• Liten

*Välkommen hit! :-D

Någon mer vars mage har "försvunnit"? Helt plötsligt ser min mage ut som den gjorde runt v. 20 ungefär.. Detta trots att den förra veckan växte sig ENORM och slog alla rekord.. Är lite orolig att det ska vara något fel.. Den har dessutom flyttat sig nedåt och ser mer fläskig ut än gravid..

• Liten

Vad roligt att du är tillbaka!!
    Har saknat dig, tycker att du tillför mycket till FL.

• Liten

Fy f*n vad arg jag är nu!! Har fått brev från familjerätten att de ändrat våran tid att skriva på faderskapsbeviset till 24 maj! Vi som tyckte 3 maj var sent.. >_

• Liten

Vi ska in och kolla upp det... Har haft småont (som mensvärk i ryggen) i ett par dagar, men idag trycker det dessutom nedåt och kommer oftare, och sitter både i rygg och mage...
    Hoppas verkligen inte att jag ska föda nu! Isåfall blir jag galen.. Vill föda en frisk, färdig bebis om 6-9 veckor!

Faderskapsbeviset vill vi ha påskrivet innan, av den enkla anledningen att min sambo är grymt rädd för förlossningen och jätteorolig att något ska hända mig eller bebis.. Det blir en trygghet för honom att ha papper på att han är pappan, om något faktiskt SKULLE (peppar, peppar) hända mig, så att han får ta hand om bebis istället för att ungen ska skickas till mina föräldrar eller så...

• Liten

Missisola: Haha! Tack för skrattet! Det behövdes..
    Sitter på helspänn nu... Ska gå och testa med en alvedon till.. Men den förra hjälpte inte, och inte heller att duscha.. *orolig*

• Liten

Hej tjejer!
    Allt är bra med mig och bebis, men jag blev kvar bra länge på förlossningen igår.. Kom hem någon gång runt halv ett och var då alldeles för trött och skakis för att skriva något..
    Bebis ligger redo att födas, så långt ner det bara går att komma, h*n ligger och pressar med huvudet på livmodertappen. Men jag har inte öppnat mig något mer och livmodertappen var oförändrad, så så länge jag tar bricanyl så ska det inte vara någon fara, sa de!
    De kallade det falska värkar och sa att man kan ha jätteont, t.o.m. som riktiga värkar, utan att det händer något. Men eftersom bebis låg så pass långt ner blev de lite oroliga.. Men som sagt, nu är jag beväpnad med bricanyl upp över öronen och beordrad vila, så nu ska det vara lugnt!

Men fy vad dåligt jag mår av bricanylen.. Skakar som ett asplöv och får hjärtklappning så att jag nästan tror att jag är på väg att dö.. Obehagligt!

Tack för omtanken! Kändes väldigt bra att komma upp nu och läsa det ni skrivit!

• Liten

ElinN: Då håller jag tummarna för att din bebis nöjer sig med att stanna inne i magen och ser till att växa sig stor och stark innan h*n kommer ut! Låter ju tryggt att de klarat sig så länge, de du skriver om. Hoppas att det blir så för oss båda också!

Tack för all omtanke! Känns skönt att ha er att prata av sig med när sånt här händer!

• Liten

Signatur: usch då.. Men tur att man vänjer sig iaf!
    Hoppas att allt går bra för dig på tisdag!

Och nej, är man gift så behöver man inte skriva på faderskapsbeviset, de antar att han är pappan ändå..

• Liten

Hej, tjejer!
    Såg att ni pratat om faderskapsbeviset. Det var väl i... förrgår? som jag var så arg över att vi fått ändrad tid, 3 veckor senare en den vi hade bokat.. Idag ringde jag för att fixa en tid lite tidigare, och gissa vad? Vi fick komma in redan på måndag, när jag sa till dem att vi ville ha det fixat innan och att vi hade hotande förtidsbörd...
    Är så glad! Efter måndag kan alltså älsklingen pusta ut, då finns det papper på att bebis är hans!

• Liten

Ursul: Jaa... Det är jätteskönt.

Är det någon annan här som har en man/sambo/pojkvän som är förlossningsrädd? Tycker så synd om min älskling, speciellt eftersom jag inte är det minsta orolig, jag ser fram emot det med spänning..
    Han vill inte ens prata om förlossningen, det enda han pratar om är att vi inte ska åka bil hem utan vi ska promenera, så att han får bära bebis i bärsjalen så snart som möjligt...
    Några tips på hur jag kan hjälpa honom?

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D