Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove

Unga som längtar efter barn

Skönt att du fått din mens nu A flikka.

Jag funderar på att gå till ungdomsmottagningen och skaffa mig minipiller eller nått. Så jag slipper min långa mens... nu har jag ju ändå ingen att skaffa barn med så varför ska jag då vara tvungen att lida av extremt lång mens? Har ni nått bra tips på p-medel som funkar bra?

• TheLove
    Marylicious skrev 2007-07-10 00:26:05 följande:
    minipille funkade för mig..slipperen massa onödiga hormoner och jag slapp mensen..funderar på att börja äta domigen..
    hur mycket skyddar dom mot graviditeter... syrran berätta om en kompis som blivit gravid 3 ggr av det...
  • TheLove
    Marylicious skrev 2007-07-10 10:59:06 följande:
    Skyddar olika för alla kan jag tänbka mig då vissa blie gravida av de..men minipiller ska ju hämna ägglossningen så de inte blir nån..men jag vet inte..du får fråga på ungdomsmottagningen där kan dom komma med förslag på olika minipiller
    okej jag försökte ringa nyss men telefon tiden är ju mellan 9-10 så jag får ringa igen imorgon...
  • TheLove
    Barnakär skrev 2007-07-10 12:29:13 följande:
    Jag har testat allt typ och just nu äter jag Trinovum 28 och dom är jättebra! Får behålla sexlusten och allt det där!
    är det p-piller eller mini-piller?
    jaj86 skrev 2007-07-10 12:42:03 följande:
    tjenare tjejer!! bra inne snabbt. åker om 20 minuter till flygplatsen!! sen blir det sol, bad och shopping!! ha det gott! kram
    Vart reser du? Vill också till solen
  • TheLove
    Butikslager skrev 2007-07-10 14:08:27 följande:
    Jo, det här med p-medel..Jag har haft p-piller, det resulterade i att jag gick upp 20(!!!) kilo.. Skaffade mini-piller och dem funkade bra, ingen mens eller så på flera år. Men då blev jag istället osäker eftersom man glömde ett piller här och där. Så det blev många gravtest.Sen skaffade jag p-stav, det resuterade i konstant mens i 1år(!!!).Då tänkte jag att jag skulle börja med piller igen, men då började direkt gå upp i vikt så jag slutade. Nu kör jag på med avbrutet, så risken finns ju att det blir en liten.. Funderar på att börja med piller igen, men jag vill verkligen inte. Mamma och en kompis tycker jag ska sätta in kopparspiral, men jag är osäker. Har fått för mig att man inte bör sätta in det innan man har fött ett barn. Men jag vet inte.
    okej, så irriterande När jag åt p-piller så gick jag upp 13 kg på bara några ynka månader... och jag hade dessutom konstant magsmärtor... vill inte råka ut för det igen
  • TheLove
    Butikslager skrev 2007-07-10 22:22:22 följande:
    Det är fan inte meningen att man ska äta p-piller eller ha andra hormoner i kroppen!Vi ska helt enkelt bli med barn när det är meningen att vi ska bli det! :)
    jo det håller jag värkligen med om.. men nu vill jag slippa min mens som pågår i TVÅ VECKOR... Får sån damp på den! Vill inte ha den längre!!! Jag får ju sån mensvärk att jag mår jätte illa och bara vill kräkas
  • TheLove

Vill ni veta nå' lustigt? Jag hade mens i BARA 10 dagar denna månad... 4 dagar mindre än vanligt

• TheLove
    AngelicaJ skrev 2007-07-13 21:41:29 följande:
    Mamma mår väl inge vidare, gör väl ingen efter ett sånt besked. Jo kan vara hormonerna, men jag vet inte. Lär nog inte få reda på exakt vad det e heller. Men som tur är känns det bra nu iaf =)Lynn: Fan va soft=) Kanske tabletterna som gjorde det? Fan snart flyttar vi tjejen!
    Nej jag tror inte det beror på tabletterna... äter dom ju inte nu så... *fundera* YAAY vi ska flytta! längtar så mycket! ska bli jätte skoj! jag är dock lite sugen på att tapetsera om...
  • TheLove
    AngelicaJ skrev 2007-07-16 10:45:33 följande:
    men du, ska vi ta en sväng ner till stångåstaden någon dag å kolla lite smått på tapeter? Vi glömde ju det sist, vad ska du göra idag då? Kram
    jag har ju jobbat och solat med dig ju Åkte ni till ikea sen?
  • TheLove
    AngelicaJ skrev 2007-07-16 20:56:20 följande:
    Nopp, jag var så trött så jag orkade inte :P Fick du tag i katalogerna? Hittade du några fina tapeter? Kram
    jodå, dom hade två tapeter jag gillar... men det är ju sånna du inte gillar hihi jag kan inte ses imorgon, ska till Tinnis med syrran...
Svar på tråden Unga som längtar efter barn