• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Camilllla

Oj vad ni skrivit bara senaste timmen sen jag kikade in sist

Här går sambon på semester nästa vecka och de två första veckorna kommer nog va rätt fyllda med att bo lite i mina föräldrars hus, va på sambons mammas landställe och fira lite födelsedagar och så har vi nåt bvc-besök bokat mitt i allt också... Så i nuläget känns det som att vecka 29-30 blir lite svåra...

Bess: Vilken bil är det och vad är det för problem? Jobbigt hur som helst...

Go å glad: Precis så är det ju, man är såå less i slutet och längtar bara efter bebisen och sen efteråt saknar de flesta magen och förlossningen

Dulia: Det vore väl suveränt att ha med Bianca på café, hon kunde ju hjälpa till med serveringen

AnkFisk: Jag trodde min Noel skulle komma iaf några dagar för tidigt men han kom 9 dagar sent.. Men jag tänker nu att det gjorde iaf de sista veckorna fram till bf lite lättare, hade jag vetat att han skulle komma så sent hade det ju varit värre Men jag hoppas du får som du vill och att liten kommer vilken dag som helst nu!

• AnkFisk

Nämen? Är det bara jag som ska sitta kvar här och nattsudda??

Camillla: Blä för att plussa 9 dagar, det hoppas jag att jag slipper. Men huvudsaken är ju ändå att de kommer ut nån gång! =)

• Princess Leia

Hello! Bor i Rotan. Får jag vara med här?? Hehehe!

Skrållan (050108) BF Baby (070811)
  • Camilllla

AnkFisk: Ja såhär i efterhand tycker jag inte alls det spelar nån roll att han kom sent! Jag ver rädd att han skulel hinna växa sig enorm i magen men när han kom ut var han 53 cm lång och vägde 3470 gram.. Så det var ju inte så farligt
    Men som sagt, hoppas du slipper vänta så länge!

• AnkFisk

Nej, det var ju inte så farligt stort.

Min dotter vägde 3600g och var 48cm lång (kort ), ganska lagom det med, men den här bebisen känns på nåt sätt jättestor! Jag kan inte minnas att det kändes så här trångt när Hanna låg i magen. Det spänner och drar och trycker åt alla möjliga håll!

Men egentligen vet jag inte. Det går ju inte att uppskatta vikten bara genom att "känna" =)

• gympatjej

Herregud vad det skrevs i tråden igår kväll!!

Inatt har jag fått vara vaken en del.
    Marius verkade ha så ont i magen - jätteorolig. Fick gå upp och vanka lite med han och då vägen han nu 10KG!!!
    Ingen liten nyfödd man hade på armen liksom!
    Men vad gör man inte!!

Nu på morgonen var dock allt bra igen!! Nu ligger han och sover och jag tror jag ska passa på att blunda lite jag med.

• BeccaGrodan

gympa tjej: stackarn som verkade ha ont :/ o förstår att det är lite att bära på min Alvin som är 6 månader väger redan 9710g
    hoppas du får sova lite nu istället..

ja har skrevs det flitigt igår verkligen får hoppas det fortsätter så.
    Vi har nyss vart ute o gott lite Alvin sover ute i vagnen nu o jag förbereder lunchen, får besök av en bekant/vän som jag nu inte sett på nästan ett år, hon har en liten Melwin som är lite mer än 3 månader, ska bli kul att träffa dem båda....

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Dulia

Princess Leia, hej och välkommen

Här hade vi en dålig natt och jag har precis fått lilltjejen att somna och stora tjejen ligger på soffan och dåsar så jag ska nog ansluta mig till henne.

Den 19 juli har vi inget förr oss tror jag så jag skriver upp mig då.

-----------------------
    De som kan o vill ses den 19 juli kan väl skriva upp sig här.
    I första hand picknick i edsbergsparken o om regn så i stinsen.

BeccaGrodan
    Dulia

• AnkFisk

Gympatjej: Nää, vad jobbigt att nattvanka. Och stackars Marius som hade ont =(. Har han börjat med nån ny mat eller?
    Vi kånkade ju Hanna till sömns när hon fortfarande var dryga året (om jag inte minns fel) och då vägde hon också runt en tio pannor. Inte skönt för ryggen det där =(

Jag har faktiskt sovit oförskämt skönt inatt för att vara höggravid! Vaknar bara till lite lätt när jag vänder på mig för det gör så ont i fogarna, men sen somnar jag snabbt om tack och lov =)

Idag är det en sunkdag här hemma. Frukost åt vi inte förrän vid 10 och jag glider till tvättstugan med jämna mellanrum. Vi har fått nya maskiner i tvättstugan (jippieee!!!) men den ena är så hög så jag tror att man måste vara minst 1,90 lång för att nå upp till facken där man häller i tvättmedel!!
    Jag måste därför klättra på en vinglig snurrstol för att över huvud taget se över kanten på maskinen! Smidigare kunde de ju fixat det tycker man...

Ikväll ska jag och maken lyxa och gå på grekisk restaurang! Känns som om det kan vara den enda lilla stund av egentid vi kommer att få på flera månader framöver, så jag ska se till att äta riktigt långsamt!

• Siljelin

Blev tipsad om tråden nu precis, är också en av dem som mer eller mindre varit med och startat trådar förr, men de har ju dött. Känner mig rätt tidspressad eftersom dottern (5v) vaknar när som helst, så jag har mest skummat igenom tråden så här långt. Mitt förslag är att vi gör en lite mer strukturerad lista över var vi bor (om man vill, förstås) och vilka barn vi har (eller har på gång). Min amningshjärna pallar inte att få koll på er alla annars. Picknick låter för övrigt som en bra idé! Fyll gärna på listan nedan!

Sollentunalista:
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604

-----------------------
    De som kan o vill ses den 19 juli kan väl skriva upp sig här.
    I första hand picknick i edsbergsparken o om regn så i stinsen.

BeccaGrodan
    Dulia
    Siljelin

Svar på tråden Sollentunamammor!!