• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Pip73
    Chania skrev 2007-10-08 16:39:00 följande:
    Uppdaterar listan, gick ner två kilo förra veckan! Men det är ändå fem kilo mer än innan jag blev gravid och ytterligare fem kilo skall bort, så jag siktar på att minska ytterligare 10 kilo. Målet är 75 kilo innan nästa FET. Bättre att sikta högt och sen komma halvvägs. Det är ju inte heller fy skam.
    Oj, vad duktig du är Chania!! 10 kilo på fem månader kommer nog inte vara några problem för dig.
    Hoppas ni snart får ett svar på vad som var fel med Moa, men jag tror inte att det var fettet på magen. Säger som Emmiez, att då skulle jag inte fått varken Robin eller den bebis jag väntar på nu med tanke på min mage.

Själv laddar jag för att snart kunna äta "vettigt" igen. Illamåendet håller i sig så fibrer går helt bort och jag har fallit för frestelsen att äta det jag får i mig. Tack och lov är det inte godis m.m. utan mer vit pasta, vitt bröd m.m.

Ligger på + 8,5 kilo och går in i vecka 37 på fredag så nu vill jag snart ta tag i detta igen. Om inte annat så blir det direkt efter jul!! Nu tar vi sikte på bröllop!!!
  • Emmiez
    Chania skrev 2007-10-08 16:39:00 följande:
    Uppdaterar listan, gick ner två kilo förra veckan! Men det är ändå fem kilo mer än innan jag blev gravid och ytterligare fem kilo skall bort, så jag siktar på att minska ytterligare 10 kilo. Målet är 75 kilo innan nästa FET. Bättre att sikta högt och sen komma halvvägs. Det är ju inte heller fy skam.
    UNDERBART!!
    Måste kännas skönt att faktiskt gå ner igen, det är inte konstigt att du väger mer än när du blev gravid, men det kommer snart vara borta igen
    Pip73 skrev 2007-10-08 17:28:59 följande:
    Själv laddar jag för att snart kunna äta "vettigt" igen. Illamåendet håller i sig så fibrer går helt bort och jag har fallit för frestelsen att äta det jag får i mig. Tack och lov är det inte godis m.m. utan mer vit pasta, vitt bröd m.m.Ligger på + 8,5 kilo och går in i vecka 37 på fredag så nu vill jag snart ta tag i detta igen. Om inte annat så blir det direkt efter jul!! Nu tar vi sikte på bröllop!!!
    Oj är du i v 37 redan, hur fort går det egentligen?? (säger hon som går är i v 33 redan Förvånad)

Jag har gått upp 15 kg, men jag får skylla mig lite själv.. Har fallit tillbaka till sockret Vräkt i mig massa socker, varför kan man inte stå emot *suckar* GråterSkrikandes
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Pip73
    Emmiez skrev 2007-10-08 17:39:58 följande:
    Oj är du i v 37 redan, hur fort går det egentligen?? (säger hon som går är i v 33 redan )Jag har gått upp 15 kg, men jag får skylla mig lite själv.. Har fallit tillbaka till sockret Vräkt i mig massa socker, varför kan man inte stå emot *suckar*
    Japp, jag ska ju ha bara 20 dagar före dig... 9 november

Äsch, tänk som så att det tar du tag i sen. Jag gick ju på myten att man kan äta allt när man ammar när jag fick Robin, vilket resulterade i att jag hamnade på + 19 kilo innan jag tog tag i det igen 9 månader efter förlossningen. Den fällan ska jag däremot INTE hamna i igen!!!
  • Emmiez
    Pip73 skrev 2007-10-08 18:02:57 följande:
    Japp, jag ska ju ha bara 20 dagar före dig... 9 november Äsch, tänk som så att det tar du tag i sen. Jag gick ju på myten att man kan äta allt när man ammar när jag fick Robin, vilket resulterade i att jag hamnade på + 19 kilo innan jag tog tag i det igen 9 månader efter förlossningen. Den fällan ska jag däremot INTE hamna i igen!!!
    Jag tänker inte äta massa när man ammar, för man går ju ner i vikte, som folk säger.
    Hoppas jag kan ta tag i ätandet ordentligt, vill försöka äta ordentligt iallafall.
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • J fer

Theorese:
    Jag som inte gillar att ha vatten i ansiktet - måste hålla för näsan - skulle ha rätt svårt för att lära mig crawl tror jag... Hehe.
    Räcka ut tungan

Ja, jag har också börjat köra lite mer med "icke light" produkter. Man behöver inte ta lika mycket av det har jag märkt. Fast lättmjölk är lättmjölk och det är godast tycker jag.
    Flört

Jag gillar att dippa grönsaker, men tycker inte dippen blir så god med nåt jättelight, vilket jag har provat. Det smakar väldigt mycket kryddpulver bara. Men, va fasen, klart man kan köra med gräddfil nån gång, spelar roll, bättre än chips.
    Det där i matlagning har jag inte tänkt på, ska tänka på det nu! Hemlis

Jojja:

Jag är inte så jätteförtjust i kesella, förutom vaniljkesellan, den är huuuur god som helst! *Mums*

Lisalove:
    Just det. Har inte tänkt på det, fast det är nog samma kaloriinnehåll ändå. Fast jag gillar tsatziki och då är det ju smartare än att hålla på med kaffefilter osv. Speciellt eftersom vi inte har nåt kaffefilter hemma då min man kör med perkolator!
    Glad

Hur gick det med stavarna? Känns det i armarna nåt?

Ha det alla!

