Inlägg från: lill linda 82 |Visa alla inlägg
  • lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Liten: jag börjar oxå idag, kl 15... hehe känner igen mig, alla lär ju vara åtminstone 5-10 år äldre än mig...men jag får med mig sambon ialf. Smått nervis faktist.

• lill linda 82

meh: ojoj här händer det grejjer... växer så det knakar juh!

• lill linda 82

"Liten" verkar ju ha fått en bra föräldragrupp...jag måste ju säga att min grupp kändes mer oplanerad o ingen förutom min sambo ett annat par vågade öppna munnen o säga något. Alla satt som livrädda harar i jaktsäsong.
    Pratade bara lite lätt om hur barnet ligger då h*n kommer ut, o hur man slappnar av genom massage, o lite andningsteknik. O sen fick vi kolla på en förlossningsfilm. Jag trodde ärligt att jag skulle få ut mer av gruppen, men det kanske kommer senare då alla känner sig mer hemma.
    Hehe jag höll på att svimma dessutom, var alldeless för varmt i rummet o jag hade varit kokhet hela morgonen redan innan, så när jag kollat på halva filmen svartnade det helt för ögonen! Fick gå o dricka vatten o säga åt bm att öppna ett fönster. Alla satt o torkade svetten, men ingen sa det till henne.. Hehe. Kände mig som ett krävande monster...

• lill linda 82

nessie72: Ja, det är nackdelen med att vara sjukskriven, man blir uttråkad! Själv ska jag tvätta handdukar idag o strax lägga mig i soffan o kolla på film. Har laddat hem "Strandvaskaren".

• lill linda 82

Fina magar ni har allihopa!

Håller verkligen med om trycket uppåt...blir nästan illamående ibland. Känns som att hjärtat jobbar på högtryck. Skaver mot revbenen då jag sitter o ligger på sidan.
    Har dessutom börjat knaka nåt så fruktansvärt bak där jag har foglossningen, känns som att kroppen vill gå sönder. Ont, ont!!!!

• lill linda 82

Gomorron!
    Oj vad jag har sovit dåligt inatt. Bäbisen har bökat hela gårdagen o natten, känns som den borrar sig neråt o sen spjärnar emot uppåt mot mellangärnet o kört ut armbågarna i sidorna på mig. Det svider o ilar o har sig nere vid blygdbenet...känns jätteskumt. Har fått snurra på mig hela natten så jag är öm i höfterna.

Vilket underbart väder vi haft här i Östersund i helgen. Åkte till svärföräldrarnas stuga och fiskade,solade på isen. Gjorde varma mackor på elden. Underbart!!
    Så nu har jag äntligen fått lite fräknar i ansiktet. Mys!

• lill linda 82

Mowglie: Ja precis, ska ju tydligen bli toppenväder då. Våren ska komma! Bosätter nog oss då i stugan o solar gärnet..

Nä, nu ska jag ta o fixa iordning mig, tänkte åka ner på stan o köpa nya jeans. Har växt ur mina mammajeans jag köpte för 1,5 månad sen, får dom inte över höfterna längre. Helt sjukt att jag får gå upp i stl L på dom nu.. Ska förbi hos chefen oxå o fylla i rehab.papper som Fk ville ha.

• lill linda 82

Då ska jag klaga lite jag med..
    Stånga inte skärbrädan med magen, om ni har en såndär utdragbar från diskbänken. Det gör ooont, jag lovar! Får väl hoppas att inte bäbis kommer ut gul o blå den dagen det är på G..

• lill linda 82

Gomorron Gomorron!
    Snacka om att jag börjat bli morgonpigg, var uppe strax innan 7 imorse. Svårt att sova tycker jag då det är ljust ute.
    Varit uppe o kissat 5 ggr inatt...är igentligen helt knäckt men äh...sova kan man göra på dagen en stund..

• lill linda 82

Jag tror nog att alla mer eller mindre kommer in i en sorts depp-tid efter förlossningen. Allt kommer ju vara så nytt o amningen frilöser mkt vad jag förstått. Man hinner ju som inte riktigt förbereda sig på vad som skall komma, mer än att köpa saker o träna andning/massage o tänka på den lill*. Jag är övertygad om att jag kommer hamna i en sån svacka...Allt känns hyffsat overkligt för mig ännu. Skrämmande tanke att inte veta hur det kommer kännas, o inte ha kontrollen över sin kropp, den tar övertaget.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D