• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Emmiez
    Theorese skrev 2007-09-27 16:30:56 följande:
    Här är det fortfarande trött trött trött...inget besked om intervjun jag var på har jag fått heller, medveten om att det kunde dra ut på tiden innan besked kommer men just nu är mina förhoppningar djupt nedgrävna och på jobbet jag har nu blir jag bara mer och mer frustrerad, motivationen och arbetsglädjen är långt borta.Massage har jag fått idag iallafall och massören frågade om jag gjort något speciellt eftersom min rygg var så bra...jag började lite smått med att jag gick en crawl-kurs vilket jag fick beröm för och dessutom ordination att fortsätta med. Sen så berättade jag att jo jag har ju gått ner en del i vikt också...så det fick jag också beröm för ( hon hade ju märkt det men inte vågat säga något)...berömmet var inte det viktiga utan att jag faktiskt rak i ryggen och utan att skämmas vågade berätta det hela med överviktsenhet och allt. Det var bra.Igår blev mitt bas spinningpass ersatt av ett intensivpass..."låt er nu inte avskräckas att även gå på lite jobbigare pass än ett bas pass" Avskräckt var jag inte, men helt slut och förbannad på att man ändrar utan att informera, vet inte om jag har återhämtat mig än, men ikväll är det sista crawlpasset på kursen, så ingen tid för återhämtning heller...
    Skulle det varit baspass men blev intensivpass??? Va dåligt att inte informera innan tycker jag.

Skönt det låter med massage, vill också ha det
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Theorese

Precis så var det, men det kom fram varteftersom. instruktören började med att säga att det var ett Puls-pass hon tänkte köra, ok fine, jag satt redan på cykeln, efter ca 35 min frågade hon oss om vi hade bråttom iväg efteråt då det pass hon körde efter var ett 55 min långt intensivpass...eh...jag och en till sa att vi gärna slutade i tid, trots att hon då hoppade över en bit i passet så tog det 55 min istället för 45 som det skulle enligt schemat...och detta var på min lunch...flera kollegor som sa att jag såg blek ut igår eftermiddag...

Jag funderar på att skicka ett mail men jag vet ännu inte, vi var bara 4 personer och det blir ganska uppenbart att det är jag som mailat, de andra var väldigt vältränade...

• Emmiez
    Theorese skrev 2007-09-27 16:45:06 följande:
    Precis så var det, men det kom fram varteftersom. instruktören började med att säga att det var ett Puls-pass hon tänkte köra, ok fine, jag satt redan på cykeln, efter ca 35 min frågade hon oss om vi hade bråttom iväg efteråt då det pass hon körde efter var ett 55 min långt intensivpass...eh...jag och en till sa att vi gärna slutade i tid, trots att hon då hoppade över en bit i passet så tog det 55 min istället för 45 som det skulle enligt schemat...och detta var på min lunch...flera kollegor som sa att jag såg blek ut igår eftermiddag... Jag funderar på att skicka ett mail men jag vet ännu inte, vi var bara 4 personer och det blir ganska uppenbart att det är jag som mailat, de andra var väldigt vältränade...
    Fy va sur jag hade varit.
    Tycker du kan maila, det är fel av dom att göra så, även om det kommer synas att det är du, så tycker jag att du borde göra det, för det e fel det dom gör, dom måste få veta att man skall tala om i förväg tycker jag!
  • lisalove

Hej!

Invägning på viktväktarna i går. Det gick rätt bra, men jag väntar med att skriva vikten tills jag är i kapp . Jag vet dock inte om jag blev så inspererad av mötet. Konsulenten var ju typ i min viktklass. Ska inte de ha nått målvikt innan man får jobba som konsulent?! Sen var själva "lektionen" typ en 20-30 min. Känns lite knäppt att betala 100 kr för det. Speciellt när mna pratar nätan lika mkt som konsulenten . I alla fall är jag taggad till tänderna på att gå ner, med eller utan viktväktarna. Har tränat duktigt i veckan. Ska på bodybalance i dag. Det är en blandning mellan yoga, thai chi och pilates. Jätteskönt.

Ni verkar ju oxå jobba på bra.

Sweetie: 30 kg jag är impad! Härligt jobbat!

Puss på er!Kyss

• Emmiez
    lisalove skrev 2007-09-28 09:50:33 följande:
    Hej!Invägning på viktväktarna i går. Det gick rätt bra, men jag väntar med att skriva vikten tills jag är i kapp . Jag vet dock inte om jag blev så inspererad av mötet. Konsulenten var ju typ i min viktklass. Ska inte de ha nått målvikt innan man får jobba som konsulent?! Sen var själva "lektionen" typ en 20-30 min. Känns lite knäppt att betala 100 kr för det. Speciellt när mna pratar nätan lika mkt som konsulenten . I alla fall är jag taggad till tänderna på att gå ner, med eller utan viktväktarna. Har tränat duktigt i veckan. Ska på bodybalance i dag. Det är en blandning mellan yoga, thai chi och pilates. Jätteskönt.Ni verkar ju oxå jobba på bra.Sweetie: 30 kg jag är impad! Härligt jobbat!Puss på er!
    Jag trodde också att konsulenterna skulla nått målvikten, men så var det tydligen inte då
    JAg tycker vv är för dyrt, inte värt dom pengarna man lägger på det varje vecka tycker jag, men det är upp till var och en
    Sköntatt du är taggad nu iallafall
  • Theorese

Lisalove- härligt att höra att du är laddad!!

Här ser jag fram emot en helg utan mer fysisk ansträngnin än kankse en promenad...min kropp lider fortfarande efter onsdagens övningar och det i kombination med mensvärk gör mig till en alldeles underbar människa idag!!!

