Kämpartjejerna! Världens goaste tjejer! Pöss!
Hej tjejer! Nu har jag fått starta en ny tråd.
Lots of love! Puss puss, skriver mer sen!
Hej tjejer! Nu har jag fått starta en ny tråd.
Lots of love! Puss puss, skriver mer sen!
Du FÅR hoppas det Sannis. Det hoppas faktiskt jag också.
Vi har just sett på Jurassic Park på TV. Den är inte så dålig egentligen men det är ju så fiktivt att man får magsår. Hahaha!!
Vad gör ni då? Jag har ågren över att det bara är 6 dagar kvar på semestern... UUUUUUUSCH!!
Fy fan.
Jag provade nyss en klänning (som jag skulle ha som brudtärna på ett bröllop i slutet av augusti). Jag såg så jävla äckligt tjock och ful i den att jag nästan började lipa hos sömmerskan som lite sytt om (läs: förstorat) den.
Om jag inte får plus på söndag så tänker jag banta i två veckor före bröllopet. Satans skitkropp.
Åh gumman! Jag vet hur du känner! Nästan ALLA mina kläder spänner och sitter skitfult nu. Fan vad trist! Ibland blir det nästan bättre av att gråta en stund tycker jag så jag rekommenderar det. *kramas massa*
MEN!! Tänk om du plussar! Några symptom?! I mitt fall lipar jag eller blir skitförbannad för ALLT. Och (jag ber om ursäkt nu) min mage är HELT ur spel! Har varit nästintill magsjuk två nätter, men "frisk" på dagen. På dagarna är jag så luftfylld så jag nästan lyfter... Misstänker dock att jag har sån ågren inför att börja jobba att det är det som fått mig att må så här...
KRAAAAAM!!
Jag har inga symtom alls.
Hoppas din mage bråkar för att den har fått besök.
puss
HEJ!!
Jag hittade er! Har inte varit så aktiv här på FL men letade febrilt när jag insåg att den andra tråden var stängd!
Har inte hunnit läsa igenom tråden ordentligt men vi alla verkar kämpa på som vanligt.
Har äl nu den 15:e och denna månaden har M äntligen insett att lite framförhållning och planering kan behövas. Vi har sett till att vi har bara oss själva att rå om från nu på fredag tills dagen efter äl. Martin jobbar men ändå så har vi inte en massa folk här eller annat som måste göras.
Vi har köpt ett utomhus spa, som ett stort kar för 5-6 personer med jetstrålar och allt. Häromkvällen ställde vi in den på 37grader och väntade tills aina somnat. Då vid kl 21 tog vi med oss en flaska rosé och gick ut och bubblade en timme!! Så mysigt!!!
Skönt också nu när det är så kvavt att hoppa ner och svalka sig för på dagen har vi "bara" 28 grader i den
Dags för en kaffe och lite bokläsning, Aina somnade just.
Kram på er alla!!!
Hej igen.
Är helt förstörd idag. pga att hunden har någon form av magsjuka har jag sprungit ute hela natten, och följdaktligen inte sovit. När jag efter sista turen strax efter sju på morgonen inte kunde somna om så satte jag mig vid datorn istället. Kollade lite olika sidor och sist surfade jag runt på FL. Så hamnade jag i en diskussion som handlade om endometrios. En tjej som hade sjukdomen sade att hon äntligen hade fått utskrivet en värkmedicin som hjälpte mot hennes olidliga smärtor - Orudis. Det är ju samma som jag använder, tänkte jag. Och sen började jag tänka till lite mer. Jag gick in på sidor om endometrios.
1. Outhärdligt stark smärta vid mens
2. Mycket riklig eller långvarig mens
3. Vätskefyllda cystor vid äggstockarna
4. Periodvis kronisk trötthet och återkommande inflammationer i kroppen
5. Spotting
6. Lyckas inte bli med barn
Där har ni sex av de vanligaste symtomen på endometrios. Sex symtom som jag har eller har haft långa perioder under de senaste 6 åren.
Har bokat en tid för undersökning på måndag. Är så jävla jävla ledsen. Endometrios kan vara orsaken till att man inte blir med barn.
Hittills har jag lyckats hålla någon slags hopp uppe. Nu känns allt bara helt kört.
Men neeeej! Det behöver inte alls vara så gumman! Om du varit på gynundersökning under dessa 6 år så skulle dom sett det på VUL! För du har väl fått VUL gjort på dina undersökningar?! Finns massor av orsaker till dina symptom. Jag har spottings, riklig mens, staaaark smärta osv men jag har inte Endometrios!
Men jag FÖRSTÅR verkligen att du är rädd och ledsen! Jättebra att du får komma redan på måndag!! Åh vad jag lider med dig!! Önskar jag kunde åka till Helsingfors och krama dig på riktigt!!! Jag ska hålla alla tummar och tår på måndag!
KRAAAAAAAMAR!!!!!!!!!
tack.
visst har jag varit på vul en massa gånger. gynen har t.o.m. kommenterat mina "fina slemhinnor". Men jag förstod, läste någonstans, att endometrios bara kan upptäckas med någonslags skopi, dvs att man tittar in i buken på riktigt. ?
Testade minus idag.
Hur mår du chipsan?
åhhhh fy vad jobbigt, känner med dig, och hoppas att du mår bättre.
Fick mens idag! Ohhhh.... jobbigt!
KRAM
Hej vännerna!
Saknar er! Kommer in här ibland och läser hur ni har det, även om jag inte orkar skriva så mycket.
Sanna, det där med endometrios måste du kolla upp innan du får panik. Det är så lätt att måla f-n på väggen, men inte speciellt hälsosamt för psyket. Jag vet, för jag är nog bäst i världen på det!
Har ni varit inne och kollat på Linas rum förresten? Jag målade först med den dödsrockar-lila färgen på en vägg. Sedan förklarade jag för henne att där inne skulle man aldrig mer kunna sitta och rita eller läsa böcker, eftersom inga spotlights i världen skulle orka lysa upp detta gravliknande mörker. Dessutom tänkte mamma och pappa inte betala några psykologräkningar i framtiden! Sedan åkte jag till färghandeln och köpte en ny lila färg, utan Lina i släptåg, och det är den som sitter på väggarna nu. Sedan köpte jag också Wallis på Inreda och hon är överlycklig.
Fler materialistiska nyheter: Jag har köpt min första bil! En sprillans ny -08 Seat Leon, svartmetallic! Kolla in här: www.seat.se/su/se/newLeon/site/5Galleri/52outside/main.html
Så j-a vacker!!!! Visserligen är jag lite speciell just nu, men får faktiskt en liten tår i ögat när jag ser bilderna...
Hur är det med er annars?