• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Emmiez

Sweetie:
    Du lär ju försvinna snart om du fortsätter såhär, du får inte gå ner för mycket
    kram till dig med

Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Sweetie
    Emmiez skrev 2007-09-29 11:07:20 följande:
    Sweetie:Du lär ju försvinna snart om du fortsätter såhär, du får inte gå ner för mycket kram till dig med
    HAr ju "bara" 40 kilo kvar.. Risken att jag försvinner är minimal!  *fniss*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Emmiez
    Sweetie skrev 2007-09-29 11:53:08 följande:
    HAr ju "bara" 40 kilo kvar.. Risken att jag försvinner är minimal!  *fniss*
    Fortsätter du i den takten så ser vi dig snart inte iallfall Men jag förstår hur du menar
  • Sweetie
    Emmiez skrev 2007-09-29 12:01:57 följande:
    Fortsätter du i den takten så ser vi dig snart inte iallfall Men jag förstår hur du menar
    Hehe...
    Stod still i ca 3 veckor innan det började röra på sig nu igen.. Det va då jag blev otålig fast att man vet att det är att kroppen stannar upp lite med tanke på hur mycket jag gått ner nu på 6 mån. Kör nu så att jag bytt ut 2 måltider med CK, kombinerad kur..

Så imorse visade vågen 116,4 Men uppdaterar nästa vecka igen! Nu är nästa mål 113.. Det va det jag vägde då jag   med Lowisen!  Sen är nästa delmål ett nytt tiotal osv. Har ju småmål hela tiden.. Annars är vägen till 75 kilo LÅÅÅÅÅÅNG! Men jag är så taggad nu!

Har nytt "kollage" i bloggen nu för den som är intresserad..

Kraaaaaaaam på er!
  • Emmiez
    Sweetie skrev 2007-09-29 14:53:28 följande:
    Hehe... Stod still i ca 3 veckor innan det började röra på sig nu igen.. Det va då jag blev otålig fast att man vet att det är att kroppen stannar upp lite med tanke på hur mycket jag gått ner nu på 6 mån. Kör nu så att jag bytt ut 2 måltider med CK, kombinerad kur.. Så imorse visade vågen 116,4 Men uppdaterar nästa vecka igen! Nu är nästa mål 113.. Det va det jag vägde då jag   med Lowisen!  Sen är nästa delmål ett nytt tiotal osv. Har ju småmål hela tiden.. Annars är vägen till 75 kilo LÅÅÅÅÅÅNG! Men jag är så taggad nu!Har nytt "kollage" i bloggen nu för den som är intresserad.. Kraaaaaaaam på er!
    Det e bra att du har små delmål o inte bara ser det långsiktiga, då är det lätt att ge upp för det e för långt bort, jag satsade på varje litet kilo jag, varje kilo såg jag som jättestort
  • Trolltoka

Var in och kollade på ditt kollage Sweetie. JÄDRAR vilken skillnad!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Sweetie
    Trollmamma07 skrev 2007-09-29 18:42:22 följande:
    Var in och kollade på ditt kollage Sweetie. JÄDRAR vilken skillnad!
    Det syns ju lite skillnad Känns framför allt! Knäbesvären har minskat MASSA nu med..
    Skönt att kunna dra på sig ett par 46 i brallor.. Fast magen är mycket större nu än vad den va efter sonen.. Har blivit helt omfördelad! Har alla måtten kvar från när jag gick ner efter honom.. Har mindre höftmått och lårmått mm än vad jag hade vid samma vikt efter honom! Skumt det där..
  • Theorese

Bra med delmål! själv är jag nära att gå under nästa 20-tal och då är det bara 6 kilo kvar till vi får göra ivf...det närmar sig.

Kul att se förändringen på foton det ger positiv energi! Både att se andras och sig själv, så ni som inte fotar er, gör det!!

Bra jobbat Sweetie och ni andra!!

• jojja

Sweetie--> Härlig skillnad!!

här har det varit goffarhelgen agaton. Blärk! Så less på migsjälv. Är så förbannat godissugen så det finns inte!

Blir hemma med sjuklingbarn imorgon med, och då ska han baske mig få sova i vagnen istället för att vi lägger oss och sover ett par timmar på eftermiddagen. *bestämmer*

Tror jag ska gå och träna ikväll så jag får bort lite "det är ändå kört"-mentalitet och får in lite "fy sjutton, snart är jag kalaspingla"-mentalitet istället