Vi som förlorat syskon
Den förra tråden har stängts. Välkomna hit till nya tråden! Här kan du som förlorat ett syskon dela med dig av din sorg, dina känslor.
Tidigare tråd:
www.familjeliv.se/Forum-5-190/m19333681.html
Den förra tråden har stängts. Välkomna hit till nya tråden! Här kan du som förlorat ett syskon dela med dig av din sorg, dina känslor.
Tidigare tråd:
www.familjeliv.se/Forum-5-190/m19333681.html
Vad jag känner med dig Amigolina...
Kan inte vara lätt att hantera skuldkänslorna, särskilt inte när de späds på av pappan. Men du, försök att inte ta på dig skulden. De små liven är snabba och oberäkneliga. Olyckor händer. Häromdagen höll min 2-åring på att springa ut i vägen framför en bil. Han vek av vid vägkanten och bilen passerade kanske en meter från honom. Jag stod 5 meter därifrån. Trots att jag hade honom under uppsikt hade jag inte kunnat förhindra en olycka. Jag upprepar igen; olyckor händer. Det är inte rättvist och det är inte logiskt, men de händer. Kram
Känner också verkligen med dig Amigolina. Det är så fruktansvärt det som drabbat dig och din familj. Ja, det är så hemskt med olyckor.. Funderar på hur sorgen skiljer sig åt när ett dödsfall beror på en olycka jämfört med t ex sjukdom.. Jag menar, jag är ju jätteledsen över min brors hjärnblödning och för tidiga död, men funderar på om det känts ännu hemskare om det skett en olycka..och ännu värre om jag tagit på mig skulden.
Vad tror ni andra? Har ni filosoferat kring det? Självklart är det ju bara en massa OM-tankar, det som hänt har ju hänt.
Hej alla ni, jag har inte förlorat nån av mina egna bröder men min älskade sambo förlorade sin för snart två år sen. Det är fortfarande svårt. Jag vet inte hur jag ska tackla det fortfarande. Vet inte hur jag kan hjälpa min sambo som ibland kan vara väldigt nere. Några bra tips om hur jag kan göra ? Min sambo är jätte dålig på att visa känslor och vi klarade nästan inte av förhållandet när brodern dog, men vi tog oss igenom det men har fortfarande inte pratat om det ordentligt.
Vet inte om ni överhuvudtaget orkar prata om mitt problem men skulle va tacksam för några råd eller så.
Massa kramar
Jag miste min lillebror hastigt i en trafikolycka för snart 5 år sedan, min älskade lillebror. Så stolt som jag var när han föddes.
Nu går min egen son (4,5 år) igenom samma sak. Vår dotter, hans älskade lillasyster somnade för att aldrig vakna mer.
mrs mimmi skrev 2007-08-25 20:26:49 följande: