• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Emmiez
    Theorese skrev 2007-09-17 16:23:24 följande:
    Nu har jag vart på återträff på tjockisanstalten igen, hade gått ner igen *klappar mig själv på huvudet* Det tråkiga är att det bara är jag som tycks gå ner och ta detta på allvar, de andra är betydligt äldre än jag och skröpliga på alla de vis och inte går de ner i vikt heller pga av än det ena än det andra och det gör att jag inte finner någon motivation i gruppen...så det är tur att ni finns!!!
    Härligt att du gått ner
    Vad är tjockisanstalten för något? du har säkert skrivit det, men det har jag missat eller glömt
    Tråkigt att du inte får så bra motivation där, men visst kan det vara bra att vi har varandra här
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Drömmar och förhoppningar

Jag har verkligen varit heeelt kass på att motionera de senaste dag... veck... - ja, månaderna, känns det faktiskt som!!! Men idag har jag och mamma varit ute på svampjakt, och vi hittade sååå mycket trattkantareller! Jättekul! Vi var ute i skogen i 1,5 timme ca, så det blev en skön promenad, skulle tro att jag kommer ha träningsvärk i morgon!

• Emmiez
    Drömmar och förhoppningar skrev 2007-09-17 23:14:20 följande:
    Jag har verkligen varit heeelt kass på att motionera de senaste dag... veck... - ja, månaderna, känns det faktiskt som!!! Men idag har jag och mamma varit ute på svampjakt, och vi hittade sååå mycket trattkantareller! Jättekul! Vi var ute i skogen i 1,5 timme ca, så det blev en skön promenad, skulle tro att jag kommer ha träningsvärk i morgon!
    Härligt med svamp  skogspromenad
    Jag har också varit dålig med motionen, störta anledningen till det är att jag fått ont i magen när jag gått en massa, och även i benen, detta pga graviditeten, men sen är det väl att jag är lat också skall inte bara skylla på graviditeten Oskyldig
  • JCA

Emmiez: Lat? Menar du att det bara skulle bero på lathet som man inte kommer ut på promenader?!?

Jo, det är nog sant faktiskt, just nu tittar du på en text skriven av västsveriges lataste person skulle jag tro Visst har man varit förkyld och så, men hur länge kan man skylla på det egentligen?!?

Men igår fick jag en promenad iallafall när jag hämtade barnen på förskolan. Och idag ska jag promenera också! *sådetså*

• Theorese

Lat, kan någon förklara för mig vad det innebär? Känner inte till begreppet riktigt...*går och slår i ett lexicon*

Emmiez- Min tjocksianstalt är Överviktsenheten på sjukhuset där jag bor, snart är vi halvvägs in i det tvååriga programmet...

• Emmiez
    JCA skrev 2007-09-18 06:57:53 följande:
    Emmiez: Lat? Menar du att det bara skulle bero på lathet som man inte kommer ut på promenader?!? Jo, det är nog sant faktiskt, just nu tittar du på en text skriven av västsveriges lataste person skulle jag tro Visst har man varit förkyld och så, men hur länge kan man skylla på det egentligen?!? Men igår fick jag en promenad iallafall när jag hämtade barnen på förskolan. Och idag ska jag promenera också! *sådetså*
    Nä jag e inte lat, jag vet inte va jag fick det ifrån FlörtFörvånad
    Skönt att du fick promenerat idag varje promenad är en promenad i rätt riktning
    Theorese skrev 2007-09-18 08:19:22 följande:
    Lat, kan någon förklara för mig vad det innebär? Känner inte till begreppet riktigt...*går och slår i ett lexicon* Emmiez- Min tjocksianstalt är Överviktsenheten på sjukhuset där jag bor, snart är vi halvvägs in i det tvååriga programmet...
    Går ni hos dietist och sånt i grupp då? Eller hur fungerar det?
  • J fer

Emmiez:
    Det var nån som hade förslag här tidigare om att varje gång vi startar om en ny tråd så kör vi en listrensning. Den här gången blev det lite mitt i, men att ha det som rutin annars, det var det jag menade.

