• störtis

Kämpartjejerna! Världens goaste tjejer! Pöss!

Hej tjejer! Nu har jag fått starta en ny tråd.

Lots of love! Puss puss, skriver mer sen!

• Svar på tråden Kämpartjejerna! Världens goaste tjejer! Pöss!
  • Hannas

ÄL/BIM-lista för oss som SKA ha STOR mage 2008!!

Norpan : bim 28/8

Chippie: ÄL ca 29/8, BIM ca 12/9.

Störtis: ÄL 21-27 aug. BIM 8 sept

Hannas: ÄL 25-27 aug BIM ca 12 sept

• norpan1

Usch! Förkyld och det är inte kul alls!
    Aina hade feber hela dagen och natten men är i alla fall feberfri idag och har börjat äta igen så smått.

Nu när jag är förkyld är det ju lite svårt att leta symptom men har haft en släng av illamående och nu sen igår har jag lite molande i magen, inte som värk utan bara mer en känsla.
    Är ju trött på att det hela tiden ska vara så långt till bim varje månad

Har ni något bra tips till mig förresten? Om jag inte är förkyld så ska jag med ett tjejgäng ut på ett lanställe i helgen. Umgås och äta gott och dricka vin. Även fast det är bra vänner vill jag inte berätta att vi försöker även fast alla säkert anar det. Det blir sånt himla "tjat" osv då och till grejen hör att det är två av tjejerna som är ofrivilligt barnlösa så allt sånt här prat brukar bli lite obekvämt hur som helst. Jag vill ju inte dricka innan jag vet om jag är gravid eller inte. Man Kan ju dricka men nojjig som jag är vill jag inte det.
    Så, vad tycker ni jag ska dra för rövarhistoria??

Kram på er alla!!!!!!!!!!!

• Chippie

Hej hej!

Jag är också förkyld. Ont i kroppen men ingen feber... Bläk. Bara att pallra sig till jobbet ju eftersom man inte är sjuk nog att vara hemma. Stackars mig. hehehe...

Jaa du Norpis. Jag dricker faktist även när jag väntar på BIM så jag har inte behövt ljuga om det. Men jag dricker inte lika mycket som förut. Tar nåt glas vin bara typ. Men vi har berättat för de flesta så det blir sällan problem. Men kan du inte säga att du fick penicillin för sjukan du har då? Man BÖR inte dricka då även om det inte är direkt farligt ju!

Hur mår ni andra då? Har nackspärrar och så gett med sig?

Kram!

• Chippie

Tycker vi e liiite sega i en här tråden!

Hur mår ni? Vad gör ni? Vad händer i era liv?

Jag mår sådär men det är bara en förkylning. Annars är allt bra! Vi åker till Turkiet om 3,5 vecka. HURRA! Har sökt lite nya jobb inför nästa år. Mitt nuvarande är ju ett vikariat.

KRAMAR!

• norpan1

Fortfarande hängig! Blir helt slut av att gå i trappen upp till övervåningen så min ork är väl sådär
    Aina är i alla fall feberfri och har fått lite matlust igen så hon är inte fullt så kinkig vilket hade varit jobbigt när jag inte riktigt har orken.

Min tjejhelg blir ju inte av heller eftersom jag är så förkyld. Så trist för det är så sällan jag kommer iväg i flera dagar och har kul sådär utan man och barn.

Chippie: kanske du ska söka mitt jobb för jag vill inte tillbaka? Det är egentligen ett roligt jobb men det kräver mkt engagemang och tid vilket jag känner att jag hellre lägger på annat numera.

• Chippie

Stackars dig Norpis som e sjuk. Jag kan i alla fall vara på jobbet men önskar jag slapp. Hahaha...

Tror inte ett så krävande jobb e så bra för mig heller. Har ju man och styvisdotter och vi kollar på radhus i Uppsala nu... Är alldeles för "familjig" för ett sånt jobb. Vad jobbar du med förresten?

• norpan1

Jobbar på ett kortföretag med en conciergeservice. Våra bästa kunder kan dygnet runt och året om få hjälp med vad de vill. Har fixat frierier, letat vita kaniner åt en trollkarl osv. Mycket är restaurangbokningar världen över och gästlistor på krogar.
    Så det krävs att man är klar och kan leverera till kunden innan man går hem och det kunde jag ju förut men nu är det värre. Man kan ju i värsta fall lämna över till en kollega men det är inte så poppis och kan bli lite rörigt.

Varför vill ni flytta till Uppsala förresten?
    Min svägerska bor där och de letar också hus nu där.

• Chippie

Men oj vilket kul jobb! Trodde nästan såna företag var en myt. Hehehe... Fan vad häftigt! Men jag förstår att det är svårt att kombinera med barn!

Min mans dotter bor i Uppsala. Hon är hos oss varannan helg nu men vi vill gärna få ha henne hos oss varannan vecka! Min man bodde i Uppsala när vi träffades för 2 år sen och jag bodde där med honom första året. Sen flyttade vi ner till Sthlm pga jobb. Jag älskar Uppsala och kan verkligen se mig själv i radhus där.

Vart har Störtis, Sanna och Smulis tagit vägen? För att inte tala om Valken?! Hoho!?!?

• Smülschen

Hejsan!
    Här är jag! Jag har varit helt imobiliserad pga massiv muskelinflammation i ryggen. Har äntligen hittat ett läkemedel som jag kan ta som lättar lite.
    Lina håller på att skolas in på nytt dagis. Det går helt sagolikt bra! Första dagen, på första samlingen, när Lina varit på det nya stället i ca 30 minuter, säger fröknarna att de ska gå ut och leka. Lina reagerar med att hoppa upp och ner och ropa JAAAA DET GÖR VI JAAAA DET GÖR VIIII!!! Alla barnen tittade storögt på henne medan dagispersonalen skrattade. De har en fantastisk trädgård som är som ett jättestor lekplats och Lina älskar att vara där!
    Annars inte så mycket på den här fronten. Har som sagt varit tämligen lugn de senaste veckorna pga ryggen som bråkar.
    störtis, kan du inte lägga upp några bilder i ditt galleri? På huset menar jag?
    Kraaaaaam!

• norpan1

Ååååhh vad irro!! Jag gjorde ett test imorse men trött som jag var måste jag ha kissat för lite på det eller nåt för det blev inget kontrollstreck! Nog för att det inte blev plus heller...
    Sitter här och mår lite småilla, brösten spänner och det moler i magen. Men jag kan ju må såhär inför både äl och bim så det är ju inget säkert skengrav symptom direkt

Smulchen: vad skönt att det funkar så bra med inskolningen! Jag har ju skolat in massor med ungar under min tid som dagisfröken och har väl ngnstans först nu förstått att inskolningen är minst lika viktig för föräldrarna som barnen!

Chippie: Ja uppsala är en bra stad. Tyckte inte om den först men det kanske var för en misslyckad flirt jag hade där? Nu när vi varit där ganska mkt gillar jag stan mer och mer.

Min kära sambo har ju för vana att jobba åtta dagar i veckan men igår sa han att vi gör "ingenting" imorgon! Ska bli skönt med en familjedag och bara mysa. Nog för att vi är småhängiga allihop men det gör ju inget om man ska titta på film och äta smågodis

Svar på tråden Kämpartjejerna! Världens goaste tjejer! Pöss!