• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • JessicaåIda

Några bilder Glad

Karaktärsfasthet är ibland ett annat ord för tjurskallighet.
  • HeddaBigBum

TJUSIGT!!
    Supersnygg klänning (top/kjol)! Satt du och sydde kvällen innan? Var det vinröda detaljer på kjolen? Verkligen jättefin!
    Och vad fint du var i håret! Käkar du växthormoner, eller?

• JessicaåIda

Kjol: Helvit
    Top: Vinröd med vinröda broderier
    Hår: Massor med hormoner, hårnålar & spraySkrattande

Nygift
  • fairymi

Åh vad fina ni var Jessica! Vilken söt brudbukett oxå, annorlunda men jätte söt verkligen.

• Maria från Bahia

Jaha, trasig DVD, krashad harddisk, trasig dusch etc etc. Trevligt!

Har skickat in harddisken och hoppas pa att de kan fixa den da min bokfaring fanns dar och en del bilder som ej var upp backade. Plus en massa annat.

Har lyckats fa losenord till FL via Marks email pa jobbet. Vi hade ju en annan harddisk men inte losen till vara epost.

Ar superstressad men tittar in snabbt. Grattis Jessica, vad fint det sag ut.
    Marianne, nu da!!!

Var pa mitt jobb idag. Lat ju ok, de ska aterkomma om tjanst mina nya chefer men lata bra kan det ju..... Ska jobba 3dgr i veckan och flexa tiderna sa jag kommer hem tidigare.

Har fatt bekraftat om Me and I sa nu ar jag anstalld och tar over kompisens kunder. Spannande.

Hedda, pa tal om eng ord. Naomi sa nagot sa kul....... Kissa har och har. Hon menade ju pussa har, men det lat kul. Kissa i ansiktet, nja...... haha!

• HeddaBigBum

Jessica:
    Ok! Var tvungen att kolla igen, och det var pärlorna som hängde ner från buketten som gjorde att jag trodde kjolen hade vinröda detaljer. Shit vilket jobb, tänkte jag! Ursnygg var du! Fick du trixa och hålla på att sy in, etc, för du måste väl gått ner alla dina mamma-kg nu! Vill du ha några av mina förresten??

Maria:
    Hahaha! Ja, det är ju en typisk svengelsk verb-böjning!!

Alexis är så jäkla härlig nu!! Hon rapade härom dagen och tyckte väl att min reaktion var skitkul, för sen höll hon på att fake-rapa för att få samma reaktion igen. Räcka ut tungan
    Och sen ser hon ju upp till Luke som ingen annan. Han brukar snurra-snurra-snurra här i vardagsrummet tills han blir så yr att han ramlar (billig fylla ) och nu håller Alexis på att härma honom som bäst. Hon snurrar 1-2 varv, sen låtsas hon ramla. Och skrattar och försäkrar sig om att vi såg henne. Teaterapa! Och en massa skit pratar hon. Hon ser verkligen ut att säga något medan hon babblar. Nickar och viftar. Jag tror Ida höll på så i samma ålder om jag inte minns fel!
    Men samtidigt är hon en ganska blyg mammagris. Har vi folk här, speciellt lite större barn, då sitter hon gärna i mammas knä och observerar.
    Fan, vad tiden går fort!!!! Hon känns som stora tjejen liksom! Igår klättrade hon upp och satte sig på en köksstol! Min lilla plutta!!

• Fragglerock

Pruttans... efter första urvalet är jag typ 84.e reserv på rättspsykologin som jag vill läsa. Å med tanke på att det inte finns så många platser så får jag väl hoppas på nytt utbrott av digerdöden om jag ska få en plats! Jaja, det är väl inte meningen att jag ska läsa kanske...

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum
    Fragglerock skrev 2007-07-10 18:12:38 följande:
    Pruttans... efter första urvalet är jag typ 84.e reserv på rättspsykologin som jag vill läsa.
    Sånt e inge kul...
    Jag var något liknande (annan utbildning) innan jag flyttade till USA 1997. Jag kommer inte ihåg varför jag sökte... tänk om jag kommit in! Hade det inte blivit nån Dino då??
  • Maria från Bahia

Hedda, sag ditt inlagg om att lasa in sig pa toan. Detsamma gjorde Naomi for nagon manad sedan.... Vi har vanliga badrumslas. Lite varre! Vi fick en speciell nyckel man kan oppna med utifran...ehhh det var ju 2ar sedan. Jag borjade fa panik men latsades som ingent ing till Naomi och sa att jag kommer snart. Varre blev det nar jag inte hittade ett enda verktyg i hela huset!!!!! Ringde Mark, jo i garaget. Halla!!! Grinande Troy och inlast unge, tror inte det!! Mer panik, sedan ser jag nar jag tittar att det blivit gront igen i laset. Hon har lyckats sjalv. Usch, det var hemskt!

Naomi ar ocksa blojfri helt nu. Vi borjade pa dagen nar hon inte ville ha. Sedan tog Mark med blojor till dagis for sova i fall att. De ar ju pa Syskonstugan nu. Men de lag kvar i vaskan sag jag nar jag tog hem hennes saker (hon gar ju bara 2dgr i vekcan).
    Pa natten har hon varit utan men vi satte pa om hon kom in till oss, men de har varit torra hela tiden och hon vill ju inte ha bloja sa nu ar det slut !!

Idag kom nya koder pa posten till var mail sa kanske kommer at den snart. Yes! Hoppas de har goda nyheter n'r och om de ringer mig om harddisken. De trodde jag har den tillbaka p[ tors eftersom de kom med posten idag........
    Vill ju inte forlora bilder fran januari!!!!!

Nu ska snart Naomi fa ga och sova, sedan ska jag byta om for min kvallsjogging. Tank, jag som HATAT att springa hela livet! Nu ska bara nya skor inforskaffas for mina ar visst for sma for att jogga i enl Mark och jag har ont. Kanner mig saaaa duktig!! Mellan 4 och 6 km minst 4ggr per vecka.

• HeddaBigBum

L: Jag vill ga till daaaaagis!
    H: Inte an, snart! Vi maste vanta tills klockan blir 9.

Luke gar in i vardgsrummet, staller sig och STIRRAR pa vaggklockan och sager:
    Klockan 9. Tick tick tick tick tick...

Far hoppas att dagis blir lika kul idag som igar. Agaton ar ju inte dar idag. Var pojkar som haft sina duster, nu helt plotsligt basta kompisar! Igar bara kutade de in pa dagis tillsammans och skulle leka buss. Jag tror det var min snabbaste lamning hittills. Jag var liksom helt oviktig!

Svar på tråden Go Fika!