• Mamba

Boende i Schweiz

Tråden som Lindeli startade stängdes av den 19:e och så vitt jag ser har ingen ny startats.

Det var så kul att prata med alla om landet eftersom vi flyttar dit om ca 1,5 vecka

Mamma till Isak & Love
  • Svar på tråden Boende i Schweiz
  • Tuntalisa

Jag önskar jag kunde komma med pa era promenader och fa tala lite svenska ibland! Men det är ju lite langt, även om schweiz inte är sa stort precis

Mamba: kul att ni hittat lägenhet! Har möblerna kommit?

• Ain

Jo, det hade varit kul att komma med, men tyvärr är det ju en bit till Zürich fran Geneve...

• kaj04

godagens!

ja mamba, vi ställer om nästa helg mellan 27e o 28e.

här har det varit fullt upp, försöker vara ute o träffa barn när solen skiner o värmer, nu börjar det ju bli kallt. brrrr...

litet tips till er långt från zürich; kolla på svenskamammor.com, där finns det svenska mammor över hela världen, även i schweiz.

kram

• Räkmamman

Har det snöat hos er idag med? Blev helt paff nör jag tittade ut genom fönstret och ság vita flingor fara omkring... Det avr ju inte sá länge,men ändá! Otur för mig för jag far inte plats i min vinterjacka längre...

Kram!

• mamma 06 07

Hej, är ny här i traden och tänkte titta in och säga hej!
    Bor i Kusnacht, strax utanför Zürich och har tva buspojkar, 14 och 1 manad. Skulle vara roligt att träffas, prata lite svenska och lata barnen leka av sig. Vi brukar vara vid lekplatsen vid Küsnachterhorn men maste prova den vid Zürichhorn ocksa. Härligt med fina lekplatser nära sjön !

Räkmamman: härligt med stor mage vännen! Kram pa dig och sa ses vi snart!

• mamma 06 07

Räkmamman: här hos oss uppe pa berget snöade det ocksa i morse och igar morse ocksa. Trodde bara att det var här uppe det kom snö. Flingorna smälte när dom landade pa marken här. Ser fram emot vintern!!! Far nu pa mig vinterjackan igen .

• Mamba

jasså har det snöat i dag? Jag kände att det var svinigt kallt och har lite panik för alla våra vinterkläder kommer om 1,5 vecka...Fast vi shoppade loss på HM åt barnen i går så de inte behöver frysa och hoppas på att vi klarar oss på det vi har i 1,5 vecka.
    Jag trodde att det var hagel som kom (någon pratade om det, har varit på barnkalas i dag så jag har mest varit inne...)

Jag brukar vara på lekparken vid Kreuzplatz endel. Sen ska jag kika på den vid Landesmuseum och så har vi varit vid Heuried nån gång med!

vi har flyttat till Zürich------>emigrera.blogspot.com
  • Ain

Räkmamman: var bor du där det snöat? Här i Geneve snöade det inte, men det var himla kallt. Och jag som hittills haft pa mig mina vanliga jackor (dvs jag har inte kunnat stänga dem eftersom jag är i 8 manaden). Nu fick jag ta mannens jättejacka

Imorgon ska jag träffa var HR representant för att diskutera min mammaledighet. Jag har tänkt ta atminstone 5 manader, men eventuellt 6 manader, sa vi ska diskutera hur man bäst kan lösa det. Semster, eller obetald ledighet de sista manaderna.

• Räkmamman

Zürich, ja det snöade i kanske tvá minuter men ändá!!

Fár snart inte rum i jackanoch det känns ju onödigt att gá och köpa en för abra ett par mánader. Nästa fredag ska vi hem till Sverige, allhelgona, máste tända ljus hos lilla Ingird! Har inte sett gravstenen "live" än.

Ain - jag ska ocksá ta minst 6 mánader, varav tvá obetalt. Pratade med HR sá de vet i tid. Skulle vara skönt att komma tillbaks pá 80%, en dag ledig i veckan. M´ste ju fixa med dagis och det är a) inte lätt b) inte billigt.

mamma 06 07 - vi MÁSTE ta och ses snart!!! Kramar!

Svar på tråden Boende i Schweiz