Hej alla!
Ska försöka klämma in lite svar här.
Theorese: Det här med crawl, är det hela köret med ansiktet i vattnet och ta luft upp på sidan på nåt sätt. (Har sett på tv)
**WEE** Vanliga avdelningen är en rejäl milstolpe!
Pisan1: Ja, alltså om du behöver livas upp så ska du ju fortsätta låna djur. Det är jättebra för själen att klappa hundar och man blir så himla glad för stunden. Sen kanske det sätter sig kvar, ännu bättre.
Chania: Ja, livet går på som vanligt konstigt nog. Man tycker att världen borde stanna upp men det gör den ju inte. Om någon frågar hur du mår så lär de ju inte förvänta sig ett "bra" som svar. Jag tycker helt enkelt att du kan säga som det är, att det är jättejobbigt. Jag tror inte att alla vågar fråga, man vill inte "störa" i sorgen, man kanske tycker att man inte känner dig så bra att det känns för privat, det finns nog många anledningar till att man inte vågar fråga eller ens nämna saken.
Bra att du försöker fokusera lite på vikten. Själv var jag rätt tung och blev väldigt mycket tyngre under graviditeten, det var rätt jobbigt.
Jojja: Bra idé att skriva ner lite. Jag kan också ha 46 i byxor, men det är inte direkt skönt.
Men jag kan!
Sweetie:I LIKE:
FRÅGA: Är det viktigt att vara i god form?
SVAR: Rund är en form, så god som någon!
Annars är det mesta bra med mig.
Farmor 101 år har äntligen fått eget permanentboende i ett rum på sjukhem. Jag håller på att flytta henne. Har tagit dit nån möbel, tavla, foton och några små saker som hon vill ha. Det är ett rätt litet rum, som på sjukhus så man får inte plats med så mycket. Så nu håller jag på att avveckla hennes lägenhet. Konstigt, hon som inte hade nåt direkt, har jättemycket nu när man ska tömma lägenheten. Alla vi barnbarn (hon har tyvärr inga barn kvar i livet) har egna boenden redan så alla köksattiraljer, porslin osv är helt över. Vet inte vad vi ska göra av det. Det blir nog till att ringa efter nån firma som kan hämta.
Ska dit på måndag och packa kläder o lakan och allt. Jag vabbar för Ella som har vattkoppor (men inte är sjuk förutom att hon är prickig) så det passar bra att fixa lite där samtidigt.
Ha det alla!