Inlägg från: BeccaGrodan |Visa alla inlägg
  • BeccaGrodan

Sollentunamammor!!

camabo: åh jobbigt med din syster, stackarn :/
    ang bajset så brukar det kunna bli grönt om de har en infektion i kroppen.. ni va förkylda sa du va? tror iofs det kan va grönt annars oxo utan att det ska vara någon fara, enda färgen man ska kolla upp är om det är kitfärgat

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • BeccaGrodan

camabo: jo typ vitt... ja oki well som sagt, tror alvin haft grönaktigt bajs ibland fast han vart helt frisk så!
    låter bra att du tar hand om lillasyster...!

• BeccaGrodan

modesty: härligt, haha man går aldrig o lägger sig när de små somnar så man får aldrig alla de dära timmarna när de väl sover lääänge

inte bra att skära sig, min tumme läkte jädrigt snabbt o det syns inte ett spår av olyckan o då skar jag ju ändå bort en hel bit.. urk...

lillmondinos: ah GRATTIS!!!

• BeccaGrodan

oki jag kan ju inte hålla mig längre o eftersom resten av trådarna vet så får ni oxo veta..
    vi testade positivt i förrgår o ska få en liten till den 15 maj om allt går som det ska.. är ju bara i vecka 5 så det är jätte tidigt men vi resonerar som så att går det åt skogen kommer man ju vilja snacka om det o då kan folk lika gärna få veta att vi är gravida fast det är tidigt.. dock vill jag inte att denna glada nyhet ska nå mitt jobb eftersom de tror att jag kommer tillbaka till jobbet i augusti 2008 vilket jag ju om detta går vägen INTE kommer göra.. hihi... så om vi ses kan vi försöka att inte nämna att jag är gravid så länge det lixom ändå inte syns

känns iaf jätte skoj, dock är vi lite förvånade att det gick så fort, jag har haft mens en gång efter förlossning o amning o sen tog det sig lixom direkt, vi hade planerat att få tätt om det skulle gå men det behövde inte ta sig förens om typ 3-4 månader, gör absolut inget att det gick snabbt dock men shit va fertila vi måste vara

• BeccaGrodan

tack tjejor :) känns jätte spännande o kul! o vilken jädra "träningsvärk" jag har i magen, kommer inte ihåg att det känndes så hära sist, vad man glömmer fort

camabo: låter som en kul svärfar det där.. inte

• BeccaGrodan

fredriza: inte ett ord till någon som jobbar inom inspira bara

• BeccaGrodan

modesty: tack :) haha ja vissa kanske tycker man är galen men näe vi är inte alls avskräkta, sen har vi ju en ytterst nöjd o glad liten kille o va inställd på att det skulle bli mycket jobbigare att få barn än vad det blev, nu lär det ju bli helt annorlunda med 2 kids men vi ställer in oss på det "värsta", andra har ju klarat det så :)

en enligt oss stor fördel med detta är att Alvin kan va kvar hemma  o behöver inte börja förskola så tidigt o om vårdnadsbidraget går igenom som det pratas om kan vi antagligen ha lill hemma rätt länge oxo hääärligt...!!
    bara håller tummarna för att det ska hålla sig nu, är ju bara i v.5 lixom... men har jädrigt mycket "växtvärk" i magen så jag hoppas det sitter där det ska lilla fröet :)

• BeccaGrodan

tack alla för alla grattis!
    det känns sååå spännande o det är klart vi fixar det, det har ju andra gjort o ja det va ju planerat så

lillmondionos: jag tror att det kostar 50:- för fyra gånger o är inte gruppen full kan du säkert hoppa på nu, Siljelin va det väl som inte va där första gången heller!?
    ja alltså jag går ju inte nu men gick i våras....

någon här som har koll på info om vårdnadsbidraget föresten?

• BeccaGrodan

bess: näe inte klarar jag mig på endast 3000 men om jag får fp för lilla o vårdnadsbidrag för alvin hjälper det oss att spara fp dagar så att vi kan va hemma längre med lill, i nuläget kommer vi ju kunna ha alvin hemma tills han blir 3 år pga att vi får barn nr två tätt men vi kan ju inte skaffa barn efter barn för att kunna ha kvar dem hemma tills de är 3. vårdnadsbidraget skulle hjälpa oss jätte mycket....
    men ingen verkar veta om man kan ta fp för en o vårdnadsbidrag för en o det är det jag är jädrigt nyfiken på

Svar på tråden Sollentunamammor!!