Inlägg från: lill linda 82 |Visa alla inlägg
  • lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Gomorron!

Åh vilken natt, känns som bäbis håller på att ta sig ur kroppen på mig. Ilar o sticker hela tiden, värker i ryggslutet oxå, o kissnödig blir jag bara jag rör minsta lilla på mig. Önskar att bäbis hade väntat några veckor med att vända på sig, så hade jag fått sova mer på nätterna. Har varit uppe varannan timma o kissat inatt. Helt sjuk juh, undrar om det ska vara såhär fram till förlossningen..?
    Då lär ni ju se en likblek linda på bb-bilden ialf.. *suck o stön*

• lill linda 82

meh: hoppas verkligen jag oxå.

mowglie: som sagt, det är din kropp, dina beslut, jag tror ingen kommer anklaga dig för att ha valt ett snitt. Du gör ju det som känns bäst för dig, o så ska det vara.. !

• lill linda 82

Min sambo sa igår "oj, nu är det ju bara 2 löner kvar, sen har vi en lill-plutt här!" Tror det börjar gå upp mer o mer för honom att vi snart ska bli 3, o inte bara en stor mage som är ivägen. Har det ju iofs gjort innan oxå, men det märks så tydligt nu. Han satt tom o skrev en lista igår om saker som ska göra innan h*n är här. Vad som vi ska köpa, göra o så..
    Sen det där med namnen oxå, har bara kommit på 1 tjejnamn, pojknamnen är färdiga.
    Har ni nåt tips om tjejnamn som ska passa ihop med karlsson???

• lill linda 82

Mowglie: Pojknamnen vi valt är Eddie och Steven, beroende på vad bäbis ser ut som då h*n kommer ut.
    Enda tjejnamnet vi verkligen gillar båda 2 är Beatrice, har nog valt lite nordiska namn. Gud, det är ju så svårt, o man kan ju ändå inte bestämma sig förän barnet väl är ute.
    Hehe smart att döpa barnet efter platsen barnet blev till.
    Våran kotte blev till på min födelsedag..

• lill linda 82

meh: kanske blodsockret som är svajigt..? kommer det efter du ätit o så, ställer dig upp, eller är det där hela tiden?

• lill linda 82

meh: drick vatten o prova med dextrosol eller vad de nu heter, dom där druvsockertabletterna, så kanske det hjälper.

• lill linda 82

steffy: våran mini vända sig troligen i helgen, träffade bm i tisdags o då hade h*n vänt sig neråt. Har känt att det ilar o sticker, o nån boxar på urinblåsan hela tiden. Känns som jag ska kissa på mig om jag suttit ett tag o kliver upp. Mer kissnödig hela tiden oxå. Hårdare rörelser i magen, mer sparkar o bök. Känns som jag har en bläckfisk i magen, dom små händerna känner sig runt lite då o då..
    O sen har jag en liten rumpa som trycker hårt på högersidan på bröstkorgen.

• lill linda 82

Björnen: Visst är det coolt när kroppsdelar flyger ut o magen blir alldeless sned några sekunder?? Mina vänner o sambo blir nästan häpna då dom ser det.. Häftigt oxå att man nu kan ta ta i foten på mini då h*n sparkar..

Har era minisar börjat hicka mycket?? Min mini gör det flera gånger om dagen, mysigt när h*n trycker ut ryggen hårt utåt o man kan smeka den på ryggen medans den hickar. Hela magen kommer i gung.

• lill linda 82

Min sambo fick gå på föräldragruppen själv idag...
    Jag mår jätteskumt, satt ute o solade efter lunch o blev så varm att jag börja må illa. Kräktes o sitter nu med huvdvärk o har ont i ögona, smått flimmer framför dom o så...
    Vet inte vad det är...Har iofs mått skumt (magen) på järntabletterna nu i flera dagar. ´Har legat o vilat nu i över 1,5 timma, går inte över. Kanske fått solsting?

• lill linda 82

mowglie: ne, känner mig inte så kry, men iofs var jag ju o hälsade på på mitt jobb i fredags o där hade dom ju alla möjliga sjukdomar så jag kan ju ha fått en släng av det. Får se om det går över tills ikväll.. annars får jag ringa in på förlossningen eller sjukupplysningen o höra vad det kan tänkas vara.

Liten: Låter samma för er som det är för mig o min sambo. Jag testade positivt innan UL sa att jag var gravid. Blev flyttad 6 veckor. Jag o min sambo vet precis då bäbis blev till eftersom att jag kände tydligt då jag hade ägglossning, enligt det har vi BF:1 Maj, men UL:et visar 13 juni. Så det skulle inte förvåna mig om jag får Majbäbis heller. Allt började som sagt tidigt på mig oxå. Bm frågade mig om o om igen om jag inte hade haft nån fler blödning eller så, vilket jag inte hade. Så dom är nog lika förvånade som mig.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D