• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Chania

Vågen hos MVC var inte heller rolig, den visade fem kilo mer än den här hemma! Kommer att ta itu med min vikt igen snart eftersom jag nu tröstätit i massor! Känner att nu då allt är så j-vligt, jag har ingen bebis i magen längre att ta hänsyn till ja, då kan jag iallafall äta hur mycket jag vill av allt jag vill. Tyvärr...Magen har växt igen, vill inte veta hur mycket. Och det beror inte på vår lilla Moa utan bara på att jag tröster och tröstäter...Men när jag orkar ta itu med min vikt uppdaterar jag listan igen. Ska göra allt för en eventuell ny bebis, men just nu känns det som att det blir i framtiden nångång.

• Emmiez
    Chania skrev 2007-09-18 22:22:00 följande:
    Vågen hos MVC var inte heller rolig, den visade fem kilo mer än den här hemma! Kommer att ta itu med min vikt igen snart eftersom jag nu tröstätit i massor! Känner att nu då allt är så j-vligt, jag har ingen bebis i magen längre att ta hänsyn till ja, då kan jag iallafall äta hur mycket jag vill av allt jag vill. Tyvärr...Magen har växt igen, vill inte veta hur mycket. Och det beror inte på vår lilla Moa utan bara på att jag tröster och tröstäter...Men när jag orkar ta itu med min vikt uppdaterar jag listan igen. Ska göra allt för en eventuell ny bebis, men just nu känns det som att det blir i framtiden nångång.
    Jobbigt för er, jag hoppas ni snart får må bra igen *krama om*
    Att tröstäta känner jag igen tyvärr, blir lätt så, hoppas att du kan komma ut från det snart igen, det är inget man gärna vill vara fast i. Ta det lungt och ta hand om varandra du och killen.
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Annanym

Hej alla. jag gjorde ett litet inhopp för många veckor sedan, men sen har ingenting hänt. Jag har helt enkelt inte motivationen att komma igång just nu. Hur som helst hänger jag gärna kvar i den här tråden "i smyg" för en vacker dag smäller det kanske till hoppas jag.

Chania: Jag tittade in på din sida och beklagar verkligen sorgen. En fruktansvärd upplevelse.

• lisalove

Hej!

Ibland är CSN bara för bra. De beviljade min omprövning och bara efter typ 3 dagar! Skrattande Dagens ros till dem .

Det går inte alls med motion just nu, och jag som har varit så duktig. Nä nu är det dags att ta tag i det hela. Jag måste hänga på mina gamla klasskompisar + gå ut och gå. Jag och mamsen skulle ut och gå när jag flyttade hem till byn. Har det hänt, nä. Får ta tag i det helhjärtat nästa vecka. Ska åka på en liten tripp till Stockholm i helgen och fira mitt studiemedel .

Nä nu bär det av 7 mil inåt landet.

Kyss på er!

• Emmiez
    Annanym skrev 2007-09-19 07:25:36 följande:
    Hej alla. jag gjorde ett litet inhopp för många veckor sedan, men sen har ingenting hänt. Jag har helt enkelt inte motivationen att komma igång just nu. Hur som helst hänger jag gärna kvar i den här tråden "i smyg" för en vacker dag smäller det kanske till hoppas jag. Chania: Jag tittade in på din sida och beklagar verkligen sorgen. En fruktansvärd upplevelse.
    Kom du gärna in o kika då och då, så har jag också varit i perioder
    Man har inte alltid topmotivation, men motivationen kan öka för att vi här inne peppar varandra
    lisalove skrev 2007-09-19 09:29:41 följande:
    Hej!Ibland är CSN bara för bra. De beviljade min omprövning och bara efter typ 3 dagar! Dagens ros till dem . Det går inte alls med motion just nu, och jag som har varit så duktig. Nä nu är det dags att ta tag i det hela. Jag måste hänga på mina gamla klasskompisar + gå ut och gå. Jag och mamsen skulle ut och gå när jag flyttade hem till byn. Har det hänt, nä. Får ta tag i det helhjärtat nästa vecka. Ska åka på en liten tripp till Stockholm i helgen och fira mitt studiemedel .Nä nu bär det av 7 mil inåt landet. på er!
    Skönt att det löste sig med csn!
  • Drömmar och förhoppningar

Hej på er! Klippte gräset igår, har värsta träningsvärken i armarna idag. Vår motorgräsklippare är egentligen en sån som liksom driver framåt själv, så det bara ska vara till att följa efter typ, men drevet är sönder, så man får gå där och putta. Jo, så lite ont i armarna kan man få... Skulle behöva klippa en gång till, för det var odrägligt långt, så jag fick klippa på den högsta inställningen, därför ser det inte alls särskilt prydligt ut...

