• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • Shakespear

Är det någon som vill ge mig lite tips nu när jag skall köpa ett Lidingö kök? Är det någon som sett den helt nya runda fläkten, eller hört något om den, tror den heter nutid?

• miniGrynet
    skrattigtjej skrev 2007-11-12 21:53:21 följande:
    ja ja funderade på att köpa en extra till svärmor, som hon kan ha hemma hos sig..för hon ska ha lill tjejen över nyår, kan vara bekvämmt men får nog åka till ikea och handla den :-P
    Ja, dom är smidiga att förvara också.
    Benen går att ta bort, dom är som såna kryckor, med en liten pigg som ska sättas i ett hål så det sitter fast.

Så man kan förvara den på en hylla tex i förrådet/klädkammare/garderob om man inte har plats framme, då det bara är sitsen och 4 smala ben (som inte är så långa) när man plockat isär den.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • skrattigtjej
    miniGrynet skrev 2007-11-12 22:21:11 följande:
    Ja, dom är smidiga att förvara också. Benen går att ta bort, dom är som såna kryckor, med en liten pigg som ska sättas i ett hål så det sitter fast. Så man kan förvara den på en hylla tex i förrådet/klädkammare/garderob om man inte har plats framme, då det bara är sitsen och 4 smala ben (som inte är så långa) när man plockat isär den.
    den låter ju super bra..
    men kan barnet ha den länge?

man kanske bara behöver köpa en?
    om dem transpotera matstolen till alla?
    Emmy
  • miniGrynet
    skrattigtjej skrev 2007-11-12 22:25:07 följande:
    den låter ju super bra.. men kan barnet ha den länge?man kanske bara behöver köpa en?om dem transpotera matstolen till alla?
    Elise fick börja sitta i den när hon var 4 månader, i kortare stunder. Men så är det ju med alla barnstolar egentligen.

Nu bytte vi nyligen till en TrippTrapp, då vi fick en, men hon har kvar såna stolar på våra utspridda ställen.
    Hon hade absolut kunnat ha den i... säg minst 6 månader till i alla fall.
    Jag tror det i alla fall.
    Finns ju bälte till, det är väl inte det bästa, men det har hållt Elise kvar i stolen i alla fall.

Hon är nu 14 månader.
  • miniGrynet

Hur länge man kan ha stolen beror väl på hur stort barnet är i kroppen också.
    Elise är rätt liten kanske.

• skrattigtjej
    miniGrynet skrev 2007-11-12 22:29:52 följande:
    Hur länge man kan ha stolen beror väl på hur stort barnet är i kroppen också. Elise är rätt liten kanske.
    ahh hehe bebbisen e lite tjocker :-P

Jo ja funderade på tripp trapp stol med..
    men begangad för 500kr, e det mycket?
    Emmy
  • miniGrynet
    skrattigtjej skrev 2007-11-12 22:30:58 följande:
    ahh hehe bebbisen e lite tjocker :-PJo ja funderade på tripp trapp stol med..men begangad för 500kr, e det mycket?
    Nej, det är det nog inte.
    Vi fick vår ny, köpt på kampanj för 1095 kr. Kostar nypris ca 1400 kr.
    Så 500 kr för en bra begagnad TrippTrapp är ju inte fel.
    Men är det ett litet barn så behövs det bebis-saker till (rem, bygel och ryggplatta) och en dyna om stolen är stor för den lilla.

Kika runt lite på tex Blocket och se vad dom ligger på i pris, men jag skulle nog säga att 500 kr är rätt normalt beg-pris på dom.
  • Helen72a

ang. barnstolen från Ikea...

tycker att den har funkat jätte bra, vet inte vad det är för vikt som gäller på den , men storleks mässigt så skulle min 2åring kunna sitta i den utan problem

den e ju lätt att frakta med över allt då benen e lätt att ta bort.
    smidig att tvätta av när det blirmat & kladd på den.

en naktdel kanske att benen e vinklade ganska mycke utåt tycker jag... så jag som e så klumpig snubblade på dom allt för ofta

HEJ förresten *vink vink*
    ny i tråden & ÄLSKAR Ikea

• skrattigtjej
    miniGrynet skrev 2007-11-12 22:33:58 följande:
    Nej, det är det nog inte. Vi fick vår ny, köpt på kampanj för 1095 kr. Kostar nypris ca 1400 kr. Så 500 kr för en bra begagnad TrippTrapp är ju inte fel. Men är det ett litet barn så behövs det bebis-saker till (rem, bygel och ryggplatta) och en dyna om stolen är stor för den lilla. Kika runt lite på tex Blocket och se vad dom ligger på i pris, men jag skulle nog säga att 500 kr är rätt normalt beg-pris på dom.
    tack bra att veta

vet inte om man kan köpa den på ikea..
    då dem är kräsna av sig :-/

en tripp trapp stol kan dem ha länge
    men samtidigt den från ikea kan man transpotera
    Emmy
  • skrattigtjej
    Helen72a skrev 2007-11-12 22:34:00 följande:
    ang. barnstolen från Ikea...tycker att den har funkat jätte bra, vet inte vad det är för vikt som gäller på den , men storleks mässigt så skulle min 2åring kunna sitta i den utan problem den e ju lätt att frakta med över allt då benen e lätt att ta bort.smidig att tvätta av när det blirmat & kladd på den.en naktdel kanske att benen e vinklade ganska mycke utåt tycker jag... så jag som e så klumpig snubblade på dom allt för ofta HEJ förresten *vink vink* ny i tråden & ÄLSKAR Ikea
    hehe vink vink tack för tipset

ja det är ju just det att den är smidig att torka av osv..
    den verkar ju super bra
    men då ska man köpa bordet till med
    Emmy
Svar på tråden ikea-tråden