• Liten

*Välkommen hit! :-D

Mossa: Haha.. Tror att jag får låta sambon tvätta kläderna.. Det är ändå han som brukar tvätta, men just babykläderna ville JAG få ta hand om.. Men eftersom det verkar vara omöjligt så..

Sängen däremot är inget problem.. Förutom att vi inte har byggt den än... Vi vill inte ha en spjälsäng, så vi ska bygga den helt själva.. Den kommer bli jättesöt, men hur tusan ska man få den gjord??
    Är jättesugen på att fixa den NU, vill bädda och sy sängkläder och ligga och titta på den på nätterna...

• Liten

ursul: Oj då.. Ja, då kan det ju vara svårt att vara förberedd..

• Liten

Bm-rapport:
    blodtrycket låg på 132/93 och hade 1+ i äggvita så på måndag blir det extra koll..
    Bm blev orolig så fort hon såg mig, för att jag hade svullnat så mycket sedan sist, så medans jag fick gå iväg med en uska för att ta prover så förhörde hon sambon om eventuell huvudvärk, trötthet och sjukdom. Hoppas att värdena har blivit bättre till på måndag, annars hotade Bm att de skulle lägga in mig...

Huvudet är nedåt på skrutten nu iaf! Det enda positiva från besöket idag... Så vi firade med att köpa pyttemössor från h&m. Sambon ville köpa strl 44, men jag övertalade honom att ta 50 istället, i förhoppning om att bebis stannar tiden ut..

• Liten

Mossa: Ohhh.. *avundsjuk* vill också få lukta på bebis! Myyys! Dessutom säger de ju att det kan sätta igång det hela..

Usch vad arg jag var när jag vaknade imorse,
    var nära på att klappa till sambon.
    Anledning: En dröm.
    Jag drömde att jag gick hem till min morfar och mormor för att fira min mormors 70 årsdag, och efter det gick jag hem till en vän som fyllde 18 igår. När jag sen vill hem är det mörkt och det spö-regnar så jag ringer sambon för att få skjuts. Då är han i någon konstig stad någon annanstans med sina vänner och SUPER!!! ( han har inte druckit sedan pluset) De har dessutom tagit hans bil dit, och det var han som körde. De andra två är också fulla... Jag hör tydligt på hans röst hur full han är, och dessutom är han elak mot mig.. Tillslut blir han irriterad och säger att han ska komma och hämta mig, och då blir jag så rädd och arg för att han tänker köra full att jag får massor med sammandragningar... I slutet av drömmen har jag fött vårat barn (troooligt fin liten tjej ) alldeles själv, och han har blivit påkörd.

Har mått dåligt av drömmen hela dagen, den kändes så verklig...

Men nu ska jag trösta mig själv (haha, FORTSÄTTA trösta mig.. ) med glassbåtar i solen..

Ha en trevlig eftermiddag tjejer, återkommer ikväll!

• Liten

lill linda: Åh, våra fötter skulle kunna vara tvillingar... Sådana där tjusiga saker har limmat sig fast även på mina elefantben.. Hoppas att de lossnar snart!

• Liten

Mina värden var bättre igen! Inte helt bra fortfarande, men bättre. Är så lättad...
    Vi firade förbättringen med att köpa hörselskydd åt våran blivande lilla festivalbebis..

Och efter nästa vecka får bebis gärna ta och komma ut, för jag är så fruktansvärt trött på det här! Och med en bebis mellan benen är det ju ganska svårt att gå, vilket annars är mitt enda nöje.. Inte blir det lättare att hantera det hela när man har haft riktigt jäkla smärtsamma förvärkar i 3 dagar snart, och ursprungliga bf är på onsdag.. Vill ha min bebis nu, som det borde vara! Fast jag lär väl få vänta till juli..
    *gnäller öronen av er*

• Liten

lill linda: Samma här... Blää! Senaste dagarna har varit jäkliga, och det + att jag haft riktigt smärtsamma förvärkar i 3½ dag nu gör att sambon tror att det blir bebis nästa vecka..
    *håller tummarna för att han har rätt*

Och nu är det grönt för bebis att komma, för vi har köpt säng åt skrutten idag! Och bestämt babyskydd, men det har vi inte råd att köpa förrens lönen kommit..
    Så nu står en tjusig svart säng bäddad med en neongrön filt i vårat sovrum och ropar på sin ägare att komma uuuut!

Stackars Vonkis.. *skickar "krya på dig"-kramar*

• Liten

Här är bb-väskan packad sedan en vecka tillbaka, men det har ju sina orsaker..

