e dagen!! Kan ju ha berott på öroninflammationen hon fick sen.
    Och det har hon kört med: Kan inte häta den, ont i örat, kan inte si och kan inte så - ont i örat. Smarta unge!!

• HeddaBigBum

Mamma: Vet du om att jag älskar dig?
    Luke: Ja!
    Mamma: Vet du hur mycket jag älskar dig?
    Luke: Fyra!!!

• Maria från Bahia

Hedda: Hihi!

Naomi hade stövlar när hon hjälpte till att klippa gräset idag. Sedan skulle hon byta skor och hade sand mellan tårna jag försökte ta bort.

" Ajje, inte på mina fingrar på fötterna mamma "

• Maria från Bahia

Är det någon av er som kommer på vår fest??

• HeddaBigBum

Sommar å sol å bad i den uppblåsbara poolen! Här kommer 3 små fiskar. Vi har inte lyckats ta ett normalt kort på Luke, eftersom han bara ska dyka hela tiden... inte för att Alexis ser särskilt normal ut *hehe*, men Agaton är i alla fall supersöt!

Svar på tråden Go Fika!