Vi som förlorat syskon
Den förra tråden har stängts. Välkomna hit till nya tråden! Här kan du som förlorat ett syskon dela med dig av din sorg, dina känslor.
Tidigare tråd:
www.familjeliv.se/Forum-5-190/m19333681.html
Den förra tråden har stängts. Välkomna hit till nya tråden! Här kan du som förlorat ett syskon dela med dig av din sorg, dina känslor.
Tidigare tråd:
www.familjeliv.se/Forum-5-190/m19333681.html
Hejsan!
Jag tror att jag hann skriva i eran förra tråd innan den stängdes.
Min bror gick hastigt bort den 8 juli i år. Jag förstår knappt frotfarande att han inte kommer att komma hit något mer.
Det är så jäkla jobbigt att försöka vara stark för mina små. Speciellt min äldsta som hade ett speciellt band till Björn. Dom var alltid tillsammans när de träffades, busade och skrattade. Det gör mest ont att se henne så ledsen.
*gråter* Ser kanppt vad jag skriver längre så det får bli ett kort inlägg...
Amigolina, vilken fruktansvärd historia, att se sitt barn drunkna. En sådan mardröm. Jag blev nästan illamående när jag läste det, och då tål jag rättså mycket numera. Sänder dig många styrkekramar, hoppas att vi kan hjälpas åt i den här tråden.
Hmm, jag hanterar inte riktigt citatfunktionen ännu ser jag. hoho..jag som jobbar som webbprogrammerare i vanliga fall. Ridå!
Har läst tråden och känner igen många av tankarna. Min bror dog i cancer för 2 år sedan, och vi hade tid på oss för att förbereda oss. Men inget kunde förbereda någon för hans söners tomma blickar efteråt. Eller splittringen i släkten. Eller någon av alla de andra sakerna som plötsligt förändrades i och med hans död ...
happy72
Jag har mina vänner omkring mig som funnits där sen jag födde mitt första barn. Har en psykolog jag pratar med varje vecka nu, blev lite mycket av allt förra sommaren med allt. Jag har försökt prata med lillebror och berättat och tittat på foton o haft med han till graven. Han är mycket insatt i hur allt hände med storebror, vad som hände och att han faktiskt har en storebror han säger att han saknar han och att dom säkert busat runt som bröder gör. Han vill att jag ska "fixa" en storebror när jag frågat om han skulle vilja ha ett syskon. Det jag menar med olika individer är precis som du skrev om hålrummet osv osv.. Lillebror säger att storebror e me han överallt o ser till att inget händer han. Han är även mycket medveten om min "fobi" för vatten och is och resultatet är att när mamma är med så trampar man inte sönder "isvattenpölar". Det gjorde jag med storebror 2 dar innan olyckan vilket ytterligare känns som allt var mitt fel. Känner mig ofta som en värdelös mamma som inte kunde hållt storebror inne tills jag var klar med lillebror. Mina vänner kallar mig för A-mamman, lektanten osv osv.. Jag bara älskar när det är massa barn omkring mig o att deras föräldrar "vågar" lämna sina barn till mig efter olyckan. Lillebror saknar nån o busa runt med, detta resulterar i att han leker med barn som är några år äldre än han. Nu känns det som jag skena iväg här lite men tror jag fått med allt..
KRAM PÅ ER ALLA!! STÅ PÅ ER!! LIVET E TUFFT!!
Hej amigolina, är bara inne jättesnabbt nu.. Tänkte tidigare idag hur jag skulle ha gjort i den situationen du var i. Låtit storebror med kompis stå kvar i hallen och svettats otåligt? Nej. Låtit lillebror vara ute med bajs i blöjan? Nej. Vad skulle du ha gjort annorlunda..? Nej Det var inte ditt fel! Men det är klart du har skuldkänslor, det är mänskligt. Hörs snart igen!