*Välkommen hit! :-D
Någon här som vet om det är okej att ta med sig en kompis till föräldragruppen? Funderar på att ringa min bästavän och be henne förlja med som mitt mod..
Någon här som vet om det är okej att ta med sig en kompis till föräldragruppen? Funderar på att ringa min bästavän och be henne förlja med som mitt mod..
Mon: Okej.. Då ska jag ringa henne..
Tack för det snabba svaret!
Och förlåt min stavning.. Har lite bråttom känns det som..
Det gick bra på föräldragruppen! Tog med mig vännen och vi hade jätteroligt.
Lite mysko var det dock.. Hon som höll i det antog en massa mysko saker som inte alls stämde in på mig/oss och alla de andra föräldrarna höll med henne om allt.. Kände mig som ett ensamt ufo (fast min ogravida vän lär ju ha känt sig ännu mer ensam..).. Men det var skoj ändå! Speciellt avslappningen på slutet, då en flummig, släpig damröst frågade oss hur våra händer/armar/skinkor mådde idag...
Och så bad hon oss "känna våran livmoder".. haha! Stackars killarna låg där och försökte hålla sig för skratt..
Hon antog t.ex att allt man tänkte på var graviditeten, att man KANSKE snuddat vid förlossningen men absolut inget senare.. Tiden efter förlossningen var absolut max så långt som man kan tänka i förväg.. Hon antog att alla gravida är snurriga, glömska och hysteriska... Killar är inte riktiga män om de inte gjort lumpen och lumpen är det som gör en till en man.. Precis som en förlossning gör en till en kvinna (??).. Och att så tyckte hon att kejsarsnitt var fusk.. Och det är självklart att ALLA ska amma. Och en massa liknande.. Och det mest spännande med hela grejen, det enda man undrade över (enligt henne då), är Könet! Får man en rosa eller blå bebis?? *suckar*
Jobbiga åsikter, men de andra föräldrarna var trevliga...
ucka: Det får jag göra.. Blev så paff själv ju att jag inte sa något alls.. Kanske var samma för dem..
Signatur: Det kanske var som ucka sa, en medveten provokation från ledarens sida för att starta en diskussion? Din grupp är säkert jättebra, så jag håller tummarna att du slipper gå därifrån!
Jodå, nog ser den ut att ha växt! Uppåt speciellt..
Jättefin mage har du, är lite avundsjuk..
Godmorgon! (säger jag nu..
)
Lyckas aldrig somna innan småtimmarna, så det här är tidig morgon för mig.. Idag ska vi iväg till sambons föräldrar.. *suck*
Inte min favoritsyssla, men de vill tydligen se magen, så man får väl offra sig...
Var hos Bm igår, mitt hb hade sjunkit så hon ordinerade mig: Kiwis!
Hon tyckte inte att järntabletter var nödvändigt utan bad mig springa iväg till netto efter att vi var klara och köpa en kiwikorg..
Sådan medicin gillar jag..
Hej tjejer!
Har ett mysterium som jag undrar om ni kan hjälpa mig med!
Mitt sf-mått ligger precis på normalkurvan och bebis växer också enligt normalkurvan (samma bf enligt UL). Det knepiga är att jag dessutom har VÄLDIGT mycket fostervatten (enligt läkaren som gjorde UL).. Hur får man det att gå ihop? Har funderat hur länge som helst nu, men jag klarar inte att knäcka nöten.. Någon som vet hur det går ihop?
Jag tecknade gratis försäkringen, vi har inte pengar till den andra så det får vara.. har hört att man ändå inte får några pengar av dem om något skulle hända (peppar, peppar) så det känns som att kasta pengarna i sjön... :-/
Angående sf-måttet och det.. Om bebisen är normalstor och det är mycket fostervatten så borde väl sf-måttet rimligen bli större än normalt, oavsett hur bebisen ligger?
Men, men.. Vi får se... Tror iaf på en liten bebis då jag själv vägde 2,5 kg och föddes på bf+1...
Usch, idag tror jag inte att jag orkar mig utanför dörren... Sambon åkte till Luleå vid 3 tiden i natt och kommer inte hem förrens imorgon vid 14... Jag är jätteglad för hans skull, de har en spelning och han lever för musiken, men jag då?? Kände mig som en elak ego-kossa när jag började gråta när han skulle åka.. Har inte varit utan honom så länge sedan arvika i somras... Och jag har inte sovit ensamen på ett år! Usch, fy, blä.. Hur orka?
Kanske ska tillägga att jag är tokrädd för bilar, hatar dem av hela mitt hjärta.. Att då se den som man älskar mest i hela världen sätta sig i en och köra 100 mil för att spela en timme och sedan köra 100 mil tillbaka... Det känns inte så bra..
Men han lovade mig att komma hem hel.