• störtis

Kämpartjejerna! Världens goaste tjejer! Pöss!

Hej tjejer! Nu har jag fått starta en ny tråd.

Lots of love! Puss puss, skriver mer sen!

• Svar på tråden Kämpartjejerna! Världens goaste tjejer! Pöss!
  • Chippie

Hej på er!

Skönt att höra från dig Smulan! Bilen är ju superfin! Förstår att du är lycklig!

Håller alla tummar i världen för dig imorgon Sanna! Jag vägrar tro att det är nåt fel på dig!

Fan då Störtan! Vad har vi sagt om det där?!

Själv har jag räknat efter och insett att vi nu bara var på försök 9 och inte 10. Jag är också på dag 28 idag och mina 4-5 dagars spottings har inte ens börjat. Testade i förrgår på dag 26 (eftersom Johanna tjatade så mycket på MSN ) men det var såklart minus. Nu är jag sur för att mensen inte kommer eftersom det då kommer betyda att mensen efter denna kommer under vår Turkietvecka i september. FAN!! Har molvärk til och från men är annars symptomfri. Brösten har inte börjat ömma än inför mensen. Så det lär vara långt kvar... SUCK!

• Hannas

Hej på er.
    Finns det något mer förnedrande än att gå på gynundersökning till en främmande manlig allmänläkare som du suttit och pratat med i högst tre minuter?????!!!!! Fy fan. Hela jag liksom snor ihop mig till en enda stor knut som desperat försöker skydda den lilla smulan av integritet jag inbillar mig att finns kvar.
    Riktigt jävla vidrigt.

Men vi har nu fått remiss till "barnlöshetskliniken". Ska börja rejäla undersökningar där under hösten. Exakt när vet jag ej, det beror på hur lång kön är...
    Känns både bra och dåligt. Jättebra att komma igång och göra något åt att det inte funkar. Men sorglit att på nåt sätt officiellt höra till gruppen "ofrivilligt barnlösa". Det är liksom spermaprov och insemineringar härnäst...

Kram på er!

• Chippie

Hej Sannis! Men nu e jag inte med. Har ni fått bekräftat att det är nåt fel alltså?? Endometrios eller? Eller skickar dem en vidare tidigare i Finland än i Sverige? Fast det har ju gått 10 månader så... Skönt ändå att ni får hjälp!! Men jag förstår verkligen att det känns skitjobbigt. Men det kan ju också vara så att du kan slappna av mer nu och det sker av sig självt! Håller alla tummar!

KRAMAR!!

• Smülschen

Sanna,

var glad att ni blir utredda nu! Då får ni ju reda på om det är något fel eller ej. Det värsta är att försöka och försöka och inte ha en susning om det över huvudtaget är möjligt eller ej! Jag har för mig att de flesta som utreds får reda på att det inte är något fel...

Man mans kusin försökte med sin man i två år utan resultat. Dagen innan första besöket på fertilitetsutredningen plussade hon! Kanske var det så att de helt plötsligt slappnade av på ett annat sätt.

Fick du förresten reda på om du har endometrios eller?

Tänker på er alla och håller ständigt alla mina mentala tummar!!!!

• Smülschen

Hej igen tjejer!

Vad tycker ni om spindlar? Själv har jag fått lära mig leva med några av europas absolut största, eftersom dessa av någon anledning älskar att komma in i vårt hus vid den här tiden på året. De kan bli (honor) 8 cm mellan benspetsarna! Kroppen kan bli 2 cm lång. De är håriga också! Springer snabbt som attan. Första gången jag såg en trodde jag att det var något förrymt husdjur från någon av grannarnas terrarium... Det ser ut som en liten fågelspindel. Ingen trodde mig, inte ens min man, innan han till slut fick se en själv. Jag brukar sätta ett ölglas över dem och slänga ut dem, och det är precis så att man inte knipsar tårna av dem med ölglaset. De får nämligen precis/knäppeligen plats... När man ser en springandes på golvet kan man ibland tro att det är en liten mus. Kolla in länken.

www.nicksspiders.com/nicksspiders/pisauramirabilis.htm

Lina är inte alls rädd för dem. Har lyckats att inte överföra min hysteriska spindelrädsla på henne. Jag har läst all info jag kan komma över gällande dem. Det kändes nödvändigt om jag överhuvudtaget skulle kunna stå ut att dela min bostad med dem. Man hittar ungefär tre i veckan av varierande storlek i augusti, september och oktober. Hittar jag ett praktexemplar ska jag fota och lägga in i mitt bildgalleri, eftersom det faktiskt känns som våra husdjur.

Kram på er och sov gott!

• valkyrian

Hej, tittar in till er! Har tagit en paus i försök till bebis, vill komma lite till rätta med livet först, har ju ett år kvar i gymnasiket som börjar nu så det kan vara bra att få det klart utan att oroa sig för sjuksrinving pga grav o dyl.
    Så kanske till nästa sommar och då skall alla i denna tråden (förutom jag) ha mage eller bebis!

• Chippie

Jag har fått mens! MEN!!! Det verkar som om det bara var 1 endaste liten dags spottings mot tidigare 4-5! HURRA!!!!!!!!!

• störtis

Grattis vännen.

ÄL igen om ca 10 dgr, yipiee! då ska jag köra med stickor, grape och sex minst 2 ggr om dan, hehe

• norpan1

God morgon!

Chippie: f-n vad jobbigt att få mensen men samtidigt att du hade så lite spottings är ju bra!
    Störtis: på honom bara

Själv har jag äl idag och gissa vad jag vaknade med idag?!
    Nackspärr!!!! Som tur är fick vi till det igår kväll för nu känns det inte aktuellt, kan ju knappt ta mig ur soffan för att hämta mer kaffe

Svar på tråden Kämpartjejerna! Världens goaste tjejer! Pöss!