• Emmiez

Jag har faktiskt än så länge lyckats hålla mig under 100 på vågen, trodde jag skulle vara över 100 vid det här laget.. men jag har lyckats hålla mig runt 98 i 1,5 månad lite upp lite ner för varje vecka, men upp 0,5 nu från för 1,5 månad sedan. lite över 98 nu, lite under 98 då..
    Får se va vågen slutar på när jag bebisen väl kommer

• jojja

Emmiez--> Tro inte att du slipper undan oss ändå

Skönt att vikten håller sig i schack!

Nu ska jag goffa paprika och dip, och kanske några chips också. Fredagsmys för en gångs skull. Imorgon blir det shopping på Ikea. Skoj! Nästa fredag ska jag till Sthlm med en vän och se teater, tydligen är det inplanerat lite shopping då också, tänkte passa på att gå på lagerhaus - underbar affär!!!

Theorese--> Tycker det låter lysande att "bara" ta en promenad. Skulle blivit fasligt irriterad om de ändrat sådär på passen... *mutter* Men vad du var duktig som klarade av det ändå!! Tufft - gå på intensivpass sådär!

Nä, soffan var det!

• Emmiez
    jojja skrev 2007-09-28 18:37:38 följande:
    Emmiez--> Tro inte att du slipper undan oss ändå Skönt att vikten håller sig i schack!
    Menar du att jag inte slipper er?? Skrikandes Va bra
  • Sweetie

Hej alla!

Uppdaterar..  -1,2 denna veckan!

Boothwalker: 107 kg - 165 - BMI 39,3
    Chania: 103 kg /80 kg - 179 cm - BMI 32,1/25,0 (Res: -23 kg, BMI -7,1) (GRAVID)
    Ellihur 116 kg /87,2 kg - 168 cm - BMI 41/30,9 (Sa: -28,8 kg, BMI -10,1)(13/6)
    Emmiez: 112,4 kg /97,5 kg - 170 cm - BMI 38,9/33,7 (Res: -14,9 kg, BMI -5,2) (GRAVID)
    JCA: 132,2kg/110,3kg - 165 cm - BMI 48,6/41,0 Resultat: -21,9 kg, BMI -7,6 (31/8)
    J fer: 96,2kg/90,2kg - 156cm - BMI 39,5/36,5 (Res: -6 kg BMI: -3,0) (16/9)
    jojja: (115) 99,5/92,5 BMI (39,8) 34,4/32,0 (Res: -7.0 kg BMI -2,4) (21/9)
    Lisalove: 106.5 kg /96.2 kg - BMI 41,6/37,5 (Res: -10,3 kg, BMI: -4,1) (26/6)
    Lovsan: (126) 104,6/98,6 - 172 cm - BMI 35,4/33,1 (Res: -6,0 kg, BMI: -2,3) (21/7)
    Lindarius 110 kg / 168 cm BMI 39. (16/8)
    Mammaknas: 111,7 kg / 109 kg - 169 cm - BMI (Res: - 5,1 kg BMI:)
    Mollie: 121,7 kg /107,7 kg - BMI 46,4/41 (Res: -14 kg, BMI -5,4) (17/2)
    MrsK: 146,1 kg / 130,8 kg - 178cm - BMI 46,1/41,3 (-15,3 kg, BMI -4,8) (11/6)
    Nyfiknaflickan: 125/91-169 cm-BMI 43,8/31,9 (Res: -33 kg BMI: -11,4) (3/9)
    Pip73: 134 kg /116,7 kg - BMI 43,3/37,5 - 176 cm (Res: -17,3 kg, BMI -5,8) (GRAVID)
    Pisan1 166,6 kg/149,5 kg - BMI 58,8/53,6 -167 cm (Res. -17,1 kg/-5,2 BMI (Start 12/3-07)
    Sweetie: 146/ 117,2 kg - BMI 55,6/44,7 (Res: -28,3 kg BMI: -10,9 ) (28/9)
    Trollmamma07: 100kg / 82kg - 166cm - BMI 36.7 / 29,8 (Res: -18,0kg, BMI -6,9) (13/9)
    Vero: 115,6 kg /96,1 kg - 169 cm - BMI 40,3/33,6 (Res: -19,5 kg BMI: -6,7)

lisalove skrev 2007-09-28 09:50:33 följande:
    Hej!Invägning på viktväktarna i går. Det gick rätt bra, men jag väntar med att skriva vikten tills jag är i kapp . Jag vet dock inte om jag blev så inspererad av mötet. Konsulenten var ju typ i min viktklass. Ska inte de ha nått målvikt innan man får jobba som konsulent?! Sen var själva "lektionen" typ en 20-30 min. Känns lite knäppt att betala 100 kr för det. Speciellt när mna pratar nätan lika mkt som konsulenten . I alla fall är jag taggad till tänderna på att gå ner, med eller utan viktväktarna. Har tränat duktigt i veckan. Ska på bodybalance i dag. Det är en blandning mellan yoga, thai chi och pilates. Jätteskönt.Ni verkar ju oxå jobba på bra.Sweetie: 30 kg jag är impad! Härligt jobbat!Puss på er!
    Dom ska ha nått sin målvikt sa dom när jag gick nu innan sommaren..
    Dom skriker ju efter konsulenter så det kan ju va därför att dom tagit in en som inte nått sin målvikt då..

Massor med kramar till er alla och massa PEPP!!

**kramar åt hela högen och ger Emmies en klapp på magen**

*snor litta gotte från Jojja med*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)