• lisalove

Jag är arg! Stavarna fungerade ju inte, eller så vet jag inte hur man gör. Jag fick dem av en kompis i fredags. Köpta på Claes Ohlsons. Det gick ju inte att få nått stopp på dem efter jag hade justerat längden. Så de fick bli en promenad utan stavar. Ni har inget tips på vad man gör?  Nån som har sånna stavar?

• Theorese

J fer- grönsaksdip alltså..hmm..vi gjorde en slags hummus till grönsaksdipp på tjockisanstalten som var poppis..ska ta fram receptet när jag kommer hem om intresse finns.

Annars så är det ju just för att fett är en smakbärare som dipp på light produkter inte alls blir speciellt bra.

Lisalove- var det såna där justerbara? Har ett par jag också som bara krånglar hur mycket jag än skruvar åt dem. Men jag har ett par med fast längd också och de är mycket bättre. Men lite kreativ skulle jag nog vara om jag var du. Linda några varv eltejp under själva justerfästet och sen över alltihopa så att det blir fastlängd på staven kanske...

• jojja

Hoho vännerna! Jösses så tiden rusar iväg!!
    Har inte hunnit träna på hela veckan, men det får bli som det blir. Ibland är det helt enkelt annat som är prio... Typ att hinna sova mer än 4h per natt/dag

Iaf så får jag äran att uppdatera listan lite idag. Känns skönt att det händer nåt efter låånga veckor med lite upp, lite ner, lite upp och lite ner - alltså typ plus minus 0.

Skulle lyxa till det igårkväll på jobbet. Var så in i bomben trött (3h sömn) så jag köpte med mig lite godis och en cola. Öppnade colan, drack tre klunkar och hällde ut resten. Godiset ligger kvar i väskan, det glömde jag bort! Så idag har jag skämt bort mig med att köpa en tidning istället Och kiwi!! Jösses så goda de är nu!

Men. Uppdatering. Lite ner iaf

Imorgon ska jag klippa mig. Superdupernice!

• jojja

Boothwalker: 107 kg - 165 - BMI 39,3
    Chania: 103 kg /85 kg - 179 cm - BMI 32,1/26,5 (Res: -18 kg, BMI -5,6)
    Ellihur 116 kg /87,2 kg - 168 cm - BMI 41/30,9 (Sa: -28,8 kg, BMI -10,1)(13/6)
    Emmiez: 112,4 kg /97,5 kg - 170 cm - BMI 38,9/33,7 (Res: -14,9 kg, BMI -5,2) (GRAVID)
    JCA: 132,2kg/110,3kg - 165 cm - BMI 48,6/41,0 Resultat: -21,9 kg, BMI -7,6 (31/8)
    J fer: 96,2kg/90,2kg - 156cm - BMI 39,5/36,5 (Res: -6 kg BMI: -3,0) (16/9)
    jojja: (115) 99,5/92,0 BMI (39,8) 34,4/31,8 (Res: -7.5 kg BMI -2,6) (10/10)
    Lisalove: 106.5 kg /96.2 kg - BMI 41,6/37,5 (Res: -10,3 kg, BMI: -4,1) (26/6)
    Lovsan: (126) 104,6/98,6 - 172 cm - BMI 35,4/33,1 (Res: -6,0 kg, BMI: -2,3) (21/7)
    Lindarius 110 kg / 168 cm BMI 39. (16/8)
    Mammaknas: 111,7 kg / 109 kg - 169 cm - BMI (Res: - 5,1 kg BMI:)
    Mollie: 121,7 kg /107,7 kg - BMI 46,4/41 (Res: -14 kg, BMI -5,4) (17/2)
    MrsK: 146,1 kg / 130,8 kg - 178cm - BMI 46,1/41,3 (-15,3 kg, BMI -4,8) (11/6)
    Nyfiknaflickan: 125/91-169 cm-BMI 43,8/31,9 (Res: -33 kg BMI: -11,4) (3/9)
    Pip73: 134 kg /116,7 kg - BMI 43,3/37,5 - 176 cm (Res: -17,3 kg, BMI -5,8) (GRAVID)
    Pisan1 166,6 kg/149,5 kg - BMI 58,8/53,6 -167 cm (Res. -17,1 kg/-5,2 BMI (Start 12/3-07)
    Sweetie: 146/ 117,2 kg - BMI 55,6/44,7 (Res: -28,3 kg BMI: -10,9 ) (28/9)
    Trollmamma07: 100kg / 82kg - 166cm - BMI 36.7 / 29,8 (Res: -18,0kg, BMI -6,9) (13/9)
    Vero: 115,6 kg /96,1 kg - 169 cm - BMI 40,3/33,6 (Res: -19,5 kg BMI: -6,7)

• Chania

Theorese, det låter som ett bra alternativ till dippsåser! Skulle vara jättekul med recept! Bra att dippa grönsaker i.

Jag har köpt hem yoghurtar med frukotos i och trott att jag varit hälsosammare då (är skeptiskt till sötningsmedel och fruktos är väl fruktsocker = naturligt)men läste att det inte var så bra det heller tydligen. Nån som vet varför? Så nu har jag köpt hem nästan likadan yoghurt som vi äter på mornarna fettfri naturell yoghurt helt utan sötningsmedel eller socker. Fast de är 200 gram per burk så vi får väl dela dem. Eller så kör vi med samma yoghurt på kvällen som på morgonen. Vi får se...Vill ju gärna ha D-vitaminerad yoghurt och just denna var ju inte det. Svårt kapitel att hitta bra yoghurtar!