Idag känns allting riktigt jäkla tufft.. Har som sagt haft ännu mer smärtsamma förvärkar än tidigare, nu i 4 dagar.. Och idag är mitt ursprunliga bf! Jag tror att jag blir galen.. Vill ha min bebis nu! Varje dag efter idag kommer att kännas som övertid, för vi har hela tiden varit tvärsäkra på att detta bf varit rätt, trost vad UL sa...
    Sängen står bäddad och klar, det enda vi saknar just nu är babyskyddet och nappflaskor... Fast det skulle vara skoj om bebis väntade en vecka iaf, för då fyller min mormor 70 och dessutom är det ett fint datum.. Tror ni att man kan önska så??

• Liten

Ännu en med foglossningar... De försvann ett tag och jag var i himmelriket, men nu är de tillbaka med full och förnyad kraft...
    Dessutom har jag börjat få som "träningsvärk" i låren de senaste dagarna, mina förvärkar känns halvägs ner till knäna! Ska det vara så? Någon som vet? Och så känns de i ryggen.. och i ljumskarna... Blah!

Nej, nu ska jag också gå och lägga mig, sova bort de sista få minuterna som är kvar av denna "dagen från helvetet".
    Varför finns UL för??? Jo, för att krossa mig.. Jag lovar!
    (känns så just nu.)

/ Cissi, bf+0 enligt sm, bf-36 enligt UL...

• Liten

lill linda: Spännande! Sitter här jag med med värkar, och hoppas, hoppas, HOPPAS! att det ska vara på riktigt. Var 10de minut kommer de, och känns nästan bara i ryggen. Kan inte sitta still, vankar omkring och "dansar magdans" då det hjälper mot smärtan.

Snart får ni se eran lilla skrutt! (Och jag hoppas att detsamma gäller för oss.. )

• Liten

lill linda: oj, oj! Då är det inte så långt kvar då! Tror nog att du får träffa bebisen redan imorgon, fast jfrs, vad vet jag? Men utifrån vad jag har läst så låter det som det!

Mina känns som sagt mest i ryggen, strålar fram mot magen och ner i ljumskarna och låren. Känns bra, fast jag önskar att de blev starkare och kom oftare!

• Liten

Nessie: Vad roligt! Hur stor var han? Huvudomfång? (siter här och nojar om en bebis med hattstorlek 56.. )

• Liten

Oj, det var en liten plutt! Han mår bra hoppas jag? Är ni hemma nu?

• Liten

A lie: *Skickar massor med kramar!* Stackarn... Hoppas att allting löser sig!

Och GRATTIS till signatur!!!

Ang. mina värkar: Under natten lugnade de ner sig och kommer nu oregelbundet med 10-15 minuters mellanrum.. Men de håller fortfarande i sig. Får se om det blir något av det här eller om man får gå flera veckor med dem...

lill linda: Skönt att du slapp igångsättning, men synd att det dröjer för dig att träffa din bebbe! *håller tummarna för att det inte är havandeskapsförgiftning!!*

• Liten

ursul: usch, det låter inte skoj alls! Krya på dig!

Ang. A lie's flytning: Har haft en likadan själv, i fredags kväll.. Det jobbigaste var att jag var på en spelning, dvs omgiven av MASSOR med folk. Haha, det var lite pinsamt.. Tur att man hade svarta byxor och en jacka att knyta runt höfterna så att man kunde dölja det. Sambn var jfrs säker på att det var lite av vattnet som gått, men så tar han just nu ALLT som tecken på att det har börjat.

ESC gick ju rätt okej trots allt (hur tusan kunde sverige skicka HONOM??). Jag och sambon hejade glatt på Malta, och hon kom ju 2:a! Vi var ruggigt imponerade av henne!

Hmm.. Om man kanske skulle försöka sova??

• Liten

Liten är här!
    Tyvärr ingen bebis än, men en hel del värkar fortfarande... Börjar tro att det aldrig kommer att komma någon bebis, jag har säkert aldrig ens varit gravid. Drömmer nog bara en väldigt lång mardröm..

Väntar med spänning på bilder på alla färskingar, kanske de kan återge oss alla modet och styrkan att stå ut tills det är våran tur??

• Liten

Grattis Vonkis och Signatur!!!

• Liten

ursul: för att inte få en tvilling? Om bebisen ska bli en kräfta får man allt ta och knipa tills 22 juni eller något sådant.
    Vill jfrs ha en kräfta, för de är HIMLA trevliga (är kräfta själv ), men jag vill ha min bebis innan bf ju!

• Liten

Grattis lilaki!!!

Åhhh... *avundsjuk på mossaQ och missisola* Vill också klippa mig! Jfrs har både jag och smabon planerat in helrenovering av oss till helgen efter min födelsedag, men ändå.. Jag vill, jag vill, jag vill!
    Fast nu blir det som bestämt. Har alltid varit min "dröm" att se naturlig ut när jag får mitt första barn, men sen när det är avklarat så kan jag återgå till sjuka frisyrer och galna färgningar..

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D