Lindarius:
    Jag ska fasen också ta mig i kragen och fixa en remiss till dietist. Jag behöver ju nån som håller koll på mig. Det funkar ju uppenbarligen inte när jag gör det för min egen skull. *korkat jag vet*

Pisan1:
    Alltså vet du hur jobbigt det är för kroppen att gå i skogen? Man har ju träningsvärk i benen flera dagar efteråt! Kul att ni hittade nåt förresten. Jag o mamma var ute i torsdags och hittade i-n-g-e-n-t-i-n-g. Inte en endaste liten svamp. Inte ens nån skräpsvamp! Det fanns inte ett spår efter svamp i hela skogen. Trodde inte det fanns nån faktiskt. För en månad sedan var vi ute och då fanns det början till höstisar, en hel del, men nu trodde vi att det var för sent.

Jag har varit på Lida friluftsgård med jobbet. Vi har sovit i stugor och grillat.
    Vi har faktiskt jobbat också, en hel del har vi gjort, men det var ju inte därför man gick dit. *hrm*
    Så trevligt har vi haft det och jag har fått så mycket frisk luft och god mat, bra mat, fast jag åt väl lite för mycket. Sen var det ju lite vin på kvällen...
    Jag som var smart högg en fyra-bäddsstuga direkt, för det fanns en 15 bäddars också men jag vaknar ju för minsta lilla grej så det skulle inte gå räknade jag ut.
    Dessvärre hamnade FESTEN precis utanför min stuga, där eldstaden stod, så jag gick och lade mig vid 22:30 men somnade nog inte förrän vid 2 tiden då det började lugna ner sig. Jobbigt. Var jäkligt trött idag, men åtminstonde inte bakis som de flesta andra. Jisses vad de såg ut, jag var inte avundsjuk. Vaknade 06:30 av gammal vana. Fast det var flera uppe så vi satt och småpratade lite utomhus. Mysigt.
    Men idag ska jag lägga mig tidigt.
    Fast det är ju DESPERATA HEMMAFRUAR också på tv. Vilket vinner tror ni? Sängen eller tv?

Hej!

• jojja

J fer --> Sängen! Skulle jag valt har iof inte nån tv, så valet är inte så svårt.
    Men, jag ska ut och jobba natt, så jag lär ju tråna efter den där jäklarns sängen ett par timmar till

Visst är vi väl fler som jobbar natt härinne? Ni får gärna hojta till om ni vill ha lite sms-sällskap Jag går natt var tredje vecka...

Jahajja. Promenader säger ni. Näe, inget jag känner till alls Skulle gått till dagis idag, men sen rann tiden iväg (konstigt när man vaknar 14.30 och ska hämta barnen 15...) så det blev bilen idag. Med. Hrrmphf.
    Imorgon är en ny dag dock.

Har möblerat om lite i vardagsrummet idag. Tanken är att jag lätt ska kunna göra pilates genom att bara bära ner datorn (den bärbara *s*).
    Borde också försöka ta mig iväg till gymmet. Blev bara så jäklarns mycket som händer i oktober så jag vet inte hur jag ska få råd till allt...

*mutter mutter*

Näe, dags att packa väskan och ta en snabbdusch så jag vaknar.

*kram*

• Trolltoka

Okey... Har nu kommit fram till att vågen på barn och ungdomsmottagningen inte är en bra våg att väga sig på, enligt den har jag gått upp 2kg på 1 vecka, så den litar jag inte på.

Men har iaf tagit en långpromenad idag Eller ja... Parkerade på sjukhusparkeringen som var längst bort, och så lääääängst ifrån vägen. Så har väl iaf fått en ca 30mins promenad sammanlagt idag.

Hejja hejja alla tjejer!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)