Boende i Schweiz
Tråden som Lindeli startade stängdes av den 19:e och så vitt jag ser har ingen ny startats.
Det var så kul att prata med alla om landet eftersom vi flyttar dit om ca 1,5 vecka
Tråden som Lindeli startade stängdes av den 19:e och så vitt jag ser har ingen ny startats.
Det var så kul att prata med alla om landet eftersom vi flyttar dit om ca 1,5 vecka
Ja idag var jag pa coop igen. Var ju tvungen att se om de hade pärlsocker Och de hade de! Vilken lustig burk.. Sa nu har jag pärlsocker till nästa gang det blir bullbak. Vilket i ärlighetens namn inte händer sa himla ofta. Och nu blir det ju snart lussekatter!
Detta är VÄRLDENS GODASTE recept på lussebullar. Saffranssnurror med vit choklad! Kör det varje år och bullarna är livsfarliga! Som godis!
www3.arla.se/Default____17653.aspx
(Istället för kesella tar man vanlig quark)
Hej alla glada svenskar i Schweiz!
Tror jag kan hjälpa er med mysteriet SIRAP.
I COOP finns det nagot som heter Mélasse o vad jag tror är det som sirap,har själv inte provat det än,men ska ta o göra det.
Ha det bra allihop o lycka till
MVH plingan.
Jag använder vanlig saffran fran typ coop. Fast man maste ta ganska mycket tycker jag för att fa smak.
Det receptet maste jag prova
Maste berätta vad som hände idag.
Vi hade tänkt vi skulle ga ut och äta (nu innan bebisen kommit far man ju passa pa) och valde en persisk restaurang. Det var en upplevelse kan man säga.
Det började bra med en god förrätt, men sedan sa blev det lite tokigt. Jag och min man beställde varsin rätt med kyckling. Sedan efter ett tag ser vi att de som sitter vid bordet bakom oss far in precis samma rätter som vi beställt. Min man säger till mig: undras om det där är var mat... Och vi ser att de som är bakom oss inte är riktigt säkra pa om det verkligen är det de beställt. Saken är den att själva kycklingen (var och en har fatt en bit kyckling pa sitt fat, sa det är inte pa ett gemensamt uppläggningsfat) är täckt av riset sa man ser inte riktigt vad det är man fatt. Sa de börjar äta, men kommer sedan pa att det inte är det de beställt, för de har beställt lamm! Sa de skickar tillbaka tallrikarna.
Jag säger till min man, att om vi far var mat jättesnabbt nu tror jag inte att jag vill ha den Och mycket riktigt efter bara nagon minut far vi var mat... Vi tittar pa varandra och skrattar. Vad ska vi göra nu, är det verkligen samma mat vi fatt? Killen bakom oss som hört vad vi sagt (han kunde tyska) säger till min man: kolla pa din kyckling. Den hann jag skära i... Sa min man puttar undan riset... och tror ni inte att kycklingen är skuren i! De gav oss alltsa maten som de andra redan börjat äta pa! Haha. Det var kanske hur komiskt som helst.
Sa den andra killen gar och klagar (han ville ocksa vara säker pa att de inte fatt nagon mat som nagon annan haft innan...) och de hämtar tillbaka var mat. De sa visserligen ursäkta, men det verkade inte vara sa pinsamt för dem som man kunde tro. Jag menar ok, om man ger fel mat, men att ge nagon mat som nagon annan redan ätit pa. Da skulle jag nog faktiskt ursäktat mig ganska mycket...
Vi fick visserligen en sallad som plaster pa saren, men ända.. Jag undrar hur mycket sadant som egentligen händer pa restauranger som vi inte vet om. Ris som "ateranvänds", bröd fran brödkorgar som folk kanske fingrat pa som man bara ger till nästa kund.. Ja, i alla fall hade de nog tur som hade oss som gäster. Manga hade säkert blivit riktigt arga.
Sa om ni skulle vara i Geneve, ga inte till restaurang Khayyan. Visserligen var maten god, men jag litar inte riktigt pa serveringspersonalen längre!
Ain: usch! Jag tror tyvärr det kan hända oftare än man tror. De kanske trodde att de inte rört maten, eller var det uppenbart?
En gang sag jag min pizza serveras till en annan och samma kom till mig efter att han sagt till om felet men han hade inte rört den.
Tja, jag vet inte om det var uppenbart att de ätit, men det var nog uppenbart att de rört om i maten eftersom killen hade skurit i kycklingen och allsa puttat bort riset (kycklingen var ju under riset) och sa.
Ja, som sagt om de skulle ställt fram tallrikarna till dem och de pa en gang sagt till om saken hade det ju inte varit konstigt om de gett dem till oss. Det hade man ju velat, sa man inte behövt vänta sa länge. Men nu var det ju lite dumt när de redan ätit. Fast det var faktiskt lite roligt, ungefär som pa dolda kameran eller nat
Hade ju varit värre om man hittat en ratta eller nat efter det att man nästan ätit upp.
Nu var det väl mer sa att de tyckte det var pinsamt och inte ville att vi skulle masta vänta pa var mat. Och som du säger, väl inte trodde att de ätit av maten (eller atminstone inte att de syntes. Det man inte vet om har man inte ont av, eller hur heter det? )