Boende i Schweiz
Tråden som Lindeli startade stängdes av den 19:e och så vitt jag ser har ingen ny startats.
Det var så kul att prata med alla om landet eftersom vi flyttar dit om ca 1,5 vecka
Tråden som Lindeli startade stängdes av den 19:e och så vitt jag ser har ingen ny startats.
Det var så kul att prata med alla om landet eftersom vi flyttar dit om ca 1,5 vecka
Hej i stormen! Nästa lördag har Svenska Kyrkan sin julmarknad i Zürich. Se mer pá deras hemsida, brukar vara mysigt!
Kram!
bra idée räkmamman! vi kanske ses där!
jag brukar jobba i bakståndet o sälja bullar
Här har det snöat idag! Burr, kallt är det.
Idag var vi pa ikea och jag har köpt pepparkakor, och julmust och glögg. Nu maste jag bara halla mig ifran att äta upp dem ocksa Har hittat en bra trädgardsaffär ocksa. Köpte julrosor därifran (Hellebore). Vill ocksa köpa amaryllis. Men dem köper jag nog i Frankrike.
Det är lite trakigt, vi har ingen julmarknad i Geneve. Bara i Lausanne. Det är visserligen inte sa himla langt dit, men ända 40 minuter atminstone, och sa jättebra är inte marknaden att jag vill aka sa langt bara därför. Sedan när vi har barn sa är det nog roligare att aka dit. Men vi har adventsfirande och luciafirande här i Geneve.
Jag ska ocksa till svenska kyrkans julmarknad. Ska passa pa att köpa sirap där. Det kan man ju annars inte köpa i Schweiz. Ska bli jättemysigt att ga där och kolla!
ja, hu vilket blaskväder vi har haft idag! snö, och regn och blast. Vill ha ANTINGEN vinter eller höst. Det här mellantinget är inte sa kul...
jag har ocksa varit pa IKEA ch inhandlat glögg, pepparkakor mm mm. De har ju även julskinka och julmust men det far vänta nagon vecka till...
kram pa er alla!
WOW! Har de julskinka pá IKEA? Coolt! Vi stannar här och firar i jul. Mamma och syrran kommer ner hit sá jag slipper flyga. Sá nu máste jag ju se till att det finns knäck, lussebullar och sánt hemma.
Kram!
Pa var ikea i Lausanne hade de julskinka förra aret, men i ar har de ingen. Men jag skulle gissa att de far in den lite senare.
Vad bra att ni kan köpa sirap pa er julmarknad. Jag ser till att alltid ha sirap hemma (köper när jag är i Sverige) sa att jag kan göra julgodis och även andra kakor som man kanske behöver sirap till. Men pärlsocker till bullar har jag rationaliserat bort Knäckformar ser jag ocksa till att köpa i Sverige.
Närmaste svenska julmarknad för mig är i Milano. Jag var där för 2 ar sedan, men den var mycket mindre och trakigare än den som jag besökte i Lausanne när jag bodde där.
Har ocksa inhandlat glögg (alkoholfri blir det för mig i ar) och pepparkakor. Pepparkakorna har jag redan smakat Och sa hittade jag även kanelbullar!!!! Mumsigt!
Och jag som just var pa coop för en timme sedan. Far väl aka dit igen och kolla efter pärlsocker (och dessutom har jag ju just bakat bullar ocksa
) Tack för tipset!
Visst finns pärlsocker pá coop. Det är en rund burk som ser ut som en stor saltströare ungefär. Har även sett att de börjat sälja lingonsylt!!! (I alla fall pá coop Shilcity). Sen har jag hittat supergott knäckebröd där ocksá. Brukar däremot passa pá att köpa torrjäst hemma i Sverige, sá man har til bullarna som jag aldrig ahr tid att baka! Fár be mamma köpa med sirap...
Nä, nu är det godnatt! Kram!