Boende i Schweiz
Tråden som Lindeli startade stängdes av den 19:e och så vitt jag ser har ingen ny startats.
Det var så kul att prata med alla om landet eftersom vi flyttar dit om ca 1,5 vecka
Tråden som Lindeli startade stängdes av den 19:e och så vitt jag ser har ingen ny startats.
Det var så kul att prata med alla om landet eftersom vi flyttar dit om ca 1,5 vecka
Hej
Åter på hemmaplan efter en härlig semester i Italien.
Mamba, har förstått att du kommit ner. Hur känns det? Och vad säger barnen? Det var nog det jobbigaste i vår flytt, att det tog ett tag för barnen att acclimatisera sig, inte så att de på något sätt vantrivts utan mer att det blev så mycket nytt på en och samma gång. Lilltjejen som var runt 8 månader och i en väldig känslig period när vi flyttade blev extremt mammig, och har varit så ända tills i somras. Och jag är helt säker på att vi förlängde den där ( i vårt fall jobbiga )fasen som barnen skall igen när de förstår att mamma och jag inte är samma människa, genom att flytta mitt i hennes denna fas.
Tuntalisa, åkte igenom Lugano på vägen till Italien och tänkte på dig. Synd att det inte slagit mig tidigare, då kunde vi ju tagit ett stopp i Lugano
slma; grattis till nytillskottet
plingan71; kul med fler svenskar. Vart bor du någonstans?
kaj04; tack för länken i min gästbok.
Skall nu njuta av en lung kväll hemma. Barnen sover och maken har representationsmiddag på stan. Och vart hamnar jag?! Framför internet... idiotiskt, men FL är en drog
Hej!
Jo, jag har ju endel kilon att ta av sen tidiare, så jag borde kunna slimma mig lite Om man bor så!
Ja, jag vet inte. Det är ju inte bara att säga: Jag tar den lägenheten, det är ju inte vi själva som bestämmer direkt.
Maken tycker pendlingen är jobbig, tar nästan 1 h från dörr till dörr. Men att bo i Opfikon är inget alternativ...
Oerlikon kanske?
Finns fina delar där med har jag sett!
plingan71
vart bor du nu då? I Zürich?
Barbafin: hoppas ni hade en trevlig semester! Synd att ni inte stannade till i Lugano. Vi ska till Italien pa semester nästa vecka. Till havet! Saknar ju det lite här i schweiz (är fran Gotland).
Tuntalisa, ja tack, vi hade en trevlig semester. Lite små missöden (som vi inte rådde på), men familjen tillsammans hade en jättehärlig semester.
Förstår om du saknar havet, men Lago di Lugano är inte så illa heller. Det är ju jättevackert nere hos er
Ja, Lago di Lugano är inte illa men det finns ju inga stränder!
Halloj! Sitter och söker efter Schweiztrådar... Jag verkar ha kommit rätt!
Ja det har du gjort Amazonas!
GUd va kul att det finns en länk bara för oss här i Schweiz. Jag har bott här i snart 5 âr i närheten av Bern och jag försöker att bli med barn just nu. Kul att läsa om er alla!
Hej alla glada svenskar i Schweiz!Själv bor jag i Reichenburg i Kanton Schwyz,det ligger ca 30 min bilväg fran Zürich,här har vi bott i fyra ar nu o trivs jätte bra.Ha det bra allihop vi hörs,Manga hälsningar fran Reichenburg.
Vi bor i Zürich sedan 5 år tillbaka och försöker nu också bli med barn. Ingen stress... Vad roligt det vore om vi kunde bli ett par svenskschweizare med barnvagn samtidigt!