Får se om jag får till nån sorts motion idag, jag ska på kursavslutning i eftermiddag, och eventuellt till en kompis senare, och inatt ska jag jobba...

Ha det gott!!

• Emmiez
    Drömmar och förhoppningar skrev 2007-09-19 10:51:06 följande:
    Hej på er! Klippte gräset igår, har värsta träningsvärken i armarna idag. Vår motorgräsklippare är egentligen en sån som liksom driver framåt själv, så det bara ska vara till att följa efter typ, men drevet är sönder, så man får gå där och putta. Jo, så lite ont i armarna kan man få... Skulle behöva klippa en gång till, för det var odrägligt långt, så jag fick klippa på den högsta inställningen, därför ser det inte alls särskilt prydligt ut...Får se om jag får till nån sorts motion idag, jag ska på kursavslutning i eftermiddag, och eventuellt till en kompis senare, och inatt ska jag jobba...Ha det gott!!
    Det låter som att ni e lika duktiga på att klippa gräset som vi va när vi bodde i hus Det blev nångång när det blivit för högt
  • Theorese

Här känner man sig nöjd efter dagens säsongspremiär på spinningpasset! Precis efter passet kände jag mig inte alls trött men nu vill kroppen bara ligga ner och vila... imorgon är det crawl igen, ingen lugn och ro inte!!

CSN kan vara bra att ha att göra med ibland! Se nu till att vara en flitig student denna termin Lisalove!!

Emmiez- överviktsenheten där jag bor erbjuder lite olika program. Det jag går är ett två-årigt hälsoprogram. Det börjar med två veckor då man är sjukskriven i förebyggande syfte och inne på dagvården. Varje dag började med vattengympa, sen varvades diskussioner med dietister, sjukgymnaster, läkare och sjuksköterskor i olika lektionspass. Varje dag lagade vi mat och åt tillsammans allt för att vi skulle lära oss tallriksmodellen. Efter dessa två veckor har vi träffar ungefär var 6 vecka och följer då upp de mål som vi satt upp eller olika beteende förändringar vi vill göra. I maj hade vi två repetitionsdagar som hade samma upplägg. det tas också prover på oss och olika tester följs upp. För mig fungerar det hela väldigt bra. "Metoden" som lärs ut är enkel och jag har inte haft några större problem att följa den. Så jag är nöjd med allt förutom just åldersblandnignen i gruppen.

J fer- Lida har man vart på många gånger under min uppväxt.

Ronnbat- Bara att titta in när du vill!!

jojja-hoppas att du är på gymmet nu!!!

• jojja

Theorese--> Jodu! Har minsann varit på gymmet

Får skriva mer imorgon, ska åka och fika med en kompis nu, och sen är det jobb som gäller.

*kram* på er alla duktiga tjejjer!!!

• Emmiez
    Theorese skrev 2007-09-19 19:23:39 följande:
    Här känner man sig nöjd efter dagens säsongspremiär på spinningpasset! Precis efter passet kände jag mig inte alls trött men nu vill kroppen bara ligga ner och vila... imorgon är det crawl igen, ingen lugn och ro inte!!CSN kan vara bra att ha att göra med ibland! Se nu till att vara en flitig student denna termin Lisalove!!Emmiez- överviktsenheten där jag bor erbjuder lite olika program. Det jag går är ett två-årigt hälsoprogram. Det börjar med två veckor då man är sjukskriven i förebyggande syfte och inne på dagvården. Varje dag började med vattengympa, sen varvades diskussioner med dietister, sjukgymnaster, läkare och sjuksköterskor i olika lektionspass. Varje dag lagade vi mat och åt tillsammans allt för att vi skulle lära oss tallriksmodellen. Efter dessa två veckor har vi träffar ungefär var 6 vecka och följer då upp de mål som vi satt upp eller olika beteende förändringar vi vill göra. I maj hade vi två repetitionsdagar som hade samma upplägg. det tas också prover på oss och olika tester följs upp. För mig fungerar det hela väldigt bra. "Metoden" som lärs ut är enkel och jag har inte haft några större problem att följa den. Så jag är nöjd med allt förutom just åldersblandnignen i gruppen.J fer- Lida har man vart på många gånger under min uppväxt.Ronnbat- Bara att titta in när du vill!!jojja-hoppas att du är på gymmet nu!!!
    Åh, det hade jag velat gå med på, tror att det skulle passa mig perfekt. Undra om det finns sånt här, var det på vc eller var var det? överviktsenhet säger inte mig så mycket tyvärr.