Boende i Schweiz
Tråden som Lindeli startade stängdes av den 19:e och så vitt jag ser har ingen ny startats.
Det var så kul att prata med alla om landet eftersom vi flyttar dit om ca 1,5 vecka
Tråden som Lindeli startade stängdes av den 19:e och så vitt jag ser har ingen ny startats.
Det var så kul att prata med alla om landet eftersom vi flyttar dit om ca 1,5 vecka
vi är endel svensk-schweizare med barnvagn redan Jag har redan träffat massa svenska mammor och barn här i Zürich så ni ska inte bli ensamma!
nemen, blev det arg gubbe för mig...det var verkligen INTE meningen
Ja, och sa jag som inte har barn än, men som kommit lite längre än planeringsstadiet. Bebisen ska komma i November Kul med fler folk i traden!
àr just i Feldkirch igen, fast pa begravning denna gang. Min mans mormor dog i veckan. Fast hon var väldigt gammal och somnade bara in, sa det känns ända bra att det blev sa.
Berättade jag att vi nu har hittat en vikarie pa jobbet för mig när jag ska vara mammaledig? Det känns väldigt bra, för nu har vi tid att "lära upp" henne och det gör inte sa mycket om jag skulle sluta jobba lite innan BF.
Dessutom verkar vi ha hittat en dagmamma ocksa, till sedan när jag ska börja jobba igen. Det är en kompis, finlandssvensk, som ocksa just fatt barn. Hon bor i ett jättestort hus med enorm trädgard (hon far tom plats med hästen där, sa da kan ni ju tänka er), sa det är ju perfekt. Dessutom känns det bra för hon har atminstone liknade ideer om barnuppfostran som jag. Inte som man hört om endel franska dagmammor som kedjeröker och där barnen sitter framför TV:n hela dagen...
Ain: Va kul att du redan hittat dagmamma! Barnen kommer bli bästisar
Perfekt med trädgard sa de inte sitter inne jämt!
Någon i denna tråd som bor i Basel?
Anna Sol: Här är en som är nyinflyttad i Baselområdet. Har bott här i 6 veckor och trivs väldigt bra. Hör av dig om du undrar över något. Jag kanske inte kan svara på allt ännu men kanske på något.
Tuntalisa: jo det är jätteskönt. Man kan ju hoppas att barnen blir kompisar ja. Fast det skulle de nog ända blivit, eftersom mamman är en av mina bästa kompisar här
Hej
Har varit jättetyst i tråden länge. Vart är ni allihopa? Kanske ute och njuter av det fantastiska vädret vi har...
Även jag har varit lite frånvarande i tråden på sistone... Men vi har inte bara varit ute och njutit av vädret... Vi har haft en hel del att fundera kring. Vi har nämligen bestämt oss för att flytta hem till Sverige igen. Även om vi trivs här så förändras saker och ting med tiden.
Och som jag skrev i tråden jag startade om en träff för oss svenkar i Schweiz så kommer jag nog hänga i tråden ändå... Just nu har vi ju mer tillhörighet med Schweiz än med Sverige och kommer nog känna så även ett tag efter flytten.
Kram så länge
Oj, ser ut som det blev en arg gubbe... Var ju inte meningen, snarare att vi kanske är lite disträ nu inför ännu en flytt över gränserna...
Oj, här var det lite aktivitet, antar att det fna vädret gör sitt
Barbafin
Jasså, ska ni flytta tebax! Ni bodde inte så länge va? Trivdes ni inte eller har det med jobbet att göra?
Vi har alla varit sjuka i ett par veckor, så det känns lite sådär Men nu börjar vi alla friskna till som tur är!
Vi njuter av fint väder och upptäcker vår nya stad!Det är mkt att se och uppleva! Att bara åka spårvagn är ju spännande för Isak
Nu ska jag greja i ordning frukosten!
kram!