• Liten

*Välkommen hit! :-D

Nu är flytten avklarad och internet ÄNTLIGEN igång igen..
    Trots dåligt rykte är området världens mysigaste och lägenheten är jättefin. Går omkring i ett totalt lyckorus och tänker på att HÄR ska bebis födas, det här ska bli bebis första hem!

Inga fötter i sikte här heller... Men de känns! Svullna klumpar som knappt går att gå på, får ta och tvinga sambon till fotmassage...

• Liten

A lie:
    Sängen är jättefin!
    Den kommer bli hur bra som helst..Tycker att ni ska behålla färgen, riktigt snygg gråfärg på den!

Missisola:
    Jupp, riktiga babes är vi allihopa..
    Själv har jag då:
    Ben som en elefant,
    runt, uppsvullet ansikte,
    och det snyggaste, en mage FULL med bristningar som dessutom inte får plats i några mammakläder så den syns hela tiden...

Dessutom är jag likblek och nu med ett par snygga, blåsvarta ringar kring ögonen efter en veckas flytt- och städstress...

Någon annan som har problem med att magen växer rakt ut istället för åt sidorna också, så att inga mammatröjor passar?

• Liten

Bara jag som fortfarande kan vräka i mig massor?

Idag har jag stått barfota och gravid framför spisen.. Både jag och sambon bröt ihop i galna skratt-attacker när vi kom på det.. Vi som trodde att vi var feminister som jobbade för könsrollernas avskaffande... Så det kan gå..
    Resultatet blev iaf MASSOR med jättegoda pannkakor och ÄNNU svullnare fötter än innan..
    Kan knappt gå, känns som om jag trampar omkring på vattenballonger. Det jobbiga är att jag var inte svullen alls tills för ett par dagar sedan, förutom fingrarna..
    Jajja.. Ska ta ett kallt trevligt fotbad och sen ska jag lägga upp fötterna på soffryggen och låta sambon leka butler en stund..

Trevlig kväll!

• Liten

Usch vilken dålig dag det är idag...Kyligt och molnigt och fogarna värker.. Och våran stackars lill-tjej är hos veterinären och blir kastrerad..
    Grät som en tok när vi lämnade henne, är livrädd för att något ska gå fel..

Hoppas att ni andra mår bättre!

Ska också på studiebesök till förlossningen på trosdag!
    Ska bli spännande att se, och roligt att se hur sambon reagerar på lustgasen..

10 ½ vecka kvar.. Tycker att tiden bara går långsammare och långsammare igen.. Hur stå ut?

• Liten

Åhh, så fint väder det är idag! Har varit en sväng på biblioteket och lånat böcker om förlossning, och trots svullna fötter så var det sååå skönt att promenera hem sen igen..
    Med värmen kommer också människorna, och så många leenden som jag har fått idag.. Snacka om att det förgyller dagen! Nästan alla jag mötte på vägen hem tittade på magen och gav med sedan bländande leenden, de riktigt strålade av att se en gravid kvinna..
    Dessutom träffade jag vänner nere på stan och fick stå i en halvtimme och höra att jag ser så lycklig ut och är sååå vacker!
    Haha!
    Hoppas att alla har haft en lika bra dag som jag!

• Liten

Wiii!
    Idag har det shoppats! Inte så mycket jfrs, men att handla babysaker gör mig alltid på bra humör!
    På söndag bär det av till IKEA också, så då kommer jag väl inte kunna sova natten efter det, för att jag är så uppspelt!

Börjar känna mig väldigt stressad hur jag ska hinna med allt, och då speciellt hur jag på bara 2½ månad ska hinna fatta att jag ska bli mamma?! uhhh.. Trots att det känns som om tiden står still så flyyyger den ju fram... Det är bra mystiskt..

• Liten

Halloj!
    De senaste dagarna har jag börjat få mystiska svimmnings-anfall, spyr och håller på att svimma och det flimmrar framför ögonen och tjuter i öronen.. Detta trots att mitt blodtryck ligger ganska högt...
    Någonsom vet vad det kan vara, om det ens är graviditetsrelaterat?

• Liten

Meh: Har läkt sedan v15.. Man börjar vänja sig nu, men till att börja med var det ett helvete..

• Liten

Oj.. såg att jag skrev "har läkt"... Menade ju läckt! Ibland går det lite för fort, tror jag..

Nova76: Okej.. Tack för svaret! Ska kolla med min Bm på fredag, är bara lite orolig då jag i v 24 hade högt blodtryck + protein i urinen, och den senaste veckan har jag fått kraftig huvudvärk + jättesvullna fötter + de där anfallen.. Fast förmodligen så inbillar jag mig bara... Är lite hypokondrisk...

• Liten

Tack för tipsen och de lugnande orden!
    Ska ta och sätta mig med fötterna i ett fotbad en stund och mysa, så sparar jag oron till något bättre. Pratar med Bm på fredag, innan dess finns inte mycket annat att göra..

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D