• Mamba

Boende i Schweiz

Tråden som Lindeli startade stängdes av den 19:e och så vitt jag ser har ingen ny startats.

Det var så kul att prata med alla om landet eftersom vi flyttar dit om ca 1,5 vecka

Mamma till Isak & Love
  • Svar på tråden Boende i Schweiz
  • lassemia

Hej! Här är en nykomling i den här tràden. Har bott här i Schweiz (Zürich) sedan ett àr tillbaka. Bor tillsammans med min schweiziska fästman med vilken jag fick en son- Julian- för fyra veckor sedan. ÄNTLIGEN har jag lite tid över till internet och blev överlycklig över att hitta den här tràden.

• Tuntalisa

lassemia: kul att det finns fler med schweizisk man! De flesta här har ju med sig partner fran sverige verkar det som Hur träffades ni? Grattis till sonen!

• Tuntalisa

lassemia: tittade in pa din sida och fick svar pa min fraga Sa din man talar svenska? Julian är jättesöt!!!

• Ain

Lassemia: sag att du pluggat i Umea. Jag kommer fran Umea Fast pluggade i Stockholm och Bern.

• Tuntalisa

Hej. Hur har ni det alla? Lite tyst här!
    Jag har testat +! Alltsa, är gravid! Det gick verkligen snabbt. Jag är väl visserligen glad men just nu mar jag bara illa och fruktar att det kommer bli lika jobbigt som första graviditeten. Usch! Hoppas 9 manader gar fort!

• Amazina

Tuntalisa
    Åh, vad roligt!! Supergrattis! Ska bli kul att får höra mer om hur det går för dig sen!!
    Kram från mig!!

• Ellan03

Tuntalisa
    Grattis!! Kommer ihåg känslan även om det var ett tag sen. Man är egentligen glad men man mår skit;) Hoppas du mår bättre snart.

• poupy

Finns det nàgon här som bor i närheten av Genève?
    Bor här sedan april i àr, med franske maken och dotter pà 2,5 àr, och väntar pà liten bror / syster till början pà àret.

• Tuntalisa

Tack
    Och sa känner jag mig lite skyldig mot jobbet. Jag vet att jag inte borde men jag känner sa ända...

• kaj04

Tuntalisa: Grattis!

njut o känn dig inte ett dugg skyldig! jag önskar mig så att det skulle bli plus innan den 29e oktober (då skulle mitt senast barn fötts), men nu börjar det kännas tungt o smått hopplöst. sen är det ju inte säkert att jag får behålla det heller...

känns lite jobbigt idag, vände blad i almanackan o datumet riktigt lyser emot mig. suck!

Svar på tråden Boende i Schweiz