• Liten

*Välkommen hit! :-D

A lie:
    Norpan sträckte på sig och bad mig säga till dig att det skulle han minsan se till, om han så skulle sitta på mig..
    Har börjat sy på en bebiströja (för hand) så det blir garanterat lugnt ett par dagar iaf..
    Fick för mig att den skulle ha raglanärm, något jag aldrig sytt förut, så nu har jag lite problemlösning att sysselsätta mig med.

• Liten

åhh.. Gosh! Är helt slut efter att ha tampats med min kära lilla mamma en timme nu på eftermiddagen. Tydligen så är jag otroooligt självisk när jag (jag som trodde att det var VI) valt bärsjal istället för vagn till bebisen. Vi MÅSTE ju köra runt ungen i en vagn, för annars kommer den inte tycka om det och därför vara ledsen när hon ska vara barnvakt.. Dessutom är hon så otroligt färgad av att ha varit ensamstående med 3 barn att hon vägrar tro på att Norpan kommer ha NÅGOT att göra med barnet. Nope, i hennes värld är det bara mammor som gäller.. *sucka*
    Hur orka? Det kommer att bli KAOS när bebisen är född och våra föräldrar inser att vi inte tänker göra som de vill... Och så kommer bebisen förstås få fel namn (och efternamn.. ) och fel sorts kläder och fel uppfostran och fel mat och fel...

Visst är det härligt med engagerade mor-/farföräldrar??

• Liten

Meh:
    Vad skönt! *avundsjuk* Skulle vara riktigt trevligt..
    Men de får skylla sig själva, ska de hålla på och tycka att allt vi gör är fel och allt vi tycker är korkat så behöver de inte träffa oss. Då får de vara utan sitt 1:a barnbarn tills de har vett att vara trevliga mot oss.
    Jag antar att det har att göra med att jag är så ung, de har inte riktigt fattat att jag inte är en bebis längre trots att det gått över 1½ år sedan jag flyttade hemifrån..

• Liten

Mowglie:
    Hehe, exakt! De har haft sin chans,det är vår tur nu..!

Meh:
    Ja.. Det blir kämpigt.. Ingen tycker väl om att göra sina föräldrar besvikna, men som du säger så inser de nog tidsnog att vi klarar oss alldeles utmärkt..

• Liten

Limpis: Jag håller på förfullt! Fast hur jag vill föda har jag redan klart för mig sedan länge, så jag koncentrerar mig mest på amning just nu.. Lider av panikångest och försöker träna bort den, eller åtminstone ta udden av den, för annars får bebis inte dia..
    Tycker att det är mysigt att tänka på förlossningen, längtar så! Drömmer mig bort till den när de lååånga dagarna som sjukskriven känns för gråa..

• Liten

Är också tillbaka från bm, med nyheten (eller ja... Snarare bekräftelsen) om att bebis fortfarande ligger i säte.. Har gjort det hela tiden sedan UL i v 25, jag är nu i v31 och lillskrutten verkar inte ha några planer på att lägga sig rätt, även om Bm sa att det fortfarande finns en möjlighet.

Kopierar börnens lilla lista med mina egna siffror:
    Tid: 30 +0
    SF-mått: 29
    HB: 114
    Blodtryck: 117/74
    Hjärtljud: 140
    Läge: Säte, rörlig

Bebisen sparkade argt på dopplern (heter det så?) och Norpan fick lyssna på härtat genom någon liten trätratt..
    Bm blev lite oroad över mitt blodsocker (2,9) och vägrade tro på att jag ätit för 1½ h sedan.. Men jag har sagt till henne att det blir så på mig!
    Jajja.. Hon höll på och klappade en massa på magen och sa att snart är det dags! Och då kändes väntan åtminstone liiite kortare...

Lill Linda: Bebis hickar konstant! Tycker så synd om skrutten.. Aldrig får h*n ro..

Mowglie: Det låter ju jättebra! Vad skönt att det är klart nu, så att du slipper oroa dig! Du får meddela oss om datumet sen, så att vi kan sitta framför våra skärmar och avundas dig..

• Liten

Mowglie:
    Hon skulle kolla hur bebis låg nästa gång, och hade skrutten inte lyckats vända sig då så skulle vi boka tid för vändningsförsök.. :/
    Men nästa gång är inte förrens i mitten av maj, och jag har på känn att det blir en liten majbebis det här, trots att bf är 23/6.. Så jag är lite nervig just nu, men allt ska nog gå bra!

• Liten

Det är en känsla vi har både jag och sambon.. Har haft alla symptom mycket tidigare än vad man "ska" ha dem, och testade + innan UL säger att jag var gravid.. Eftersom jag var liten när jag föddes (2500 g bf+1) så blir nog (och är) våran skrutt också liten och därför tror vi att de mätt fel på datumet. Och så har jag extremt mycket förvärkar, och har haft det sedan v24. V25 när jag gjorde extra-UL hade jag redan börjat öppna mig dessutom..
    Men vem vet, bebis kanske bestämmer sig för att stanna tills i juli..

• Liten

Hej tjejer! Vaknade inatt av något jag tror var värkar... Bm trodde också det, men hon sa att det skulle inte vara någon fara, men att jag skulle vila så mycket som möjligt..
    Kändes som kramp i hela magen ovanför naveln, och molande mensvärk i ryggen och på sidorna.. Höll i sig i ungefär en minut, sedan gick det 9-10 minuter innan nästa. Fick bara 4 st, vilket var en av anledningarna till att Bm inte tyckte att det var någon fara.
    Men nu är jag bara ännu mer övertygad om att bebis kommer innan bf.. Får se hur långt innan bara.. Hoppas att skrutten håller sig inne tills v 37 iaf.

• Liten

Meh: Nej, jag har känt förvärkar förut.. Men de brukar kännas annorlunda än det jag kände inatt.. Förvärkarna jag får brukar mer mola/spänna, men det här gjorde ont på riktigt..Inte ohanterbart ont, men ont ändå..

Inatt blev jag livrädd.. Fast när jag väl insåg att det var värkar så lugnade jag ner mig.. men 1:a värken fick jag för mig att moderkakan lossnade.. 2:a värken spände jag mig av rädsla och fick JÄTTEONT, men de andra tog jag det lugnt med och slappnade av och då var det inte så farligt..

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D