Boende i Schweiz
Tråden som Lindeli startade stängdes av den 19:e och så vitt jag ser har ingen ny startats.
Det var så kul att prata med alla om landet eftersom vi flyttar dit om ca 1,5 vecka
Tråden som Lindeli startade stängdes av den 19:e och så vitt jag ser har ingen ny startats.
Det var så kul att prata med alla om landet eftersom vi flyttar dit om ca 1,5 vecka
Ja precis, det man inte vet har man inte ont av
Men när man ser det sa blir det lite svart att acceptera.
Hej alla!
nu är jag tebax! Har inte haft internet på 2 veckor, cablecom har strulat, men nu har vi internet!
Bor sedan 2 veckor i vår underbara lägenhet och trivs hur bra som helst!
I morgon ska vi vitll svenska kyrkans julbasar!!!
Ha det gott alla!
kram!
Jajamen.. Dit ska jag med!
Hej alla,
Vi skall troligtvis flytta till Zürich i slutet av nästa sommar så jag vill gärna hänga på den här tråden! Min man, som också är svensk har bott där tidigare men då bodde jag kvar i stockholm och reste fram och tillbaka. vi har kvar en del vänner ifrån den tiden och min svägerska har nyligen flyttat dit men flera vänner har flyttat vidare också. Vi bor i Florida just nu och vi trivs iofs bra (förutom att det är för varmt på sommaren) men jag ser också fram emot att flytta närmare Sverige och familjen och till ett naturskönt område.
Vi har två år gamla tvillingar och jag skulle vilja att de kunde vara med i någon svensk lekgrupp så att de får prata svenska med andra än oss. Finns det några sådana i Zürich?
Hej Jojjan, hrä finns ALLT! vnska kyrkan har barngrupper, miniorerna etc etc. Finns massor med svenska mammor att hänga med!! Välkommen!
Idag är det JULMARKNAD!!!
Tack för alla tips och jästen. Jag har bara lessnat pá att försöka räkna ut mängden "hefe" jag behöver och det blir bara bättre med torrjästen frán sverige. Har även bakpulver och vaniljsocker hemifrán dá det blir lättare/godare. Igár ság jag förresten hederliga gamla knäckformar pá coop.
Kram!
Denna tråden stängs om några dagar. Vi får hjälpas åt att komma ihåg att starta en ny tråd så att vi hittar varandra igen...
Hej Mamba, Räkmamman och alla andra,
Det låter lovande med så mycket svenska aktiviteter. Innan vi hade barn kändes det inte lika viktigt med svenska kontakter, men med barn känns det betydligt viktigare. Vi hoppas att kunna sätta dem i någon form av deltidsdagis nästa höst så att de relativt snabbt kommer igång med tyskan (kanske ett tvåspråkigt engelskt-tyskt så att det inte bara blir nytt). Just nu går de på dagis tre förmiddagar i veckan och det funkar jättebra.
kaj04
ja det var kul att ses Jag tror nog att det kommer lugna ner sig lite för oss här snart så när ni är tebax tycker jag att vi ska ses
Vi till er och tvärtom
Alla
Vad heter ströbröd på tyska? Jag har letat som en GALNING men hittar det inte. Varken på Coop eller Migros. Vad heter det, finns det? Eller är det något annat? vart står det?
Mamba: Ja, vi kom iväg lite sent till julmarknaden, var väl där till 14 men lyckades hitta det jag var ute efter!! En hederlig, svensk, rödlackad adventsljusstake. Nu ska jag bara hitta mossa...
Jobba, jobba,jobba... màndagmorgon...
www.melike.se/
Söta kläder...
Nu har jag oxa bakat bullarna Mumsgoda! Jag tycker man kände chokladsmaken men nästa gang (typ nästa ar...) sa lägger jag nog i mer ända.
Jag har hittat sträbröd, funkar i alla fall bra till att bröa tartformen men det är nog lite tunnt till köttbullar. Ska kolla vad det star pa tyska pa paketet. Kollar ju pa italienska och da tror jag det heter semolo di grano duro eller nagot liknande. Kanske är det samma som Kaj använder. Har för mig att jag hittar det bredvid mjöl och liknande. Liknande paket som mjöl men mindre (mjukt papper runtom).
Eftersom tråden stängs imorgon har jag startat en fortsättningstråd så att vi inte tappar bort varandra! Vi ses där!
www.familjeliv.se/Forum-3-45/m27104917.html